Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3299286
Ik ben al een tijdje niet meer zo actief op Barfplaats, maar sommige herinneren mij misschien nog wel.

Reden dat ik nu toch weer even een bericht plaats is vanwege het feit dat ik samen met mijn collega Marielle Rekveld een website over vaccineren bij hond, paard en kat heb gelanceerd. En daar zijn we best wel trots op.

Dit initiatief vloeit voort uit het feit dat Marielle en ik 5 jaar geleden voor onze opleiding voor Veterinair homeopaat een afstudeerscriptie over vaccinosis hebben geschreven. Deze scriptie hebben wij later omgezet in een gratis te downloaden e-book. We merkten dat er veel interesse in dat e-boek was, maar ook dat veel mensen het te veel informatie ineens vonden en daarom toch niet lazen. Dat vonden we best best wel jammer en daarom hebben we een jaar lang keihard achter de schermen gewerkt om de informatie uit dat boek te update en te verwerken in onze website: https://www.dierenvaccins.nl

Ons doel met deze website is om eigenaren van honden, katten en paarden voor te lichten over eigenlijk alles wat er bij vaccineren komt kijken. Dus ook de werking van het immuunsysteem, wat is ziekte, wat is gezondheid, hoe werken vaccinaties, hoe lang werken ze, hoe worden ze gemaakt, wat is titeren, welke ziektes zijn er, hoe schadelijk worden die geacht, welke vaccins zijn er en welke hulpstoffen worden gebruikt en wat zijn dat voor hulpstoffen? Wat is de herhalingsfrequentie etc. De informatie van alle vaccins (voor zover wij die kennen) hebben we in zo overzichtelijk mogelijke tabbellen gezet zodat de verschillende vaccins te vergelijken zijn.
Wij hopen dat we op deze manier kunnen helpen met een beslissing te nemen over dit best wel lastige vraagstuk.

Ik zou zeggen, neem een kijkje op https://www.dierenvaccins.nl

Dit bericht is geplaatst met toestemming van Lizzy.
#3299292
Nog niet alles gelezen natuurlijk, maar de eerste indruk is die van een goede informatieve site. Netjes gepresenteerd en voorzien van duidelijke teksten. De volledige leek zal hier en daar even moeten doorbijten qua stof, maar daar ontkom je haast niet aan aangezien het geen jip & janneke -onderwerp is.

Succes!
#3299307
Ik sluit me graag aan bij Angelique. Ik vind het een prachtige, duidelijke, informatieve website en daar mag je gerust heel trots op zijn. Ik ben dan weer een trots dat jij en Mariëlle dit voor mekaar hebben gekregen!
#3299411
Ik kaap dit topic even maar ik heb wel een vraag over vaccineren.
Wij zijn ook niet zo van overal maar direct een spuit er in.
Dat titeren klinkt wel goed en logisch. Maar ga ik dan niet in de knel komen met mijn verzekering? Als ik bv een jaar oversla omdat het nog niet nodig is?
Want sie eisen namelijk elk jaar een vaccinatie. Kan iemand daar iets over zeggen?
#3299414
Kuikuhnek schreef:Ik kaap dit topic even maar ik heb wel een vraag over vaccineren.
Wij zijn ook niet zo van overal maar direct een spuit er in.
Dat titeren klinkt wel goed en logisch. Maar ga ik dan niet in de knel komen met mijn verzekering? Als ik bv een jaar oversla omdat het nog niet nodig is?
Want sie eisen namelijk elk jaar een vaccinatie. Kan iemand daar iets over zeggen?
Ik zou daar je verzekering over bellen, of die een titelbepaling van een dierenarts accepteren. Dan heb je meteen het juiste antwoord he ;)

Website ga ik morgen eens voor zitten, de reacties klinken veelbelovend :)
#3299448
Kuikuhnek schreef:Ik kaap dit topic even maar ik heb wel een vraag over vaccineren.
Wij zijn ook niet zo van overal maar direct een spuit er in.
Dat titeren klinkt wel goed en logisch. Maar ga ik dan niet in de knel komen met mijn verzekering? Als ik bv een jaar oversla omdat het nog niet nodig is?
Want sie eisen namelijk elk jaar een vaccinatie. Kan iemand daar iets over zeggen?
Ik zou denken dat dit in de kleine lettertjes van je voorwaarden moet staan! Het is wel een goeie vraag!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door