Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door meesmerel1
#33022
Hoi, ben nu bij mijn ouders en hun golden van 10 jaar heeft van die rommelende darmen. Ik krijg het steeds niet voor elkaar om zijn ontlasting te bekijken...das wel jammer. Hij eet ook erg veel gras...
Door meesmerel1
#33030
:-[ brokken helaas... mijn moeder wil wel vers gaan voeren en ik zei dat ze 'm pens moest gaan geven, maar dat kon ze niet zo een twee drie vinden hier op het platteland in Frankrijk...nb het enige voer dat je hier kunt kopen is pedigree pal >:( royal canin >:( en Proplan >:( Pens is hier een delicatesse dus waarschijnlijk verkopen ze het wel bij de slager. Ik ben al druk op haar aan het inpraten qua voeren (zijn vacht is ook niet goed, maar dat komt ook omdat hij pas gecastreerd moest worden).. maar dat hij nu opeens zulke rommelende darmen heeft lijkt me niet goed...misschien 's verplicht wat vlaaien (koeien) laten eten ofzo (die zijn hier zat namelijk)...
Gebruikersavatar
Door Sonja
#33033
Tja, of ze kant en klare versvleesmaaltijden hebben in Frankrijk zou ik ook niet weten, maar volgens mij moet je daar toch best wel aan de spullen kunnen komen om zelf samen te gaan stellen. Al zou je het maar gedeeltelijk doen, dus bijvoorbeeld de ene dag brok en de andere dag vers.
Dus gewoon eens vragen aan de slager.

Succes!

Sonja
Door roger
#33035
<<:( Pens is hier een delicatesse dus waarschijnlijk verkopen ze het wel bij de slager.<<

Marije,

de pens die je bij de slager in Frankrijk koopt is naar alle waarschijnlijkheid geschraapt en gebleekt.
als ze helemaal wit ziet mag je daar zelfs zeker van zijn.

Die is dus waardeloos.

Je moet de vuile , ongeschraapte en ongebleekte zien te vinden bij de slachthuizen, niet bij de slagers dus.

Probeer eens verse zuurkool,of gefermenteerde groente in het algemeen, bevat dezelfde melkzuurfermenten als yoghurt, door het vlees te mengen.


Gr.
Roger
Laatst gewijzigd door roger op zo 21 dec 2003, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#33112
Ik heb altijd begrepen dat ze in Frankrijk complete vlees/bot pakketten "pour chien" verkopen in de supermarkten?
Door Femke
#33184
Lizzy schreef: Ik heb altijd begrepen dat ze in Frankrijk complete vlees/bot pakketten "pour chien" verkopen in de supermarkten?
Ja, dat heeft mijn vader vroeger wel eens ondervonden.

Lekker goedkoop dacht hij........hij had immers 7 mensen te ´voeren´ ;D ;D ;D
Door Jolly
#33228
oke complete vlees en bottenpakket pour le Chien, maar wat voor botten zijn dat dan en zit er geen varken tussen?
Als ik zoiets zou zien, weet ik bijna zeker dat ik het niet zou kopen omdat a) mijn frans dusdanig slecht is dat ik de meeste dingen niet eens kan vertalen en b) ik dus niet weet wat erin zit en toch bang ben dat er varkens vlees inzit.

tis zomaar een vraagje, want wij gaan niet naar frankrijk(peet kan alleen Nederlands en dat niet eens goed :P)
Ik zou me nog wel kunnen redden in Frankrijk, mits ze zo vriendelijk zouden zijn een beetje engels te praten. ;D
Door meesmerel1
#33319
mijn moeder gaat zich inlezen, ik ga het boek van Billinghurst voor haar kopen. Hier op het platteland (deep down in de dordogne) heb ik nog nooit pour le chien in de diepvries zien liggen, maar zal 's kijken. Varken = porc trouwens.
Zuurkool kun je helaas ook niet krijgen, maar 's naar biogarde kijken. Zijn ontlasting is trouwens wel goed...gisteren heeft ook nog wat paardenvlaaien van onze paarden gegeten dus zijn darmflora wordt wel aangevuld ;)

bedankt alvast voor jullie reacties!

Marije
Gebruikersavatar
Door Sonja
#33347
Jolly schreef: Ik zou me nog wel kunnen redden in Frankrijk, mits ze zo vriendelijk zouden zijn een beetje engels te praten. ;D
Ik heb dat in Frankrijk slechts 1 x meegemaakt op een VVV-kantoor. Had het gevoel dat ik in 'Allo Allo' was beland: "You cannot do zis tour biecoz ze bridz iz broken."
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door