Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3301997
Bandit eet nu 3 soorten vlees.

Wat kan ik nou het beste doen?
Een nieuwe diersoort introduceren of eerst groentes toevoegen?

We zijn al zeker 1 jaar bezig met elimineren. Hij heeft dus al een tijd te weinig variatie in diersoorten, maar ook al die tijd nog geen groentes gekregen.
Welk 'tekort' is het ergste?
#3302104
Ik vind dat Bandit er prima uitziet. Gewoon normaal. :)

He, jij kan ook niet álles weten. ;) Geeft niks! Je weet zoveel wél. ;)

Ik weet niet zo goed dat nou belangrijker is: een 4e diersoort of groentes.

Allebei tegelijk toevoegen lijkt me niet slim. Bandit kan best reageren op bv 1 soort groente. Dat wordt ook weer een heel gepuzzel.
Tja, als ik het zo bekijk, is het misschien 'sneller' om een nieuwe diersoort toe te voegen.
Als ik kijk hoe lang ik al bezig ben met uitzoeken tegen welke dieren hij kan. Met een beetje pech, ben ik ook lang aan het zoeken naar welke groentes hij wel of niet tegen kan..

Hmm. Toch maar een 4e diersoort?

Ik zat te denken (mede met tips van Barfplaats) om kwartel te proberen. Hopelijk lijkt dat niet te veel op kip qua eiwit.
Nou hebben ze geslachte kwartel en kwartel-karkas. De eerste is zonder veren en de tweede zonder vel?
Weet iemand of er organen in de karkas zitten? Ik ben nog niet in staat om zelf de maag en darmen eruit te halen (i.v.m. granen-allergie). Ik wil weer bij Natuur&Dier bestellen.
#3302150
Border Bandit schreef:Ik vind dat Bandit er prima uitziet. Gewoon normaal. :)

He, jij kan ook niet álles weten. ;) Geeft niks! Je weet zoveel wél. ;)

Ik weet niet zo goed dat nou belangrijker is: een 4e diersoort of groentes.

Allebei tegelijk toevoegen lijkt me niet slim. Bandit kan best reageren op bv 1 soort groente. Dat wordt ook weer een heel gepuzzel.
Tja, als ik het zo bekijk, is het misschien 'sneller' om een nieuwe diersoort toe te voegen.
Als ik kijk hoe lang ik al bezig ben met uitzoeken tegen welke dieren hij kan. Met een beetje pech, ben ik ook lang aan het zoeken naar welke groentes hij wel of niet tegen kan..

Hmm. Toch maar een 4e diersoort?

Ik zat te denken (mede met tips van Barfplaats) om kwartel te proberen. Hopelijk lijkt dat niet te veel op kip qua eiwit.
Nou hebben ze geslachte kwartel en kwartel-karkas. De eerste is zonder veren en de tweede zonder vel?
Weet iemand of er organen in de karkas zitten? Ik ben nog niet in staat om zelf de maag en darmen eruit te halen (i.v.m. granen-allergie). Ik wil weer bij Natuur&Dier bestellen.
:biggrin2: :biggrin2:

Nee, ik zou ook geen 4de vleessoort en groenten gaan toevoegen.

Ik denk dat je gelijk hebt. Het is sneller om nu een vierde diersoort toe te voegen. En daarna kun je dan met groenten beginnen.

Kwartel is familie van de fazant. En die zijn weer ondergebracht in de categorie hoendervogels. Kip valt ook daar ook onder. Maar dat wil niet zeggen dat ze beide een allergie kunnen opleveren!

Ik weet wat hij nu eet en wat hij al eerder gegeten heeft?

Qua je vraag over hele kwartel en kwartelkarkas: mijn ervaring is dat bij kwartelkarkas de organen eruit zijn en bij hele kwartels zit alles er nog in, ook de darmen. Maar, ik denk dat dit per leverancier verschilt. En ik denk dat je aan kwartelkarkas niet zoveel hebt omdat je volgens mij nooit kwartelspiervlees en kwartelorganen los kunt kopen.
#3302234
:) Dank jullie wel! :)

Ik heb kwartelkarkas besteld. Morgen wordt het al bezorgd. Als het voornamelijk bot is, dan heb ik in ieder geval een 2e botsoort, naast lamsribben.
Oh, ik vind het best spannend hoor. Dat wordt het eerste product wat goed herkenbaar is... ::)

Goh, ik heb er blijkbaar niet goed over nagedacht. Hele kwartel kan hij niet krijgen i.v.m. de maag en darmen (die haal ik er (voorlopig) echt nog niet zelf uit!) en los kwartelvlees en-orgaan is niet beschikbaar lees ik hierboven..... Eigenlijk is kwartel dan alleen bruikbaar als bot.


Het valt me trouwens op dat Bandit erg weinig water drinkt sinds we barven. Herkent iemand dit?
Verder is hij helemaal gezond en heeft gewone urine (niet donker-geel of zo).
#3302247
Het is toch niet erg dat je er alleen bot van kan voeren? Nu heb je alleen lamsribben, dus een extra (en mooi zachte) botsoort lijkt me juist mooi.

En misschien is er naast iemamd met vriezerruimte, ook wel iemand in de buurt die hele kwartels van de maag darmen wil ontdoen. Ik zou het met liefde voor je doen als ik dichterbij woonde.
#3302248
persoonlijk zou ik kijken wat je mist bij je keuzes. Heb je te weinig spiervlees in je menu dan zou ik kiezen voor een goed dier met spiervlees (ree zou ik dan nemen, heeft veel orgaan en goed mager spiervlees en goede ribben ook trouwens). Als je genoeg bot, orgaan en spiervlees hebt voor je gevoel zou ik gaan voor groenten in het menu.
#3302292
Bedankt!! Zo fijn dat jullie met me meedenken. :)

Inderdaad, ik kan alles los van elkaar zien (bot, orgaan en vlees).
Stom he, soms zit je zo vast in bepaalde denkpatronen dat ik aan alles bij elkaar denk. ::)

Oh, wat lief van je Kaela, dat je met liefde voor mij diertjes wilt ontleden. :-*
Ik ben ongeveer een half jaar geleden verhuist. Ik ken nog niet zo heel veel mensen, maar polsen kan nooit kwaad! Wie weet vindt iemand het niet zo erg. ;)

Nou is vanochtend alles bezorgd en ontbreken de karkasjes..... Wat jammer!
Het heeft vast zo moeten zijn. Met wat er wel bezorgd was, zit mijn vriezer helemaal vol!

Ree heb ik nog niet geprobeerd. Wel hert en dat ging niet goed.
Ree en hert zijn geloof ik wel totaal verschillende eiwitten toch?

Kangoeroe ging gelukkig ook goed. Hopelijk komt Floris snel weer deze kant uit! :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door