Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3286848
Wat een ontiegelijk slecht stuk! Hebben ze bij de televaag iemand van straat geplukt en een mening gevraagd?
En dat voorstel met woonruimte vs grootte van de hond, nou ;D Dan weet je echt niet waar je het over hebt. Ik denk dat ie sint bernard best wel veel blijer is met 3x3 dan menig kleinere hond, wel op voorwaarde dat er een heerlijk liggende bank in staat uiteraard!!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3286849
Kaio schreef:Wat een ontiegelijk slecht stuk! Hebben ze bij de televaag iemand van straat geplukt en een mening gevraagd?
En dat voorstel met woonruimte vs grootte van de hond, nou ;D Dan weet je echt niet waar je het over hebt. Ik denk dat ie sint bernard best wel veel blijer is met 3x3 dan menig kleinere hond, wel op voorwaarde dat er een heerlijk liggende bank in staat uiteraard!!
Het is een ingezonden brief van een lezer.
Door Kuikuhnek
#3286850
Klopt, maar het is wel geplaatst.
Even nog over dat niet waarschuwen, dat zijn alleen de pitbull achtige die dat hebben.
De rest waarschuwt wel maar hebben zeer veel schade als gevolg.
Dan heb ik het natuurlijk niet over de honden die aan komen rennen.
Pitbull achtige zijn ooit zo gefokt om niet de uiterlijke kenmerken te hebben van het waarschuwen om de andere hond om te tuin te leiden.
Echt gefokt puur om het vechten dus.
Door Siberienne
#3287029
Dat over die bijtincidenten is volgens mij gebaseerd op dit artikel; http://www.appliedanimalbehaviour.com/a ... 7/abstract

De tekkel scoort dan inderdaad hoog op bijtincidenten naar mensen, interessant is dat er ook in staat dat de pitbull hoog scoort op agressie naar andere honden.
Quote uit het abstract: More than 20% of Akitas, Jack Russell Terriers and Pit Bull Terriers were reported as displaying serious aggression toward unfamiliar dogs. Golden Retrievers, Labradors Retrievers, Bernese Mountain Dogs, Brittany Spaniels, Greyhounds and Whippets were the least aggressive toward both humans and dogs.


Maar goed, het is dus een studie uit Amerika onder 6000 eigenaren van honden van meer dan 30 rassen. Wordt veel gequote her en der. Blijft dat het een vragenlijst is gebaseerd op zelf-rapportage van eigenaren en hoe zij zich dingen herinneren.

En over de ruimte & platteland;
dank je maar nee dank je, ik hoef de pitts hier ook niet. Jazeker, er is meer ruimte, het is hier rustiger en ik kom vast minder honden tegen dan in de stad. Daarom ben ik hier ook gaan wonen...

Mijn honden hebben overigens niks aan een grote tuin: veel te saai... ;) :biggrin2: of ik moet een paar hectare hebben met nijntjes, haasjes en een eigen step-parcours. Maar zelfs dan.... er moet wel variatie in de rondes graag!
Gebruikersavatar
Door Jan van Wijk
#3287546
Bedankt Sultan dat je deze link hebt geplaats.
Ook ik kan mij voor de volle 100% vinden in de reactie van de Raad van Beheer op het rapport RDA “Hondenbeten aan de
Kaak gesteld”. Ik ben eigenaar van een lieve betrouwbare Rottweiler en ben het meer dan zat dat alle zogeheten Hoog Risico Honden over 1 kam worden geschoren. Pak de boosdoeners aan en bekijk geval tot geval.
Gebruikersavatar
Door winni
#3287719
En hierin nog een wetenschappelijk feitje voor de liefhebber:
De Raad van Beheer vindt het wenselijk dat hierbij onderscheid gemaakt wordt tussen honden met
een officiële Raad van Beheer-stamboom en honden zonder stamboom. Aan het verkrijgen van een
Raad van Beheer-stamboom kunnen eisen gesteld worden, zoals het doen van een gedragstest bij de
ouderdieren. Voor een aantal rassen is een gedragstest al een vereiste om in aanmerking te komen
voor een Raad van Beheer-stamboom. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat daardoor honden
met stamboom minder agressie vertonen dan honden zonder stamboom1

.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3287740
winni schreef:En hierin nog een wetenschappelijk feitje voor de liefhebber:
De Raad van Beheer vindt het wenselijk dat hierbij onderscheid gemaakt wordt tussen honden met
een officiële Raad van Beheer-stamboom en honden zonder stamboom. Aan het verkrijgen van een
Raad van Beheer-stamboom kunnen eisen gesteld worden, zoals het doen van een gedragstest bij de
ouderdieren. Voor een aantal rassen is een gedragstest al een vereiste om in aanmerking te komen
voor een Raad van Beheer-stamboom. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat daardoor honden
met stamboom minder agressie vertonen dan honden zonder stamboom1

.
De discussie over deze soorten honden speelt al lang. Van de Raad nooit iets vernomen. Zij hadden die gedragstesten voor al lang kunnen eisen bij meer rassen, ze hadden aan voorlichting kunnen doen, maar nee. De kynologie had het probleem al lang kunnen aanpakken en nu de politiek het doet beginnen ze te sputteren. Beetje jammer...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3287744
pluk schreef:De discussie over deze soorten honden speelt al lang. Van de Raad nooit iets vernomen. Zij hadden die gedragstesten voor al lang kunnen eisen bij meer rassen, ze hadden aan voorlichting kunnen doen, maar nee. De kynologie had het probleem al lang kunnen aanpakken en nu de politiek het doet beginnen ze te sputteren. Beetje jammer...

Een hele dikke +1, waarbij ik een Beetje Jammer en nogal zwaar understatement vind.
Gebruikersavatar
Door winni
#3299375
winni schreef:En hierin nog een wetenschappelijk feitje voor de liefhebber:
De Raad van Beheer vindt het wenselijk dat hierbij onderscheid gemaakt wordt tussen honden met
een officiële Raad van Beheer-stamboom en honden zonder stamboom. Aan het verkrijgen van een
Raad van Beheer-stamboom kunnen eisen gesteld worden, zoals het doen van een gedragstest bij de
ouderdieren. Voor een aantal rassen is een gedragstest al een vereiste om in aanmerking te komen
voor een Raad van Beheer-stamboom. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat daardoor honden
met stamboom minder agressie vertonen dan honden zonder stamboom1

.
De lijst is opgemaakt vanuit dit standpunt dus. Zoals ik al meerdere keren aangaf: Honden met een erkende stamboom zijn geen HR honden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door