Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#3297
1 kilo voer per dag voor 3 honden,de honden zijn 25 10 en 10kilo.

Maandag bibimix

dinsdag kippenvleugels + hartjes+ niertjes+levertjes

woensdag bibinatuurmix

donderdag afvalvis +sardientjes vers of uit blik

vrijdag farmfood(met lange tanden ;D)

saterdag organen + lams ribben en of andere botten

sondag fytomix +groetenpruttjes
Door Ink
#3298
Er vallen mij 2 dingen op maar misschien zie ik spoken.

1) 2 dagen 'compleet', 5 dagen 'niet-compleet' (sor maar ik krijg het niet uit m'n str** om brokken compleet te noemen)

2) de 5 niet-complete dagen bestaan voor een groot deel uit organen

Als je er wat gewichten bijzet (alleen voor Lupa ofzo) zullen we dan eens kijken hoe dat qua percentages uitkomt? Moeten we alleen nog even wat verzinnen op wat er in 'compleet' zal zitten ...
Door Lizzy
#3299
Nee Ink, je ziet geen spoken. Of we zien samen spoken... Ik zou ook graag het e.e.a. zien aan gewicht. Hoeveel vlees en hoeveel orgaanvlees. Voor de Bibi zouden we dan wat aannames moeten doen, maar ik denk dat we kunnen stellen dat er in Bibi meer dan genoeg orgaanvlees zit. Zeg even 15%. Tel ik er dan nOg meer orgaanvlees bij op (zoals bj dit voorbeeld van Lupa), dan denk ik dat we serieus moeten gaan rekenen.
Groetjes, Lizzy
Door SHIVA
#3300
menu voor drie honden een van 28 kilo een van 35 kilo en een van 25 kilo [teefje en is geholpen] de twee reuen krijgen op vleesdag 8oo gram vlees en de teef 6oo gram dit is voornamelijk bibi als ik ze kipvleugels voer dan ktijgen ze een pond kip en 3oo gram bibi
dan een fhytomix dag met groenten krijgen ze de aangehouden hoeveelheid wat aanbevolen wordt
met groenten wat ik in huis heb door de keuken machine de boontjes blanceer ik en dat weeg ik eigenlijk niet  heb ik botten dan krijgen ze botten met vlees  en verder niet meerdan  2 a3 keer in de week brokken en als tussendoortje sardientjes gewoon voor het lekkere
maar de bibi dagen hebben nu voor ons wel de voorkeur
en dan heb ik ook het hele ass.dus wel afwisselend
ik hoop dat het goed is wat ik doe fruit eten en yogert geven zo af en toe als extra
hebben ze zwaar getraind krijgen ze ook wat meer te eten  shiva
Door Lupa
#3302
geef niet hoor ;D
ik dacht dat ff wel komplet was)?)
de flatcoated geef ik :
op mandag 700gr bibimix

op dinsdag  4 kippen vleugels 100 hartjes 50 niertjes en
                   100 gr levertjes

woensdag   700gr bibinatuur mix

donderdag   500 afvalvis (koppen, makerel,zalm, tonijn)
                    +sardientjes uit blik of 6 verse sardintjres

vrijdag farmfood

saterdag  200gr organen (klootjes :-[,nier, lever)
                botten met vlink wat vlees er aan, kalf ribben, boegbouten

sondag  500gr fyto + 100gr groente proetjes


de ene week doe ik meer bibi dan de andere week ik probeer 30% van de week op compleet uit te komen(dus niet) en ik dacht volgens mijn domme kleine kop dat de botten verhouding klopte(met kippen botten inbegrijpen) wat doe ik fout?
Door Lupa
#3303
vergeten te melden, 1x per 2 weken krijgen ze vuile pens tja wat zou dat wegen zo een lap?
verder krijgen ze 1 keer in de zoveel tijd borage olie en omega 3 6 en 9 en ook vergeten te melden geef ik ook rouw etje (2 per week)

laat maar komen die krietiek ik sta helemaal open ervoor ;D
Laatst gewijzigd door Lupa op vr 18 jul 2003, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3304
Hoi Lupa, gezien er in Bibi al flink wat orgaanvlees aanwezig is, vragen Ink en ik (hoewel ik niet voor Ink moet spreken) ons af of je op de dagen dat je zelf samenstelt ook nog orgaanvlees moet geven. Dat is misschien een beetje veel.

Ongeveer 15% van het totaalmenu zou uit orgaanvlees moeten bestaan en ik denk dat jij daar een beetje boven zit?!

Groetjes, Lizzy
Door Lupa
#3305
dus zou ik het beter op 1 x per week organen kunnen houden? en 1x exrta vlees bv runder?
ik was ook vergeten dat ik 200 gr jogurt produkt geef per week.
de organe zijn wel op de ene dag van kip en de andere dag van lams of kalf maakt dat geen verschil?
Laatst gewijzigd door Lupa op vr 18 jul 2003, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ink
#3306
De grote vraagvraag is denk ik: WAT moeten we voor Bibi aanhouden?
30% vlees
30% orgaan
40% bot

Iemand een beter idee?
Door Lupa
#3307
dus ondanks dat ik maar 2x per week bibi geef, geef ik nog steeds te veel aan organen en dus denk ik ook aan botten?
stel dat ik bibi laat vallen hoe zit het mijn menu eruit? en wat moet ik bij voegen volgens yyullie?
Door Lizzy
#3308
De grote vraagvraag is denk ik: WAT moeten we voor Bibi aanhouden?
30% vlees
30% orgaan
40% bot

Iemand een beter idee?
20% bot
20% - 30% orgaan
50% - 60% vlees
5% graan

??
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 18 jul 2003, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3309
dus ondanks dat ik maar 2x per week bibi geef, geef ik nog steeds te veel aan organen en dus denk ik ook aan botten?
stel dat ik bibi laat vallen hoe zit het mijn menu eruit? en wat moet ik bij voegen volgens yyullie?
Hoi Lupa, ik denk dat je qua bot niet verkeerd zit. Ik denk dat je het orgaanvlees moet vervangen door spiervlees of desnoods spiervlees met een beetje orgaanvlees en gewoon verder lekker Bibi. Wat jij Ink?

Of gaan we rekenen?
Door yalla
#3310
Waar is Paul nou met zijn antwoord?
Door Ink
#3311
Ik voel een stukje rekengebeuren aankomen ... Ik denk gewoon dat het met meer dagen per week allemaal wat nauwer luistert dan wanneer je een daggie per week wat aanrommelt.
En ik geloof er geen **** van dat er 50/60% vlees in Bibi zit. Kijk eens naar de onderdelenlijst op het etiket ..... En kijk eens naar de prijs. Wat leert dat ons?
Maar OK. We gaan vooralsnog uit van de Lizzyvariant.

2 dingetjes nog.
1) Geef je een pond afvalvis PLUS een blikje sardienen OF i.p.v dat blikje 6 verse? Een blikje sardienen weegt wat zal het zijn 100/150 gram. 6 verse sardienen wegen pakembeet een pond. Ik snap de OF niet.

2) Botten met flink vlees eraan. Nu heb ik al 80 soorten kalfsribben gezien (ligt eraan waar ik ze haal) en eigenlijk maar 1 soort boegbouten.
De kalfsribben varieren van 10% vlees/90% bot tot 75% vlees/25% bot. In welke categorie vallen de jouwe? En hoeveel geef je daarvan? Een boegbout kan makkelijk 1,5 kg wegen en Sam vreet daar op een doordeweeksedag als ie de kans krijgt rustig de helft van op. Ik bedoel maar ...
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door