Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3306225
Hoi,

Binnenkort vakantie dus aan het kijken naar "houdbare KVV".
Farm Food heeft nieuwe zakjes: Farm Food Fresh menu.
Wat denken jullie hiervan? Er zijn twee varianten, heb de samenstellingen even hieronder geplakt.

Dankjewel alvast!

Rundvlees Compleet
Samenstelling:
Runderhart (32%),
Runderboullion,
Runderpens,
Rundvlees (9%),
Runderlever,
Rijst,
Schotse Zalmolie (0,3%),
Zonnebloemolie (koudgeperst),
Mineralen,
Vitaminen,
Sporenelementen.

Analytische bestanddelen:
Ruw eiwit: 11,1%,
Ruw vet: 10,9%,
Ruwe celstof: 0,8%,
Ruwe as: 2,4%,
Vocht: 72,9%,
Calcium (Ca): 0,5%,
Fosfor (P): 0,4%,
Kalium (K): 0,2%,
Natrium (Na): 0,1%,
Magnesium (Mg): 340 mg/kg

Pens & Hart Compleet
Samenstelling:
Runderpens (44%),
Runderboullion,
Runderhart (19%),
Runderlever,
Rijst,
Schotse Zalmolie (0,3%),
Zonnebloemolie (koudgeperst),
Mineralen,
Vitaminen,
Sporenelementen.

Analytische bestanddelen:
Ruw eiwit: 9,7%,
Ruw vet: 11,8%,
Ruwe celstof: 0,8%,
Ruwe as: 2,5%,
Vocht: 74,0%,
Calcium (Ca): 0,5%,
Fosfor (P): 0,4%,
Kalium (K): 0,2%,
Natrium (Na): 0,1%,
Magnesium (Mg): 340 mg/kg
#3306229
Zo op het eerste gezicht zit er geen bot in, dus 'compleet' is het in ieder geval niet, ondanks de naam. De tweede variant heeft zelfs geen spiervlees, zo te zien. Het lijken me niet meer dan orgaanpakketjes. Op vakantie kan dat handig zijn, want aan bot en spier is altijd wel te komen in lokale supermarkten. Maar ik zou dit geloof ik geen weken achter elkaar voeren zonder bot en spier erbij. Ga je ergens naartoe waar winkeltjes zijn? Dan kun je altijd een hele kip of zo scoren voor je hond.
#3306232
Zo te lezen "compleet" door toevoeging van een premix.
Valt in dezelfde categorie als Renske en Barf2go.
Voor een vakantie kun je dit best geven.

Als je echter de mogelijkheid hebt om een vriezer/koelkast te gebruiken tijdens je vakantie zou ik kvv of barf meenemen of ter plekke kopen. Een ander alternatief is K9 natural gevriesdroogd voer.
#3306248
Calcium (Ca): 0,5%,
Fosfor (P): 0,4%,

Calcium is vast toegevoegd door een preparaat en dit ziet er qua % prima uit. Blijft het gekookte meuk dus tja, wat moet je er van zeggen? Dit valt in de categorie "ik eet in de vakantie ook patat, pizza, cassoulet, etc"). Ik geef tijdens vakanties de eenvoudige versie van BARF en als het niet anders kan : K9natural.
#3306302
Voor de eerste dagen nemen we KVV mee, helaas hebben we maar een mini vriezertje ter plaatsen.
Ik heb ook overwogen tijdens de vakantie te BARFen maar Mellow heeft voorlopig (nog) geen plezier in het moeite doen voor z'n eten, dus alles met knauw en scheur werk dat niet gedroogd is wordt ook moeilijk.
We hebben ook niet zoveel zin om alle dagen ons zorgen te moeten maken of hij wel of niet gaat eten...

K9 heb ik ook zien passeren en qua samenstelling (en bereidingsproces) lijkt me dit ideaal.
Maar dit zijn echt brokken toch he? Of zie ik dat verkeerd?
Brokken gaat hier namelijk twee dagen goed en dan heeft hij het er wel mee gehad...
#3306303
Cait_ie schreef:Voor de eerste dagen nemen we KVV mee, helaas hebben we maar een mini vriezertje ter plaatsen.
Ik heb ook overwogen tijdens de vakantie te BARFen maar Mellow heeft voorlopig (nog) geen plezier in het moeite doen voor z'n eten, dus alles met knauw en scheur werk dat niet gedroogd is wordt ook moeilijk.
We hebben ook niet zoveel zin om alle dagen ons zorgen te moeten maken of hij wel of niet gaat eten...

K9 heb ik ook zien passeren en qua samenstelling (en bereidingsproces) lijkt me dit ideaal.
Maar dit zijn echt brokken toch he? Of zie ik dat verkeerd?
Brokken gaat hier namelijk twee dagen goed en dan heeft hij het er wel mee gehad...
Nee, dat snap ik. Je wilt je ook kunnen ontspannen tijdens je vakantie!

K9 bevat een soort brokjes maar die vallen heel makkelijk uit elkaar. Het is erg zacht spul. En veel honden vinden het ontzettend lekker. Het is geen doodgekookte meuk maar gevriesdroogd. Je kunt de brokjes een uurtje van te voren in een beetje water gooien (niet teveel water). Volgens mij hebben ze nog steeds wel kleine zakjes. Je zou misschien kunnen kijken of hij het eet.
#3306461
K9 natural is gevriesdroogd en dus wel anders bereid. Mijn heren vonden het de eerset vakantie geweldig (ik had de lam variant) en de tweede vakantie werd het ineens niet meer gegeten. De bak werd omgegooid en ze gingen er met hun rug naartoe liggen. Stelletje verwende nesten. Maar goed, ik doneerde het aan de vriendin en haar hond wilde prompt de KVV niet meer eten omdat de K9 te lekker was. Dus testen is geen slecht idee... Lam variant ruikt erg sterk (naar lamsvlees)

Er is ook nog Ziwipeak, ook gevriesdroogd voer. Kost wat maar je hebt ook wat (het is echt duur)

Trovet heeft ook worsten, houdbaar, maar dat is niet compleet. Daar is geen premix aan toegevoegd (moet je dus zelf wat mee doen) Een diersoort per worst, uit eigen fabriek. Wordt gebruik voor eliminatie zelfkook diëten, is dus niet rauw en het is zo fijn gemalen dat het meer een soort pate lijkt. Ik gebruik het voor Spot zodat hij niet alleen zijn saaie brokken heeft (staat op brok ivm damrproblemen) en heb me niet uitgebreid verdiept in de samenstelling (heb niet zoveel variatie opties). Ik denk dat qua samenstelling K9 beter is, ect kun je wel zoiets als dit gebruiken voor smakelijk maken. Er zijn ok kuipjes en die ruiken heeeeel sterk. De mannen doen daar een moord voor.
http://www.medpets.nl/trovet+unique+pro ... escription
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door