Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3299156
Ik ben op het moment bezig met het samenstellen van mijn eerste menu.
nu wil ik om te beginnen eerst nog 4 dagen per week kvv blijven voeren en dan 3 dagen per week barf.
nu vraag ik mij af wat het handigst is. 1 dag kvv en 1 dag barf, of 4 dagen kvv en 3 dagen barf aan een stuk?
verder vroeg ik mij ook af of de groentes echt noodzakelijk zijn? ik weet uit het verleden dat mijn honden best kieskeurig zijn als ze groentes van tafel kregen. ik ben met de rekenhulp aan het kijken wat mijn honden moeten hebben per dag maar als ik de groentes weglaat moet ik dit dan vervangen door vlees of kan ik dit gewoon uit het totaal laten? en dus iets minder voeren
groetjes Kenji
#3299258
MuisDroepieDaisy schreef:Ik ben op het moment bezig met het samenstellen van mijn eerste menu.
nu wil ik om te beginnen eerst nog 4 dagen per week kvv blijven voeren en dan 3 dagen per week barf.
nu vraag ik mij af wat het handigst is. 1 dag kvv en 1 dag barf, of 4 dagen kvv en 3 dagen barf aan een stuk?
verder vroeg ik mij ook af of de groentes echt noodzakelijk zijn? ik weet uit het verleden dat mijn honden best kieskeurig zijn als ze groentes van tafel kregen. ik ben met de rekenhulp aan het kijken wat mijn honden moeten hebben per dag maar als ik de groentes weglaat moet ik dit dan vervangen door vlees of kan ik dit gewoon uit het totaal laten? en dus iets minder voeren
groetjes Kenji
Ik denk dat het echt om het even is of je aan 1 stuk KVV/BARF voert of om de beurt. Ik denk dat je moet doen wat jij het handigst vindt.

Ja, ik vind groenten echt noodzakelijk. Het bevat micronutriënten die ergens anders niet in zitten. Sommige honden hebben een hekel aan rauwe gepureerde groenten maar lusten het wel gekookt. Andere honden eten het slecht maar wel goed als je het goed mengt met vlees of orgaanvlees en dat gemengd een paar uur in laat trekken. Ook hier is het een kwestie van uitproberen.

Om tot de 100% aan voeding te komen ga je van iets anders meer voeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door