Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3301332
Wow, wat veel reacties! Wat fijn! :)

Kim_S. Bandit krijgt nu lam, geit en paard. Ik bestel bij Natuur&Dier (Dogmeat). De lam bevat niet zó veel vet. De vorige bestelling had ik wel gewoon vlees.
Aha, weet ik meteen dat ik niet bij SW geit ga bestellen. ;)

Smulpaap. Bandit eet alleen nog lamsribben als bot. Ik moet er zeker 1 cm vetlaag vanaf snijden. :-\
Ik heb meteen bij animalfoodexpress gekeken. Dat ziet er mooi uit wat je gevonden hebt! Als ik goed kijk, zit er een geitenpoot bij toch? Is dat bot niet te hard? Ik dacht dat ze alleen de ribben mogen eten? (geen dragende delen).
Wat aardig van je, dat je zoveel voor me opzoekt! :-*
Ik ga me verder verdiepen in de sites die je genoemd hebt. Prooidier heeft ook wel veel (alleen 2 x zo duur als Dogmeat).
He, wat een watje ben ik toch! Zo'n geitenbokje durf ik nog niet. Bovendien heb ik maar 4 diepvrieslades.
Vanaf het moment dat ik zelf mocht beslissen eet ik al geen vlees meer. ;)
Ik kan eens kijken of ik een slager kan vinden die bezorgt. Goed idee van je!

Meerdere. Omdat Bandit nog maar 3 diersoorten heeft (lam, geit en paard), moet ik toch wel op zoek naar een leverancier met iets magerder vlees. Zoals sommige doen, eens per 2 á 3 weken zulk vet vlees, dat red ik niet.

Pearlsofpassion. Wat fijn dat jij al een goed 'systeempje' hebt! :) Wat jammer dat de kwaliteit langzaam afneemt zeg.
Ik barf nu ongeveer 2 weken. Ik wil straks inderdaad iets toe gaan voegen. Ik twijfel nog over de diersoort. Ik heb het liefst iets kleins, zodat hij daar ook de botten van kan eten. Van oervoer heb ik eens zo'n pakket besteld zonder kip en rund. Daar heeft Bandit erg veel jeuk van gekregen. Daar zaten 5 kleinere diersoorten in. Het is onduidelijk van welke diersoort hij jeuk kreeg. Daarom zoek ik eigenlijk liever iets wat NIET in dat pakket gezeten heeft.
Van de andere kant twijfel ik om heel eigenwijs te zijn en kip te proberen. Dat hij niet tegen kip kan kwam enkel uit die harentest. Later bleek die niet geheel betrouwbaar te zijn...
Ik neem je tip mee! :)
Door Too
#3301366
En toch hé kip is natuurlijk wel een veelvoorkomende trigger , ik weet echt niet wat je al wel of niet hebt geprobeerd maar zou parelhoen , eend of konijn dan niet een fijn nieuw soortje zijn. Er is ook gemakkelijk aan te komen en ze zijn niet te hard om alle onderdelen van te voeren

Iets meer vriesruimte zit er nog niet in he?
Dan zou je nl.wat groter kunnen inkopen dat is stukken voordeliger, zie oa bij Floris24 of de lijntjes van orinake vaak heel mooie dingen voorbij komen.
Islamslager had ik je al eens naar gevraagd hé en die zit niet in jouw buurt.. jammer want hier heeft ie t wel vaak en als je dan niks hoeft weg te gooien vanwege vet ben je ws net zo duur uit.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3301372
Dat snap ik, als je nu alleen lam als bot kan geven zou ik er ook een botsoort bij willen.
Als ik jou was zou ik wel een vriezertje bij zetten. Zodat je bij een aanbieding in vb mooi paardenvlees voor een aantal maanden kan inslaan.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3301510
Bedankt voor het meedenken!!

OK, dan kan ik toch beter niet de kip proberen! :)
Konijn gaat zeker fout en eend ging eerst goed, maar later toch fout.
Misschien dan toch die parelhoen? Of kalkoen?
Ik moet dat nog uitzoeken. Dat kan ook over een paar weken. (ik zal er dan een ander topic van maken ;))
Ik moet nu eerst een plaats vinden waar ik goede spullen voor Bandit kan kopen! :)

Een grotere of 2e vriezer kan echt niet. :( De enige plaats waar ik die neer kan zetten zal op de slaapkamer naast de bench zijn. Da's toch niet zo praktisch.
Hmmm, verhuizen dan maar? :biggrin2:

Ik heb al wel even gekeken naar slagers. Morgen kan ik een cateringbedrijf in mijn woonplaats proberen? Anders wordt het toch allemaal verder weg...

Ik hoop dat ik een keer van Floris kan kopen. Ik hoor daar zo vaak over. :)
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3301760
Kalkoen zou ik niet voor kiezen. Daar kun je, qua vleesbot, hooguit nekken van voeren. En die voer ik al niet ;)
Parelhoen is mooi zacht.
En is bv kwarrel een optie?
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3301775
Bedankt voor het meedenken Inge! :)
Dan wordt het waarschijnlijk parelhoen of kwartel. ;)
Ik moet het nog verder uit gaan zoeken. Ook of ze zonder maag en darmen geleverd worden. Bandit kan niet tegen granen. ::)
Het zou wel fijn zijn om een tweede bot-soort te hebben.

Ik heb gister naar Natuur&Dier gebeld en gezegd dat het zoveel vet was. Ik kreeg meteen mijn geld terug!
Nou, is dat service of niet?
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3301901
Vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken en het 'vlees' uitgeplozen (of hoe je dat schrijven moet ;))

Ik heb 480 gram vlees en dus 520 gram vet. :o

Nou ja, Bandit eet nu 3 dagen geitenvlees. :)
Door Lizzy
#3302066
Border Bandit schreef:Vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken en het 'vlees' uitgeplozen (of hoe je dat schrijven moet ;))

Ik heb 480 gram vlees en dus 520 gram vet. :o

Nou ja, Bandit eet nu 3 dagen geitenvlees. :)
Pfft, holyshit. Ja, dat is dus echt niet de moeite om op deze manier geitenvlees te kopen. Dan kun je net zo goed ruim 2 keer zoveel geld uit geven voor je spiervlees!
Door MillyMol
#3302115
Border Bandit schreef:Bedankt voor het meedenken!!

OK, dan kan ik toch beter niet de kip proberen! :)
Konijn gaat zeker fout en eend ging eerst goed, maar later toch fout.
Misschien dan toch die parelhoen? Of kalkoen?
Ik moet dat nog uitzoeken. Dat kan ook over een paar weken. (ik zal er dan een ander topic van maken ;))
Ik moet nu eerst een plaats vinden waar ik goede spullen voor Bandit kan kopen! :)

Een grotere of 2e vriezer kan echt niet. :( De enige plaats waar ik die neer kan zetten zal op de slaapkamer naast de bench zijn. Da's toch niet zo praktisch.
Hmmm, verhuizen dan maar?
:biggrin2:

Ik heb al wel even gekeken naar slagers. Morgen kan ik een cateringbedrijf in mijn woonplaats proberen? Anders wordt het toch allemaal verder weg...

Ik hoop dat ik een keer van Floris kan kopen. Ik hoor daar zo vaak over. :)
Woont er niet iemand van het forum bij jou in de buurt die wat vriezerruimte ‘over’ heeft en waar je iets zou kunnen opslaan? Ik roep maar wat hoor.
Door Aprilsnow
#3302834
Border Bandit schreef:Bedankt voor het meedenken!!

OK, dan kan ik toch beter niet de kip proberen! :)
Konijn gaat zeker fout en eend ging eerst goed, maar later toch fout.
Misschien dan toch die parelhoen? Of kalkoen?
Ik moet dat nog uitzoeken. Dat kan ook over een paar weken. (ik zal er dan een ander topic van maken ;))
Ik moet nu eerst een plaats vinden waar ik goede spullen voor Bandit kan kopen! :)

Een grotere of 2e vriezer kan echt niet. :( De enige plaats waar ik die neer kan zetten zal op de slaapkamer naast de bench zijn. Da's toch niet zo praktisch.
Hmmm, verhuizen dan maar? :biggrin2:


Ik heb al wel even gekeken naar slagers. Morgen kan ik een cateringbedrijf in mijn woonplaats proberen? Anders wordt het toch allemaal verder weg...

Ik hoop dat ik een keer van Floris kan kopen. Ik hoor daar zo vaak over. :)

Wij hadden in onze oude (tijdelijke) woning (bouwkeet) weinig plek. De vaatwasser stond in de douche naast wasmachine en droger. Een (goede) vriezer die wat minder geluid maakt zou ik zeker voor de slaapkamer overwegen als dat meer flexibel inkopen zou betekenen :)
Maar ja dat ben ik hé ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3303006
Border Bandit schreef:Goede tip hoor!

Voorlopig nog eventjes niet, maar ik houd de mogelijkheid in gedachte. ;)
En je kan ook.niet op de plaats van je huidige vriezer een grotere kwijt?
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3303012
Ik heb even gekeken. Ik kan er eentje kwijt die 13 cm breder is dan mijn huidige vriezer. :-\
Als ik zo'n kist neem, kan er natuurlijk meer in, maar kan ik er niks meer OP zetten. Nu is mijn vriezer een verlengstuk van mijn aanrecht. :D

Daarnaast heb ik het geld er even niet voor. :-\

Even snel gekeken. Hij mag 69 cm breed zijn. De goedkoopste is 200 euro en of ik dan heel veel meer vriesruimte heb?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door