Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Riek
#3301612
Streepjesheren schreef:Ja, snoei irritant en pijnlijk ook, rosacea, en dan de tegenstrijdige tips en waarschijnlijke oorzaken die je leest op internet!! Pff. Bijhouden hoe het bij jou werkt?
Gezichtshuid zacht behandelen, dus deppen niet wrijven, geen producten met parabenen, geen parfum, geen bisalobol (of hoe heet het, zit in Biodermal rosacea creme en hemacreme!), hoed op, schaduw opzoeken, goede zonnebrand (bij mij werkt Eco Cosmetics face olie met duindoorn factor 30), hete koffie eerst wat af laten koelen, rozebottelolie s nachts, dr vd Hoog reiniger zonder troep, af en toe een honingmasker (ja, pure honing). En yoghurt eten, karnemelk, beetje zure dingen. Maar of jou dat helpt...?!
Nou sterkte!
Nou, das mooi jammer. Laat ik die nu gisteren gekocht hebben, a 25 euro.
Er ligt hier nog zonnebrandcrème van La Roche-Posay, die kreeg mijn zoon voorgeschreven door de dermatoloog toen hij behandeld werd met Raoccutane voor zijn ernstige acné.
Die heeft factor 50 en is ook geschikt voor zonneallergie. Die ga ik maar smeren. En inderdaad vooral uit de zon blijven. Maar ik ben sowieso geen zonaanbidster.

Dankjewel!
Gebruikersavatar
Door Riek
#3301613
Doranto schreef:ml heeft het ook. Hij wast tegenwoordig zijn haar met shampoozeep van Werfzeep en spoelt na met sterk verdunde biologische appelazijn. Soms wast hij ook alleen maar met verdunde appelazijn. Voor zijn gezicht gebruikt hij altijd alleen water. Eens in de paar weken, gebruikt hij een tijdje Metronidazol Aurobindo creme (op recept verkrijgbaar). Dan gaat het weer een paar weken goed.
Hij vermijdt de zon en áls hij buiten in de zon moet zijn draagt hij altijd een petje. Op die manier is het goed onder controle te houden en heeft hij er nauwelijks hinder van.
Dankje voor je advies.
Ik sla alles op en ga afstrepen wat niet werkt en hopelijk vind ik snel iets wat wel werkt.

Barfplaats wordt gesponsord door