Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Carlo_040
#3302849
Ik heb een tijdje geleden stukken gerookte hambot gekocht, en mijn pup (10 maandjes) was er niet van weg te slaan.
Maar nu bedenk ik mij ineens.. varkensvlees.. :o
Hij krijgt alleen KVV en is niet echt een knager dus botten krijgen ook geen kans om te splinteren, maar het blijft varken.

Hoe staan jullie hier tegenover?

Vriendelijk bedankt!

Het desbetreffende product:
Alpha spirit hambot half
http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... ere/575055
Door eelke
#3302851
Verhit varkensvlees kan op zich wel, qua ziekte van Aujeszky. Daarom ook de varkensoren enzo. Honden doen het alleen vaak niet zo goed op varken (ik vermoed omdat het een allereter is, het varken) ik hoor wel verhalen over jeuk enzo.

Daarbij is het toch knetterhard. En sinds mijn hond zijn hoektand heeft stukgebeten op een mergpijp (zelfde verhaal, ik dacht ook dat hij daar voorzichtig mee was) adviseer ik zulke knaagdingen nooit meer... :-\
Gebruikersavatar
Door pluk
#3302854
het is verhit, dus dat het varken is zou ik me niet zo druk over maken
wel over de hardheid...
dus ik zou 'm niet meer kopen als ik jou was

Als je nu toch af en toe wat knaagwerk wil geven, misschien 1-2 dagen per week barf ipv kvv? ;)
Door smulpaap
#3302896
Lizzy schreef:Ik knikkerde dit ding gelijk weg! Tandenslopers en (nog veel erger) darmen raken verstopt van dit soort ellendige rot botten!
Echt helemaal mee eens ! Honden vreten de brokken er vaak vanaf , menig hond vind een dergelijk bot onweerstaanbaar . Maar het is oh zo link
Ik zou dan bv eens een veilig vleesbot geven , of als je dat niet wilt verantwoorde snacks
Door Aprilsnow
#3303571
Onze boef kreeg vroeger ook dat soort botten, was er wild op....
Hij beet er geen stukken af maar schraapte met zijn kiezen over het bot. Zo erg dat ze, kwamen we te laat achter uiteraard, helemaal afgesleten waren. Zeker bij een pup zou ik het niet geven. Er zijn ook leuke alternatieven zoals gedroogde kophuid, geelhaar o.i.d. als hij toch geen grote knager is doet hij daar wel ff mee.

Of zoals de voorgangers zeggen af en toe een leuk karkasje ;)
Door *Gabriëlle*
#3303582
Dit zegt zooplus er zelf over....

Opmerking: let erop, dat de botten alleen als kauwsnack geschikt zijn of als bezigheid, maar niet als geheel om te eten. Fijngekauwde bottenmassa zorgt voor klompen in de maag en kan zo ernstige verstopping veroorzaken. Scherpe botsplinters kunnen de darmwand beschadigen! Omdat het hier om een zogenaamd hol bot gaat, kan splinteren niet volledig worden uitgesloten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door