Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3303409
Kwartel kan ik tijdelijk niet bestellen via Natuur&Dier.
De geit valt ook af omdat die 50% vet heeft. Ik heb ook diverse slagers gebeld, maar niemand kan aan geitenvlees komen.

Dus ik ben dringend op zoek naar een nieuwe diersoort. Liefst iets kleins waar ook de botten van gegeten kunnen worden.
Konijn/haas, kip en patrijs vallen af.

Natur&Dier heeft fazant en parelhoen.
Weet iemand welke ik het beste kan bestellen? (eiwitvorm het verst van de kip af of meeste voedingsstoffen)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3303410
Ik denk dat er weinig verschil is. Parelhoen staat misschien iets dichter bij kip.
Maar in fazantkarkassen zit vaker de maag nog in dan in parelhoenkarkassen.
Parelhoen wordt ook vaker goed gegeten door honden, niet elke hond lust fazant.
Door Lizzy
#3303418
Ik denk beide niet ideaal om de reden die pearlsofpassion al beschrijft. Maar ik zou gaan voor parelhoen. Fazant vinden ze hier echt niet te vreten. Tenminste, het karkas. Spiervlees vinden ze weer wel heerlijk. Is gans nog een optie?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3303490
Bij de Makro hebben ze ze ook, maar de prijs... daar zal ik het maar niet over hebben.
Ik haal mijn kwartels bij kiezebrink.

Ik zou parelhoen wel proberen hoor. Zonder proberen weet je niets.
Gans is dacht ik ongeveer hetzelfde als kalkoen qua hardheid. Misschien ietsje minder. Anderzijds is het wel ook wild te verkrijgen dat geeft vaak goede resultaten bij honden met allergie.
Fazant is zelden echt wild en haas ook zeker niet altijd.

Ik zou je wel aanraden de smaken die je in kvv geprobeert hebt en waarvan je niet 100% zeker bent dat het helemaal zuiver was ( eigenlijk nooit dus), nog eens in barf te proberen. Je weet nooit dat het toch wat anders was dat erin zat (kip vb) waar hij op reageerde.
Dat je eerst andere diersoorten probeert, vind ik logisch, maar later zou ik ze nog eens proberen.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3303595
Allereerst mijn excusses voor de late reactie. Ik kon weer een paar dagen niet op het internet. :-[

Dank jullie wel voor de reacties en het meedenken! :-*
Gans heeft Bandit als zelfgedroogde snack gehad in de periode dat het qua jeuk slecht ging. Dus onzeker of hij er tegen kan en zeker de moeite waard om nog eens te proberen!
Ik was inderdaad van plan om t.z.t. een aantal diersoorten die hij in de kvv gehad heeft, als barf te proberen. :)

Ik ga die duitse site eens uitpluizen. Ik kwam gelukkig dier ook tegen. Ook zal ik eens bij kiezebrink kijken.

Qua fazant of parelhoen, wordt het dus parelhoen. ;) Bedankt!!
Ook tof dat pearlsofpassion nog wist dat Bandit geen graan mag (maag en darmen)! :)

Hartelijk dank, ik kan weer gaan puzzelen. :)
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3303975
Oh, wat lief van je Lizzy. :)

Vanmorgen is er weer bezorgd. Helaas zat er geen parelhoen bij. :(
Waarschijnlijk ook op. Ga straks een mailtje sturen wanneer ze verwacht weer kwartel te hebben (1e keus) of parelhoen (2e keus).

Omdat we nu nog steeds geen 3e diersoort hebben (geit was de 3e, maar valt af omdat ik het nergens kan krijgen, d.w.z. zonder 50% vet), ga ik vanmiddag maar kvv-rollen kangoeroe kopen. Daar reageerde Bandit niet slecht op.
Dit geeft me even meer tijd om andere leveranciers te vinden.
In de kangoeroe zit geen bot, dus dan zal hij er weer lamsribben bij moeten hebben.

Ik heb nu wel meer soorten vis gekocht. Zalmlijf, makreel, pollak en ik kreeg poon erbij.

Is het een idee om elke dag een klein aandeel vis erbij te geven, i.p.v. 1 dag vis per week?

Mijn duits is minimaal, het vergt wel wat puzzelwerk op die site. hihi.
Het punt is, dat ik álles wil kopen bij één leverancier. Anders worden de bezorgkosten zo ontzettend hoog. Lamsribben (tot nu toe zijn enige bot-soort) bijvoorbeeld zie ik niet overal. :-\
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3303985
Waarom koop je geen kangoeroevlees ipv gemalen? Ik zpu dat niet vertrouwen...
En vis moet je elimineren, elke vis apart, net als vlees. Dus wees daar nog even voorzichtig mee of ga voor zalm als 3e diersoort. Dan kan je wekelijks een zalmkop geven.
Je mag niet te veel vis voeren, maar zalm bevat al geen thiaminase dus heb je daar al geen last van.

Nog steeds niet klaar om hele geitjes te voeren? Die kunnen compleet opgegeten worden, en hoef je dus geen vleesbot aan toe te voegen.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3303988
pearlsofpassion schreef:Waarom koop je geen kangoeroevlees ipv gemalen? Ik zpu dat niet vertrouwen...
En vis moet je elimineren, elke vis apart, net als vlees. Dus wees daar nog even voorzichtig mee of ga voor zalm als 3e diersoort. Dan kan je wekelijks een zalmkop geven.
Je mag niet te veel vis voeren, maar zalm bevat al geen thiaminase dus heb je daar al geen last van.

Nog steeds niet klaar om hele geitjes te voeren? Die kunnen compleet opgegeten worden, en hoef je dus geen vleesbot aan toe te voegen.
Bedankt voor je reactie!! :)

Ik heb nog geen kangoeroevlees gevonden. Floris bezorgt het over een paar weken.
Vóór het barven, reageerde Bandit goed op die KVV, vandaar dat ik dat nu tijdelijk wil geven, als overbrugging zeg maar. ;)

Oh, goed dat je het zegt van die vis. Elimineren is wel lastig als je het maar 1 x per week mag geven. :-\
Niet elke dag een beetje geven dus. ;)
Ik zou dan wel elke week een andere vissoort kunnen geven toch? Goed opschrijven en kijken of hij de dagen daarna jeuk krijgt. Dan heeft hij toch nog wat variatie in vis.

Over die geitjes. Die zou ik toch zelf in stukken moeten maken en ik heb geen vrieskist om het restant in te bewaren. ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3303994
Nee, je mag je weekdeel vis wel over de dagen verdelen en dus elke dag een beetje geven, maar je mag niet zomaar afwisselen.
Elke vissoort moet zoals een diersoort geelimineerd worden. Dus aantal weken 1 soort terwijl je ook geen extra diersoorten vlees toevoegt.
Hij krijgt niet altijd na 1 keer jeuk. Vandaar dat je moet elimineren zoals je doet. Anders zou het een stuk eenvoudiger zijn. ;)
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3304005
Ah, dank je wel!

Dan is het misschien het beste om hem elke dag een stukje bv makreel te geven. Ja, dan snap ik het elimineren ook, dan werkt het!? :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3306185
Border Bandit schreef:Bedankt voor je reactie!! :)

Ik heb nog geen kangoeroevlees gevonden. Floris bezorgt het over een paar weken.
Vóór het barven, reageerde Bandit goed op die KVV, vandaar dat ik dat nu tijdelijk wil geven, als overbrugging zeg maar. ;)

Oh, goed dat je het zegt van die vis. Elimineren is wel lastig als je het maar 1 x per week mag geven. :-\ z
Niet elke dag een beetje geven dus. ;)
Ik zou dan wel elke week een andere vissoort kunnen geven toch? Goed opschrijven en kijken of hij de dagen daarna jeuk krijgt. Dan heeft hij toch nog wat variatie in vis.

Over die geitjes. Die zou ik toch zelf in stukken moeten maken en ik heb geen vrieskist om het restant in te bewaren. ;)
Op de Tierhotel-site zie je links in de lijst 'Exoten' staan (eerst 'Frostfleisch' aanklikken, en dan naar Exoten scrollen). Daar staat kangoeroe bij, gesneden en gemalen. Ze hebben ook ree en zebra en struisvogel.

Als je hulp nodig hebt met het Duits, dan geef maar een gil. :)
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3306222
Ik heb zitten puzzelen op de site.
Wat ik begrepen heb, is dat de verzendtijd naar het buitenland 3-5 werkdagen duurt. Dan is alles inmiddels wel ontdooit. :(
Ik kan ook geen bot vinden, bv lamsribben o.i.d.? Maar goed, ik kan heel makkelijk verkeerd kijken, haha! :)

Ik ken iemand die eens per zoveel tijd in Duitsland boodschappen doet. Ik ga hem eens vragen of hij naar kwartels wilt kijken. Handig als ze die gewoon in de supermarkt verkopen! (moet ik maar even niet daar de prijs kijken denk ik ;))
Hij gaat naar kaufland geloof ik.

Dank je wel en super lief dat je me met het duits wilt helpen!! :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door