Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#329916
Weet niet goed of deze vraag hier goed staat, anders moet je hem maar verzetten Lizzy. :-\

Hoe vaak poepen jullie honden op kvv.
Mike en Barney poepen gemiddeld 1x per dag, maar Jane slaat soms gewoon een dag over. Is dit normaal?
De ontlasting ziet er overigens wel gewoon goed uit.
Door Truus
#329939
Geen rare vraag maar ik weet ook niet of het hier thuis hoort ;). Je merkt het wel.

Timo poept 2x per dag en Mila kan ook wel eens een dagje over slaan maar meestal 1x een heel klein drolletje. Ze eet ook niet echt veel en van beiden zijn het drolletjes die echt geen naam mogen hebben zo klein ;D
Door Peet
#329946
Tunja 2x per dag, Beau 3 tot soms 4, die laatste is dan wel een heel kleintje. Dit lijkt veel, maar is niet te vergelijken met wat hij eruit gooide op brok :o :-X..
Door Audrina
#329957
Mijn teven allebei 1 of 2 keer op een dag een klein drolletje en mijn reu rustig elke wandeling 2 of 3 keer.
Door bas rouge
#329959
Verschillend, ze hebben niet echt een regelmatige stoelgang. Dat was op brokken wel zo. Ik ben nog zoekende waar ze het goed op doen en wat ze wel of niet lusten en wissel dus veel af.

Bolke (reu, 9 kilo, 11 jaar): zeker 1 keer per dag, soms twee of drie keer,
Barousse (teef, 37 kilo, 8jaar): meestal twee of drie keer, zelden 1 keer.
Rein (reu, 32 kilo, 1 jaar): meestal drie of vier keer, zelden minder.

Rein poepte van brokken heel drapperig, op kvv poept ie prima, vlees wisselt sterk. Van wit en hard tot drapperig en alles wat ertussen zit (kopvlees en strotten gaan niet echt lekker nog wat poeperij betreft).

Barousse poepte van brok prima structuur maar heeeeeel veel, echte bergen. Van kvv prima, van vlees ook. Alhoewel ze vorige week flink aan de diarree is geweest en dat is nog steeds niet helemaal in orde.

Bolke poepte van brokken prima en heel regelmatig. Kvv ook prima en stukken minder. Vlees mwah, niet altijd even goed. Ik heb van hem de indruk dat hij bot niet zo goed kan verteren -nog-.

En nee, absoluut geen gekke vraag, het houdt mij zeer bezig. Je geeft tenslotte geen brok meer omdat je wilt dat je hond er beter van wordt. Poep is toch een indicator hoe het je hond gaat.
Door Doedels
#330005
Moeten we niet een poll starten?
Hafan poept 4x waarvan 2x tijdens de middag wandeling. Het zijn wel hele kleine keuteltjes. Petr poept bijna elke wandeling 2x, maar hij poept niet meer bij de laatste wandeling.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#330087
Alvast bedankt voor jullie reakties.
Het wisselt dus echt per hond.
Het is bekend dat ze van kvv een stuk minder poepen dan van brokken, maar het viel me op dat Jane wel heel weinig poept, dus vroeg me af of dit wel normaal is.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#330244
Bas krijgt een kilo CB per dag en een paar gezonde tussendoortjes; hij poept hier normaal gesproken 2x per dag een keurige drol op met een heel mooi maatje. Het gebeurt ook regelmatig dat ie maar 1x poept.
Door Jinxy
#330288
Ik moet toegeven dat ik me precies hetzelfde afvroeg.
Ok, Puk is natuurlijk ook maar klein(4,5 kilo) maar wat ze nu poept is echt om te lachen.
zo groot als mijn pink en niet eens elke dag!
Jinx poept zo ongeveer 1 keer per dag ongeveer ¼ van wat ze met brokken poepte.
Met brok leek het wel of ze meer poepte dan ze at, echt niet normaal. Vaak 3 keer per dag een mega berg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door