Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#3306527
Ik barf al jaren met mijn honden ( golden Retrievers)
En nu stuit ik op een verhaal dat honden 1-2 eieren per 10 kg lichaams gewicht mogen hebben
ikzelf heb 2 keer in de week in hun menu een ei zitten
ik werd op voedingswijzer gewezen waar ook aantallen van 10 per week staan ligt aan het gewicht
Dit leek me wel veel eerlijk gezegd dus ben het op gaan zoeken en kom er niet zo uit
of hanteren ze daar een andere methode van barfen|?
hier weer even wat topics doorgekeken en ik zie hier ook net zoals ik doe 1-2 keer in de week een ei

Mijn vraag dus hoeveel eieren in de week is raadzaam of mogen ze in hun menu ?

alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op zo 09 jul 2017, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3306539
Ingrid (shadow) schreef:Ik barf al jaren met mijn honden ( golden Retrievers)
En nu stuit ik op een verhaal dat honden 1-2 eieren per 10 kg lichaams gewicht mogen hebben
ikzelf heb 2 keer in de week in hun menu een ei zitten
ik werd op voedingswijzer gewezen waar ook aantallen van 10 per week staan ligt aan het gewicht
Dit leek me wel veel eerlijk gezegd dus ben het op gaan zoeken en kom er niet zo uit
of hanteren ze daar een andere methode van barfen|?
hier weer even wat topics doorgekeken en ik zie hier ook net zoals ik doe 1-2 keer in de week een ei

Mijn vraag dus hoeveel eieren in de week is raadzaam of mogen ze in hun menu ?

alvast bedankt
Waarom zou je zoveel eieren in de week willen geven? (10 per week). Vossen en wolven stelen ook nesten met eieren leeg. En dan eten ze er vaak ook meer dan 2. Maar je moet ook weer niet vergeten dat de vogels maar eens per jaar een broedseizoen hebben. Dus de rest van het jaar eten ze geen eieren. Of nauwelijks.

In een normaal menu zie ik echt absoluut geen noodzaak om zoveel eieren te willen voeren. Ze zijn gezond. Maar ze zijn een klein onderdeel van het geheel. En gut, je zou er best 3 of 4 per week kunnen voeren zou je daar perse behoefte aan hebben.

Maar wat wegen Golden Retrievers? Een kilo of 30? Kom ik volgens wat jij hierboven schrijft op 3 a 6 eieren per week. Nou, 3 lijkt me prima. Zes zal je hond ook zeker niet dood van neervallen. Maar waarom zou je er überhaupt zoveel willen voeren? Ik zou zelf überhaupt geen zin hebben om in de meurende stinkscheten te zitten van rauwe eieren.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3306542
Ik weet niet of het iets is waar je iets mee bent maar ik voer 2 kuikens per week aan mijn katten. Das ongeveer 10% van hun menu, bij de ene wat meer, bij de ander wat minder.
Gevoelsmatig is dat nog wel iets anders, kuiken of ei, maar ik merk toch geen negatieve gevolgen.
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#3306547
Thanks pearsofpassion en Lizzy
Lizzy schreef:Waarom zou je zoveel eieren in de week willen geven? (10 per week). .
volgens mij is het verkeerd begrepen ik wil absoluut niet zoveel eieren voeren, ik heb me altijd netjes aan de 2 eieren in we week gehouden met hun(ik wil alleen niet dat ze iets te kort komen in mijn menu en misschien is er door de jaren heen iets veranderd ,maar ben door iemand in verwarring gebracht en zoek dan weer naar de zekerheid)
Ik zag op( fb ik voer vers) iemand die een filmpje er op zette en zijn hond zoveel eieren voerde dus ik reageerde dat ik dat best veel vond en er werd bevestigd dat je er veel meer eieren mag voeren en dat dit erg goed is voor de honden,
bij mijn weten was dat niet , ik wist wel beter ,maar ik kreeg veell argumenten en linken waar het wel stond , daarop ben ik gaan lezen want sta altijd open voor mensen die meer ook ervaring hebben maar pas nooit iets toe tot ik zekerheid heb met in mijn achterhoofd dat ik altijd terug val op barfplaats en niet allerlei sites ga handhaven
De persoon vertelde ook op barfplaats de info te halen en dat dit daar ook stond
Oke dan ga ik op zoek want ik wil het goed doen maar ga dat niet klakkeloos aan nemen, en na alles te hebben gelezen heb ik gemeld dat ik overal in de menu's hier ook ongeveer 2 eieren zie staan
ik ben hier gaan zoeken want ik wil graag op safe met mijn menu , kon niet voldoende vinden dus vandaar mijn vraag voor mijn eigen zekerheid
mijn reuen wegen 36 en 40 kg ,
maar heb nu de bevestiging dat ik toch goed bezig ben, en ga absoluut niets veranderen aan mijn menu
Heel erg bedankt (top) :daisy:
Door Lizzy
#3306550
Ingrid (shadow) schreef:Thanks pearsofpassion en Lizzy

volgens mij is het verkeerd begrepen ik wil absoluut niet zoveel eieren voeren, ik heb me altijd netjes aan de 2 eieren in we week gehouden met hun(ik wil alleen niet dat ze iets te kort komen in mijn menu en misschien is er door de jaren heen iets veranderd ,maar ben door iemand in verwarring gebracht en zoek dan weer naar de zekerheid)
Ik zag op( fb ik voer vers) iemand die een filmpje er op zette en zijn hond zoveel eieren voerde dus ik reageerde dat ik dat best veel vond en er werd bevestigd dat je er veel meer eieren mag voeren en dat dit erg goed is voor de honden,
bij mijn weten was dat niet , ik wist wel beter ,maar ik kreeg veell argumenten en linken waar het wel stond , daarop ben ik gaan lezen want sta altijd open voor mensen die meer ook ervaring hebben maar pas nooit iets toe tot ik zekerheid heb met in mijn achterhoofd dat ik altijd terug val op barfplaats en niet allerlei sites ga handhaven
De persoon vertelde ook op barfplaats de info te halen en dat dit daar ook stond
Oke dan ga ik op zoek want ik wil het goed doen maar ga dat niet klakkeloos aan nemen, en na alles te hebben gelezen heb ik gemeld dat ik overal in de menu's hier ook ongeveer 2 eieren zie staan
ik ben hier gaan zoeken want ik wil graag op safe met mijn menu , kon niet voldoende vinden dus vandaar mijn vraag voor mijn eigen zekerheid
mijn reuen wegen 36 en 40 kg ,
maar heb nu de bevestiging dat ik toch goed bezig ben, en ga absoluut niets veranderen aan mijn menu
Heel erg bedankt (top) :daisy:
De meeste honden krijgen van veel rauwe eieren trouwens ook dunne ontlasting. Het laxeert als de pest. Wij adviseren hier ook niet "twee eieren per week" want dit is gewoon ook erg hond afhankelijk. Een klein hondje heeft misschien aan 1 ei per week genoeg. Een hele grote misschien aan 4. Maar het is niet zo dat als je geen eieren voert jij je hond tekort doet. Sec gezien heeft een hond een ei niet strikt nodig voor iets. Kijk maar naar al die honden die allergisch zijn voor kip en ook voor eieren. Die eten nooit een ei en leven ook nog steeds. Alleen het is een mooi compleet hapje, dus waarom zou je het niet geven. En voor jouw honden is 2 eieren per week prima. En 3 is ook prima. En 4 ook. Maar dan moet je toch ook gaan kijken hoe ze het daar op doen. Krijgen ze dunne ontlasting, kun je het eiwit beter gekookt geven (en de dooier rauw).
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#3306551
Heel erg duidelijk Lizzy thanks ik hou mijn menu zoals ik het volgens hier ook heb na laten kijken 2-3 eieren
natuurlijk met allerlei aanvullingen zoals noten-bonebroth en golden paste enz

heel fijn dat ik dit altijd achter de hand heb om te controleren en zekerheden te krijgen door dingen te vragen
thanks weer :daisy:
Gebruikersavatar
Door Tal
#3306558
Ingrid (shadow) schreef:Thanks pearsofpassion en Lizzy

volgens mij is het verkeerd begrepen ik wil absoluut niet zoveel eieren voeren, ik heb me altijd netjes aan de 2 eieren in we week gehouden met hun(ik wil alleen niet dat ze iets te kort komen in mijn menu en misschien is er door de jaren heen iets veranderd ,maar ben door iemand in verwarring gebracht en zoek dan weer naar de zekerheid)
Ik zag op( fb ik voer vers) iemand die een filmpje er op zette en zijn hond zoveel eieren voerde dus ik reageerde dat ik dat best veel vond en er werd bevestigd dat je er veel meer eieren mag voeren en dat dit erg goed is voor de honden,
bij mijn weten was dat niet , ik wist wel beter ,maar ik kreeg veell argumenten en linken waar het wel stond , daarop ben ik gaan lezen want sta altijd open voor mensen die meer ook ervaring hebben maar pas nooit iets toe tot ik zekerheid heb met in mijn achterhoofd dat ik altijd terug val op barfplaats en niet allerlei sites ga handhaven
De persoon vertelde ook op barfplaats de info te halen en dat dit daar ook stond
Oke dan ga ik op zoek want ik wil het goed doen maar ga dat niet klakkeloos aan nemen, en na alles te hebben gelezen heb ik gemeld dat ik overal in de menu's hier ook ongeveer 2 eieren zie staan
ik ben hier gaan zoeken want ik wil graag op safe met mijn menu , kon niet voldoende vinden dus vandaar mijn vraag voor mijn eigen zekerheid
mijn reuen wegen 36 en 40 kg ,
maar heb nu de bevestiging dat ik toch goed bezig ben, en ga absoluut niets veranderen aan mijn menu
Heel erg bedankt (top) :daisy:
Hoi Ingrid, ik heb mijn wachtwoord weer gevonden dus kan weer inloggen :-)

Je hebt mijn filmpje gezien en daarbij dat onze meestal een ei per dag krijgen.
Bij mijn weten heb ik geen link naar barfplaats gezet of dat de info daar te halen is maar hebben we het gehad over voerwijzer https://www.voerwijzer.com/eieren/ en een paar artikelen die op voer-natuurlijk.nl staan http://barf-natuurlijk.nl/billinghurst/ ... st_ei.html

Misschien handig om te weten dat onze honden zeker 45 en tegen de 50 kg wegen (18 maanden en 13 maanden oud).
LOL, geen stinkscheten, niet van ei en ook niet van hun barf.

Groetjes, Chantal
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#3306581
Tal schreef:Hoi Ingrid, ik heb mijn wachtwoord weer gevonden dus kan weer inloggen :-)

Je hebt mijn filmpje gezien en daarbij dat onze meestal een ei per dag krijgen.
Bij mijn weten heb ik geen link naar barfplaats gezet of dat de info daar te halen is maar hebben we het gehad over voerwijzer https://www.voerwijzer.com/eieren/ en een paar artikelen die op voer-natuurlijk.nl staan http://barf-natuurlijk.nl/billinghurst/ ... st_ei.html

Misschien handig om te weten dat onze honden zeker 45 en tegen de 50 kg wegen (18 maanden en 13 maanden oud).
LOL, geen stinkscheten, niet van ei en ook niet van hun barf.

Groetjes, Chantal
hallo chantal daarom gaf ik je ook de link op fb in een prive bericht ,waar ik het had gevraagd op barfplaats , zodat je mee kon kijken
natuurlijk is iedereen daar vrij in om te geven wat hij wil maar ik ben ook vrij in het na zoeken en vragen wat het beste voor mijn hond is, en dat doe ik natuurlijk op een site waar ik altijd vertrouwen in heb gehouden door eerdere ervaringen
en 1-2 eieren per 10 kg. vond ik veel voor die van mij en dus zoek ik dat na voor de geruststelling van mijzelf

Ik vertelde jou dat ik met mijn menu het volgens de info op barfplaats heb gemaakt
en jij zei dat je die methode ook daarvan hanteerd en via voerwijzer inderdaad, dus die regel van mij kwam niet uit de lucht vallen toch? haha,
Ik heb voedingswijzer gelezen en daar schrok ik ook van het aantal dus ben het hier na gaan vragen wat ik nu het beste kan doen ( niks mis mee lijkt me

Zie hieronder het bericht van FB


Afbeelding

En verder ben ik blij dat ik er weer dingen er over heb gelezen en mijn antwoorden heb gekregen en gevonden
puur voor mijn eigen honden, wat een ander doet is allemaal prima en dat mag natuurlijk
en we kunnen beter een discussie hebben over een barfmenu dan over brokken haha dan willen we in ieder geval beide het beste voor onze honden - en ieder doet het op zijn manier

Iedereen bedankt en nog een fijne zondag
Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op zo 09 jul 2017, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Tal
#3306583
Ingrid (shadow) schreef:hallo chantal daarom gaf ik je ook de link op fb in een prive bericht ,waar ik het had gevraagd op barfplaats , zodat je mee kon kijken
natuurlijk is iedereen daar vrij in om te geven wat hij wil maar ik ben ook vrij in het na zoeken en vragen wat het beste voor mijn hond is, en dat doe ik natuurlijk op een site waar ik altijd vertrouwen in heb gehouden door eerdere ervaringen
en 1-2 eieren per 10 kg. vond ik veel en ze mogen bij jou dus zoek ik dat na voor de geruststelling van mijzelf

Ik vertelde jou dat ik met mijn menu het volgens de info op barfplaats heb gemaakt
en jij zei dat je die methode ook daarvan hanteerd en via voerwijzer inderdaad, dus die regel van mij kwam niet uit de lucht vallen toch? haha,
Ik heb voedingswijzer gelezen en daar schrok ik ook van het aantal dus ben het hier na gaan vragen wat ik nu het beste kan doen ( niks mis mee lijkt me

Zie hieronder het bericht van FB




En verder ben ik blij dat ik er weer dingen er over heb gelezen en mijn antwoorden heb gekregen en gevonden
puur voor mijn eigen honden, wat een ander doet is allemaal prima en dat mag natuurlijk
en we kunnen beter een discussie hebben over een barfmenu dan over brokken haha dan willen we in ieder geval beide het beste voor onze honden - en ieder doet het op zijn manier

Iedereen bedankt en nog een fijne zondag
Lol, nu gaan we hier verder... het ei-gesprek. Ik heb echt geen inbox of link van jou gehad dus misschien is die naar iemand anders gegaan maar dat is geen punt. Je had al gezegd dat je het op barfplaats ging vragen dus appeltje-eitje hahaha.

Op jouw vraag waar ik het barfschema vandaan heb heb ik inderdaad gezegd via barfplaats (dat rekenschema) maar dat is het percentage bevleesd karkas, spiervlees, orgaan, groente. Daarin zit niet 'ei', bone broth, en andere toevoegingen die mensen geven aan de hond.

Dat ik je de 3 links stuurde was absoluut niet om je te overtuigen maar door jouw berichten had ik het idee van ongeloof van jouw kant uit en zodoende dat ik je die links stuurde.
Zoals ik al stelde, voeren waar je zelf van overtuigd bent en wat past bij je honden en voor jou goed voelt.

Groetjes, Chantal

Ps zou je mijn achternaam van die foto af willen halen? Een openbaar forum vind ik toch wat anders dan een besloten Facebook pagina.. :-)
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#3306586
Natuurlijk je achternaam is weg was ik al mee bezig
en ik heb je de foto laten zien van je inbox en heb je inmiddels ook gezien
en ik ga niet verder hoor voor mij zijn er dingen duidelijk en het is prima zo
ik geloof je oprechtheid het is alleen dat ik zekerheid wilde en dat heb ik voor mijn gevoel en is prima zo toch haha
fijne zondag
Gebruikersavatar
Door Pip en Maggie
#3310994
Hier krijgen de dames 1 (Maggie) á 2 (soms 3, Pip) ei per week... Gewoon voor de lekker
De ene keer krijgen ze hem in de tuin in zijn geheel (Pip doet er serieus een uur mee...) en de andere keer krijgt pip een geklutst ei over haar brokken en Maggie een gebarsten ei bij haar barfmaaltijd (als ze een wat groter karkas heeft gehad)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#3311151
Pip en Maggie schreef:Hier krijgen de dames 1 (Maggie) á 2 (soms 3, Pip) ei per week... Gewoon voor de lekker Afbeelding
De ene keer krijgen ze hem in de tuin in zijn geheel (Pip doet er serieus een uur mee...) en de andere keer krijgt pip een geklutst ei over haar brokken en Maggie een gebarsten ei bij haar barfmaaltijd (als ze een wat groter karkas heeft gehad)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ik geef soms ook een gekookt eitje maar meestal rauw
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door