Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Mibosha
#3303046
Goedeavond,
Mijn meisje word deze week gedekt, echter is dit de eerste hond die ik ken die tijdens haar dracht op kvv blijft. Ik wou dus toch wat ervaringen horen/opdoen. Omdat mensen mij toch proberen bang te maken ivm de kvv. Mijn kleintje krijgt 2x per dag 50/60 gram kvv carnivoer/haaksbarf. Smaken zijn wild,lam,rund,kip,vis,eend. Ook krijg ze af en toe groentjes/pens. Nu vroeg ik mij af of ik iets extra moest geven of iets moest weglaten uit de menu dat ze nu krijgt? Vanaf wanneer mogen de pups mee eten? Ik kan van carnibest puppy mix krijgen als dat hoeft. Iemand nog extra tip ivm wat ik kan/moet doen? Alvast bedankt!
Door Lizzy
#3303070
Mibosha schreef:Goedeavond,
Mijn meisje word deze week gedekt, echter is dit de eerste hond die ik ken die tijdens haar dracht op kvv blijft. Ik wou dus toch wat ervaringen horen/opdoen. Omdat mensen mij toch proberen bang te maken ivm de kvv. Mijn kleintje krijgt 2x per dag 50/60 gram kvv carnivoer/haaksbarf. Smaken zijn wild,lam,rund,kip,vis,eend. Ook krijg ze af en toe groentjes/pens. Nu vroeg ik mij af of ik iets extra moest geven of iets moest weglaten uit de menu dat ze nu krijgt? Vanaf wanneer mogen de pups mee eten? Ik kan van carnibest puppy mix krijgen als dat hoeft. Iemand nog extra tip ivm wat ik kan/moet doen? Alvast bedankt!
Waarom en waarmee proberen mensen je bang te maken? Je bent echt de eerste en de enigste niet die een nestje fokt met een hond die vers eet :) ! Duizenden zijn je al voor gegaan. Sterker nog, ik ken fokkers die brok voeren maar overschakelen op KVV als de teef drachtig moet worden. En dat doen ze omdat een teef die zelf goed eet ook goed eten geeft. Onder andere.

Op het eind van de dracht is het raadzaam om wat koolhydraat aan het dieet toe te gaan voegen. Dus een beetje gekookte rijst of aardappel of zoete aardappel. Of 's morgens wat fruit. Of je geeft meerdere keren per week Carnibest, daar zit wat rijst in. Meer over drachtige teven en het dieet vind je in dit topic: viewtopic.php?f=33&t=133003. Dit gaat wel over zelf samenstellen, maar daar kun je toch een beetje lezen waarom je wat koolhydraten moet voeren aan het eind van de dracht en in de zoogperiode.

En op de leeftijd van 4 weken ga je de pups langzaam afspenen. En je begint gewoon met het geven van een beetje Carnibest maar puppy variant vind ik echt onzinnig. Pups kunnen zelf al prima KVV eten (sterker nog, hier eten ze op 4 weken hun eerste vleesbotjes al. En het vlees wordt in stukjes gesneden, niet gemalen).

Kun je hier verder mee?
Door Mibosha
#3303105
Lizzy schreef:Waarom en waarmee proberen mensen je bang te maken? Je bent echt de eerste en de enigste niet die een nestje fokt met een hond die vers eet :) ! Duizenden zijn je al voor gegaan. Sterker nog, ik ken fokkers die brok voeren maar overschakelen op KVV als de teef drachtig moet worden. En dat doen ze omdat een teef die zelf goed eet ook goed eten geeft. Onder andere.

Op het eind van de dracht is het raadzaam om wat koolhydraat aan het dieet toe te gaan voegen. Dus een beetje gekookte rijst of aardappel of zoete aardappel. Of 's morgens wat fruit. Of je geeft meerdere keren per week Carnibest, daar zit wat rijst in. Meer over drachtige teven en het dieet vind je in dit topic: viewtopic.php?f=33&t=133003. Dit gaat wel over zelf samenstellen, maar daar kun je toch een beetje lezen waarom je wat koolhydraten moet voeren aan het eind van de dracht en in de zoogperiode.

En op de leeftijd van 4 weken ga je de pups langzaam afspenen. En je begint gewoon met het geven van een beetje Carnibest maar puppy variant vind ik echt onzinnig. Pups kunnen zelf al prima KVV eten (sterker nog, hier eten ze op 4 weken hun eerste vleesbotjes al. En het vlees wordt in stukjes gesneden, niet gemalen).

Kun je hier verder mee?
Dankje lizzy, ik voer wel carnivoer en niet carnibest :P maar ik graakte aan de carnibest puppy variant
Door Lizzy
#3303131
Mibosha schreef:Dankje lizzy, ik voer wel carnivoer en niet carnibest :P maar ik graakte aan de carnibest puppy variant
Nee, dat had ik begrepen. Maar ik begreep uit je schrijven dat je ook aan Carnibest kon geraken (voor de pups) dus ik dacht "je zou dan ook Carnibest (waar rijst in zit) kunnen voeren".
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door