Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Zinn
#3300162
Binnen een maand komt onze dalmatier pup die afgespeend wordt op kvv. Ik zal weer barf gaan voeren, maar ben op zoek naar welk nu juist goed bot is om mee te starten voor die maat pup. Ik ben enkel katten en een klein hondje gewend, heb nog nooit een grotere hond gehad, en startte toen met kippennekken, maar die zijn wellicht te klein voor een dalmaat pup om mee te starten? Welke botten raden jullie aan?
Door Lizzy
#3300166
Zinn schreef:Binnen een maand komt onze dalmatier pup die afgespeend wordt op kvv. Ik zal weer barf gaan voeren, maar ben op zoek naar welk nu juist goed bot is om mee te starten voor die maat pup. Ik ben enkel katten en een klein hondje gewend, heb nog nooit een grotere hond gehad, en startte toen met kippennekken, maar die zijn wellicht te klein voor een dalmaat pup om mee te starten? Welke botten raden jullie aan?
Oh wat leuk, een Dalmatier pup! Gefeliciteerd! Waar komt je pup vandaan als ik mag vragen?

Ik heb hier vierde generatie BARF gevoerde Dalmatische Honden thuis lopen (twee daarvan heb ik zelf gefokt). Zij kregen (en krijgen): kwartelkarkas, parelhoenkarkas, eendkarkas, konijnkarkas, kipkarkas en als ze dat gewend waren ook haaskarkas en fazantkarkas (dat is vrij hard). Kortom, alle karkassen van kleine dieren zijn uitstekend geschikt voor de Dalmatier-pup!
Door Zinn
#3300179
Oei, ik zie dat ik met snel te zijn dit onder kvv heb geplaatst...en ik onder barf maar zoeken naar mijn topic ::)

Onze pup komt van Hit The spot Dalmatians, uit Turnhout in België. Op Facebook kan je hen ook terugvinden :)
Bedankt voor de tips! Het is even zoeken weer, al een tijdje geleden dat ik nog gebarfd heb, maar nu is er eindelijk een grotere vriezer bij, dus heb ik weer ruimte :) Ik ga dan gewoon beginnen met de eerste 5 die je noemt en zien hoe het loopt :) Daar kunnen de katten en de kleine hond ook wel goed weg mee! Ik laat dan kippennekken al gewoon achterwege voor beide honden, nekwerveltjes bleven hier toch altijd wat op de maag liggen bij onze westie.
Door Lizzy
#3300180
Zinn schreef:Oei, ik zie dat ik met snel te zijn dit onder kvv heb geplaatst...en ik onder barf maar zoeken naar mijn topic ::)

Onze pup komt van Hit The spot Dalmatians, uit Turnhout in België. Op Facebook kan je hen ook terugvinden :)
Bedankt voor de tips! Het is even zoeken weer, al een tijdje geleden dat ik nog gebarfd heb, maar nu is er eindelijk een grotere vriezer bij, dus heb ik weer ruimte :) Ik ga dan gewoon beginnen met de eerste 5 die je noemt en zien hoe het loopt :) Daar kunnen de katten en de kleine hond ook wel goed weg mee! Ik laat dan kippennekken al gewoon achterwege voor beide honden, nekwerveltjes bleven hier toch altijd wat op de maag liggen bij onze westie.
Ohhh, bij Sylke en Carolien!! Ja, die ken ik wel :) ! Ik zag vandaag weer foto's van de puppy's :smitten:

Ik vind nekken eerlijk gezegd helemaal niet zo ideaal..... Ze slikken ze ook vaak in 1 keer in. Doe maar lekker karkasjes, veel veiliger!

Leuk leuk leuk, ik hoop dat je ons nog laat zien welke pup het geworden is!
Door eelke
#3300185
Je pup is dan ook al wat ouder toch? Een karkasje lijkt me dan ook wel kunnen. Nekken flubberen vaak zo in een keer naar binnen ja. Wat op zich niet veel kwaad kan hoor, zeker niet als je er ff een mep op geeft.

Een konijnkarkas, eventueel in tweeen geknipt is ook mooi. Of inderdaad een kwarteltje.

En uiteraard ben ik ook benieuwd naar een foto :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pluk
#3300186
Zinn schreef:Oei, ik zie dat ik met snel te zijn dit onder kvv heb geplaatst...en ik onder barf maar zoeken naar mijn topic ::)
Ik heb 'm nu naar de Barf hoek geslingerd, hopelijk kun je hem nog vinden ;)
Door Zinn
#3300205
Lizzy schreef:Ohhh, bij Sylke en Carolien!! Ja, die ken ik wel :) ! Ik zag vandaag weer foto's van de puppy's :smitten:

Ik vind nekken eerlijk gezegd helemaal niet zo ideaal..... Ze slikken ze ook vaak in 1 keer in. Doe maar lekker karkasjes, veel veiliger!

Leuk leuk leuk, ik hoop dat je ons nog laat zien welke pup het geworden is!
Ja, klopt! Sylke heeft vroeger bij mij in de klas gezeten en vorig jaar ben ik terug met haar in contact gekomen. Ik had toen echt een klik met Isetta en toen vertelde ze dat ze plannen voor een nestje had voor dit jaar...die kon ik dus niet laten voorbij gaan :) Maar dit wordt dus onze eerste 'grotere' hond, ander was het wss wel weer een kleiner ras geworden als tweede hond. De foto's van de pups van week twee en week drie heb ik gemaakt, zo heerlijk die baby's!! lekker knuffelen, daar wordt eens mens instant gelukkig van ! :daisy:

Onze katten en Westie kauwen netjes op de kippennekken, maar heb idd ook schrik voor hap slik weg bij de pup...en om er even terug in te komen, begin ik graag met hetzelfde menu voor iedereen, dus ik laat die nekjes wel gewoon weg uit het hele menu :D

Het is nog niet 100% zeker welke pup naar ons zal komen, wij zijn de enige toekomstige eigenaars die bij Sylke in de buurt wonen en zij wou dan graag bij ons een hond plaatsen die geschikt is voor de show als wij dat zagen zitten (klik moet er natuurlijk zijn etc). Voor ons is dat ok, we hadden verder enkel een lichte voorkeur voor een teef, maar als het een reu zou worden, was dat ook goed. Karakter is voor ons het allerbelangrijkste. Nu zijn er twee teefjes die wellicht geschikt zullen zijn voor show en/of fok. Het is nog even de hoortesten afwachten. Als alles in orde is, zal een van die twee naar ons komen en de andere bij Sylke blijven :) We hebben in ieder geval al kennisgemaakt en hebben zelf op dit moment geen voorkeur, ze zijn beide mooi, lief, sociaal,.... Nu nog een beetje de karaktertjes beter leren kennen :) En dan hangt het er ook nog van af welke reu Carolien zal kiezen :D
Door Zinn
#3300206
eelke schreef:Je pup is dan ook al wat ouder toch? Een karkasje lijkt me dan ook wel kunnen. Nekken flubberen vaak zo in een keer naar binnen ja. Wat op zich niet veel kwaad kan hoor, zeker niet als je er ff een mep op geeft.

Een konijnkarkas, eventueel in tweeen geknipt is ook mooi. Of inderdaad een kwarteltje.

En uiteraard ben ik ook benieuwd naar een foto :biggrin2:
Zal een week of 9 zijn zeker :) vanaf 8 weken verlaten ze doorgaans toch de nest. We hebben nog geen datum afgesproken.
Heb al die karkasjes op mijn lijst staan nu, die ga ik mee bestellen en dan testen!

Ik zal een topic aanmaken met foto's van de nieuwe aanwinst eenmaal het beslist is :D
Door eelke
#3300214
Zinn schreef:Zal een week of 9 zijn zeker :) vanaf 8 weken verlaten ze doorgaans toch de nest. We hebben nog geen datum afgesproken.
Heb al die karkasjes op mijn lijst staan nu, die ga ik mee bestellen en dan testen!

Ik zal een topic aanmaken met foto's van de nieuwe aanwinst eenmaal het beslist is :D
Ohhhh ik dacht vanwege de Rabies enting, maar jij woont zelf ook in België? Had ik ff niet bij nagedacht ;)

Spannend allemaal hoor :D
Door Zinn
#3300231
eelke schreef:Ohhhh ik dacht vanwege de Rabies enting, maar jij woont zelf ook in België? Had ik ff niet bij nagedacht ;)

Spannend allemaal hoor :D

ja, ik ben zelf idd ook van België :) Dus daar hoeven we gelukkig niet op te wachten :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door