Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Doedels
#330498
Petr heeft de laatste paar dagen weer last van zijn voeten. Hij zit er aan te likken. Voornamelijk aan de bovenkant van zijn voortenen. Hij deed het toen hij brokken at. Het is gestopt toen hij vers kreeg. Nu heb ik onlangs zijn tenen geschoren (het is een poedel) en sindsdien is hij weer begonnen. Dat hij het de eerste twee dagen doet omdat het scheren irriteert, kan ik me voorstellen, maar het gaat maar door. Het zou natuurlijk gewoonte kunnen zijn of stress. Het is een vrij onzekere hond en hij is al een paar dagen nogal stresserig. Maar ik heb niet het gevoel dat dat het is. Hij eet CB, biogarde, diverse vleesbotten, vis, visolie, vit c, cranberry en af en toe iets zelf samengesteld. Behalve de rijst in CB, krijgt hij geen granen. Wie heeft er een idee wat de oorzaak van het gesabbel zou kunnen zijn?
Door Truus
#330596
Ik denk meer dat het met het gedrag te maken heeft hoor. Ik kan het natuurlijk mis hebben maar Timo kan dit ook zo lekker doen en als we er wat van zeggen is het voorbij.
Irritant is dit he ;)
Door Doedels
#330613
Hij kan er enorm op liggen smakken en soppen :P Ik ben bang dat het een keer stuk gaat en dat hij met van die natte sopplekken blijft zitten. Ik weet dat jeuk aan de voeten ook door allergie kan komen. Misschien dat iemand daar tips over heeft. Ik zal eens proberen om het consequent te verbieden want het kan inderdaad een gedragskwestie zijn. Vandaag heeft hij het erg druk gehad. De hele dag op training geweest en ik heb hem nog geen enkele keer zien likken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door