Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3299180
Goedemiddag:-)

Ik ben nieuw op dit forum maar heb wel heel veel discussies gelezen ondertussen! Ik zou graag wat advies willen vragen over de volgende situatie, ik doe een poging het overzichtelijk te houden er zijn nogal wat factoren waar ik rekening mee wil houden.

- Het eerste onderwerp waar ik wat over wil vragen is huidklachten van mijn hond:
Ik heb een dalmatiër teefje van nu bijna 11 maanden oud en 20.8 kilo, genaamd Meadow. Ze is slank maar niet te slank, ze is een petit meisje. Ik voer haar 500gr. vers vlees p.d. van het merk Lotgering vanaf pup, toen der tijd elke dag 10% groente nu aantal keer per week groenten erbij (schiet er wel eens bij in moet ik bekennen). Soms een haring en vette vis. Daarnaast rauwe snacks en gedroogd. Allerlei diersoorten. Ze krijgt soms wel eens een beloningsbrokje waarin graan zit.
Bij de fokker is ze grootgebracht met mix brok (met graan) en vlees tot de leeftijd van 8 weken.

Ze had al een droge huid (huidschilfers) vanaf pup maar heeft de afgelopen 6 weken kale plekjes ontwikkeld op haar borst, waarschijnlijk door het krabben, want het ziet geïrriteerd al zie ik haar dat zelden doen. De plekjes schilferen niet.

Ik heb toen der tijd voor Lotgering gekozen

De vragen die in mij opkomen zijn:
Verschillende merken voeren? Bij welke stap begin ik nou? Welk diersoort en welk merk te voeren? Eerst andere dierensoorten van Lotgering die ik haar nog nooit gevoerd heb? Dus niet de Lotgering diersoorten die ik haar tot nu wél gevoerd heb? Of een ander merk? Lotgering mengen met een ander merk? Kom ik er dan wel achter wat de oorzaak is...? Want ik elimineer dan geen diersoorten. Wellicht dan een eliminatiedieet? Dan voer ik telkens maar 1 diersoort voor een bepaalde tijd toch? Ik las ook dat dit kan met tijdelijk home-made-veganistisch voeren tot de klachten weg zijn en dan elke x 1 diersoort toevoegen aan het dieet om te zien bij welk diersoort de klachten ontstaan...Ik moet bekennen als er een gemakkelijkere manier is om de klachten op te lossen, graag, ik begrijp dat dit eliminatiedieet een enorm tijdrovende klus is.

Ik dacht ook direct aan Omega3 aan haar voedsel toevoegen.
Waar begin ik?
Eerst uitzoeken of er overgevoeligheid is met de huidklachten in relatie tot haar huidige voer van Lotgering en te wisselen in KVV's?
Of begin ik met het toevoegen van Omega3 aan haar lotgering?
Of beiden?


- Tweede onderwerp waar ik graag wat informatie over zoek is het KVV voeren combi brok?:
Is het mogelijk is om deels KVV, te voeren, deels een vleesbrok?
Ik hoor veel verhalen; de een zegt brok combi vlees kan prima, de ander zegt nee is niet goed vd ph waarde vh maagzuur en speeksel. Wat zeggen jullie en wat is jullie bron?

Hartelijk dank voor reactie in ieder geval!

Groet
Laatst gewijzigd door Maxime26 op do 18 mei 2017, 20:24, 4 keer totaal gewijzigd.
#3299191
Omg wat een ontzettend lang verhaal! Het komt erop neer dat je lotgering voert en je hond heeft rode plekjes.
Vervolgens ga je jezelf zitten verdedigen dat je voor lotgering hebt gekozen en je geen geld hebt en je wilt afwisselen met brokken want je denk dat dat je probleem oplost?

Waarom je dat denkt is mij een raadsel. Daar maak je het waarschijnlijk alleen maar erger mee en je komt er ook niet op die manier achter of ze een allergie heeft ofzo. Zoek maar eens op het forum op eliminatiedieet

Vleesbrok bestaat echt niet hoor overigens.

Lotgering is gewoon echt niet de allerbeste en bovendien vind ik persoonlijk het niet slim van je dat je steeds maar op 1 paard hebt gewed en nooit de merken hebt afgewisseld of een paar dagen hebt gebarft in de week.

Ik zou dus maar eens een aantal andere merken gaan voeren erbij of gaan barfen. Of misschien eens langs de dierenarts. Dat lijkt mij ook geen slecht idee.
#3299209
@ Bloemetje
Bedankt dat je de moeite hebt genomen te reageren.

Ja je hebt gelijk, sorry korte teksten= niet mijn sterkste punt. Dan ben ik zo in mijn verhaal, verzonken dat ik het allemaal typ! Zo beter? Het is ingekort nu.
En inderdaad je hebt gelijk, ik was mezelf aan het verdedigen. Stom! Dat komt omdat ik zelf ook regelmatig denk zou ik toch niet moeten afwisselen met merken kvv. En aan verdedigen moet ik niet willen beginnen!

Ik lees dat je schrijft dat je mij niet snapt op de punten dat:
ik wil afwisselen met brok ivm prijzen
Dat ik enkel het merk lotgering geef
Dat ik niet een aantal keer p.w. barf

Vervolgens zeg je dat ik op het forum kan kijken naar een eliminatiedieet en je een bezoek aan de dierenarts geen slecht idee vindt.
Ik haal hieruit dat jij mij adviseert om een aantal dagen p.w. te barfen, merken KVV af te wisselen, mij te verdiepen in een eliminatiedieet en naar de dierenarts zou kunnen gaan.

Ik heb dit bericht gepost omdat ik graag advies zou willen maar ik vind dat je in jouw bericht mijn keuzes veroordeelt en dat vind ik niet oké al dan niet of ik het met je eens ben ja of de nee.
Ik vraag om advies, geen oordeel over wat ik tot nu toe aan mijn hond gevoerd heb.
Door Martine-Tom
#3299212
Punt 1 zou ik als je allergie vermoed de brok in elk geval de deur uit doen (graan is jeuk veroorzaker nummer 1).
Punt 2 hier zal je weinig bijval krijgen om brok en vers te combineren aangezien het een versvoerders forum is ;)

Goed en voor de rest, ook ik ben geen lotgering fan en er zijn merken die qua prijs vergelijkbaar zijn en imho in elk geval wat beter. En als je het dan over het aspect biologisch/diervriendelijk gaat hebben...dan zal je keuzes moeten maken want die zijn gewoon niet goedkoop.
Dan heb je idd nog de optie van barfen wat waarschijnlijk goedkoper uit gaat vallen dan biologische kvv of wild.

Elimineren doe je door 1 diersoort te pakken die je nog nooit gevoerd hebt en niks anders dan dat te voeren. Maar ik denk dat je daar nog iets te vroeg voor bent. Eerst de granen de deur uit en na een aantal weken kijken of de klachten verminderd zijn. En een bezoekje aan de da kan inderdaad ook geen kwaad, die kan iig zien of er niet iets anders ten grondslag ligt aan de jeuk.
#3299213
Bij kvv zeggen we altijd: wissel merken af. Jij hebt er voor gekozen om dat niet te doen, omdat een ander merk wel beter kan zijn, maar jij betwijfeld of dat ook voor het individu zo is.

Het antwoord daarop is eenvoudig, je zoekt de merken waarop jou hond het goed doet! Er zijn er genoeg, keuze te over. Op lotgering doet jou hond het overduidelijk niet zo goed, dus dat is ook een deel van je antwoord.

Lotgering is vrij vet. En waar vet zit, zitten geen andere voedingsstoffen. Daarbij moet je in de regel van een vette voeding (=calorierijk) minder voeren om je hond goed op gewicht te houden, wat betekend dat je nog minder voedingsstoffen geeft. Op de lange termijn kan dat klachten gaan geven. Of de jeuk hiermee te maken heeft weet ik niet.

Als je kosten wil drukken, kun je beter gaan barfen. Als je barf slim inkoopt is het vele malen goedkoper dan kvv, je hebt veel meer zicht op de kwaliteit en je hoeft ook een brokkenfabrikant die alle troep van de wereld in een brok kan stoppen niet op zijn mooie blauwe ogen te vertrouwen. Mocht je dan voor elimineren kiezen, is barf ook de beste (in mijn ogen enige) keuze om dit goed te doen.

Je verhaal over bioindustrie is herkenbaar. Je bent niet de enige die moeite heeft met dit punt. Dit zul je voor jezelf moeten uitvogelen. Wild wordt vaak opgekweekt en of gewoon geslacht, of losgelaten om afgeschoten te worden. Alleen wild wat echt een wild leven heeft geleefd, zou in dat aspect het voordeel hebben op de bioindustrie. Dit is een zoektocht (qua leveranciers en betrouwbaarheid) en een keuze die jij voor jezelf moet maken.

Als ik jou was, zou ik een goed barfmenu in elkaar zetten met een diersoort die je hond nog niet gehad heeft. Ik weet niet wel varianten van lotgering ze gegeten heeft, maar er is vast nog wel keuze over. Mijn voorkeur zou konijn zijn, daar is goed aan te komen, het is mooi mager en zacht genoeg voor een beginnend barfer. Dan gewoon eens 8 weken alleen konijn voeren. Moeilijker is het is niet, je geeft gewoon niets anders. Beloningen en snacks ook van konijn geven (spiervlees drogen beloningen, konijnenoren als klein knaagje).
Geeft dat geen verbetering, dan ging ik naar een goede dierenarts. Dan heb je het aspect voeding al uitgesloten. Je zou eventueel, als de klachten niet erger worden in de tussentijd, na die 8 weken ook nog eens een paar weken een goede visolie toe kunnen voegen voor de omega's. Dat kan met jeuk wel heel veel verschil maken. Maar wel echt pas ná die 8 weken, want anders weet je niet wat geholpen heeft. Het elimineren of de olie.

Uiteindelijk zul je keuzes moeten maken. Hondenvoer kost geld, principes kosten meestal ook geld en in het geval van vers voeren ook tijd en moeite. Aan jou welke keuzes je daarin wil maken.
#3299220
Bedankt vd reacties, heel fijn! Hier heb ik wat aan:)

@Martine-Tom
Ze krijgt heel weinig graan hoor. Niet in haar voer in ieder geval. In sommige beloningssnacks, maar ook daarvan is het van meeste gedroogd vlees. Momenteel voer ik enkel Lotgering.
Hoe kijk je nu tegen een eliminatiedieet aan zoals Kaela dat bv. voorstelt, met enkel konijn?

Je hebt wel gelijk, dit is een KVV-forum...en ik vraag naar brokken...oeps.
Ja je hebt gelijk ook over de keuze van herkomst vlees; keus tussen slechten. Ik wil met de financiële middelen die ik beschikbaar heb het best mogelijke voer aan haar geven.

Zou je mij willen vertellen welke merken er vergelijkbaar zijn maar dan beter in samenstelling dan die van Lotgering? Thx!

@ Kaela

Bedankt voor je begrip op het punt van biologisch en herkomst vlees. Is ook lastig. Maar ja, ik neem een hond, mijn consequenties.

Ik heb dat ze jonger was wel afgewisseld met Naturis en Darf, maar gezien ze het toen der tijd helemaal goed deed en geen problemen met haar huid had (op wat droogheid na, maar dat was ook ten tijde van de verschillende merken) ik geen verschil merkte in welk merk KVV ik voerde. Gezien ik wel rekening moet houden met mijn portemonnee heb ik toen besloten slechts Lotgering te voeren gewisseld in de dierensoorten. Toen der tijd zag ik daar geen reden in om het niet te doen. Ze kreeg in mijn ogen verschillende diersoorten en dus ook verschillende voedingsstoffen. Inderdaad hoger vet dan andere KVV's. Wellicht heeft ze toch een tekort aan bepaalde voedingsstoffen opgelopen gedurende de maanden.


Vergeten te zeggen ben ik dat ik haar lijnzaadolie voer vanaf pup. Daar ben ik nu twee weken mee gestopt om te kijken of dat het kan zijn. Nog geen verschil.

Een barfmenu in elkaar zetten zeg je! Ohhh spannend zeg. Ik vind het knap! Het spreekt me zeker aan, maar ik weet niet of ik wel geschikt ben hiervoor.. Ik las bv. wel eens iets over een schapenkop die dagen in de tuin lag. Mijn buren zien mij aankomen. Die kunnen in mijn tuin kijken. Ik heb bv. zelf wel penslappen gehaald om op te kauwen voor haar, maar zo'n enorme hoeveelheid waarin dat verkocht was dat het ontdooit moest worden, deels, om het te scheiden van elkaar.. Ik vond dat niet te doen. Zo goor. Nu houdt ik het bij bv. fazantenkarkassen of kalkoennekken, ribben etc.

Maar ik ben zeker bereid het te proberen en een manier te vinden van barfen die bij mij past! Nog tips? :D

Van Lotgering heeft ze alles gegeten behalve paard. Wel haas, maar geen konijn.

Maar praktisch gezien hoe doe ik dat dan vanaf nu? Ik heb nog de laatste restjes liggen van Lotgering. Bv. een x in de week barf menu's (proberen) samen te stellen en de rest KVV van ander merk geven? Langzaamaan over gaan? En krijgt ze geen tekort door 8 weken hetzelfde diersoort te eten te geven?

En bv. Martine-Tom vond het (wel id veronderstelling dat ik graan gaf) wat te vroeg voor.

Ik ben ook zeker bereid naar de dierenarts te gaan. Ik zat er al als ik dacht dat daar de oplossing lag.

MEGA fijn jongens, thx!
Door Martine-Tom
#3299222
Maxime26 schreef:Bedankt vd reacties, heel fijn! Hier heb ik wat aan:)

@Martine-Tom
Ze krijgt heel weinig graan hoor. Niet in haar voer in ieder geval. In sommige beloningssnacks, maar ook daarvan is het van meeste gedroogd vlees. Momenteel voer ik enkel Lotgering.
Hoe kijk je nu tegen een eliminatiedieet aan zoals Kaela dat bv. voorstelt, met enkel konijn?

Je hebt wel gelijk, dit is een KVV-forum...en ik vraag naar brokken...oeps.
Ja je hebt gelijk ook over de keuze van herkomst vlees; keus tussen slechten. Ik wil met de financiële middelen die ik beschikbaar heb het best mogelijke voer aan haar geven.

Zou je mij willen vertellen welke merken er vergelijkbaar zijn maar dan beter in samenstelling dan die van Lotgering? Thx!
Zoals Kaela voorstelt is prima voor elimineren, maar ik denk dat je nog wat stappen te gaan hebt, Lotgering vervangen voor een ander merk en alle (ook belonings) graan uit het dieet halen.
Laten we eens beginnen met hoeveel je te besteden hebt?
Carnibest Bio(logisch) kost ong 5 euro de kilo, en in dat segment heb je meerdere goede (maar niet bio) merken zoals TinLo BarfMenu, overige soorten van Carnibest en Darf (volgens mij ook biologisch)
Ga je naar om en nabij de 3 euro de kilo kom je op Tamenga, Bibi of Carnis
En beneden die prijs op bijvoorbeeld Lotgering, Dogmeat of Alroda.

En wat goed is, en dat is niet vervelend bedoeld maar daar zal je zelf voor moeten onderzoeken. Het ligt er echt aan wat je zelf wil. In het algemeen kan je zeggen kvv met een natuurlijke bron voor calcium (dus bot en geen supplement) geen granen/rijst en geen "vitaminepil" dat is wat de meesten hier algemeen genomen als een goede kvv zien. Daarnaast zijn er heel veel variabelen zoals allerlei toevoegingen, wel of geen groente, verhoudingen verschillen....en daar zal je zelf een keus in moeten maken, op basis van wat jouw wensen zijn en hoe je hond het erop doet ;)

Dan is het ook nog van belang om te kijken hoeveel je kwijt kan (in het algemeen hoe meer je besteld hoe goedkoper het word) dus....helaas is het niet zo simpel als koop die kvv want die is goed ;) en...afwisselen kan ook geen kwaad, zo zou je bijv een dure van 5 euro en een goedkope van 2 euro kunnen combineren en zo op 3,50 de kilo uit kunnen komen :biggrin2:
#3299224
Ja mijn inkomen wisselt. Ik koop sneller iets goeds voor mijn hond dan voor mezelf haha.

Ik denk dat een bestedingspatroon met duurdere en minder dure merken afwisselen wel een goed idee is. En dan dus wel alle diersoorten daarbinnen afwisselen he? Dus wel kip en rund etc.? Dit dan +- 8 weken volhouden zeg jij? Kijken of het verbeterd. Dan mogelijk een omega 3 supplement toevoegen. Is het verbeterd zit ik goed. Zo niet, elimineren? Ligt aan de mate vd klachten, indien het extreem verergert richting DA asap.

Qua biologisch en niet-biologisch he. Ook hierin vermoed ik dat er heel wat gesjoemeld wordt. Vraag me hierdoor af of bio dieren wel echt een beter leven hebben gehad dan bv. een merk wat werkt met niet biologische dieren maar goede kwaliteit. Kwaliteit vh vlees hangt ook af van het leven van een dier heb ik me laten vertellen door de lokale slager. Hoe sta jij hier tegenover?

Dank wederom!
#3299225
Ik zou eerst eens naar de dierenarts gaan om te onderzoeken of het niet toevallig iets heel anders is. Er zijn nog wel meer oorzaken voor plekjes op de huid dan alleen een voedselintolerantie. Ik zou dat eerst zeker willen weten.

Wel een tip: de dierenarts vindt het vast een heel goed idee zo'n voedselallergie. Spuit prednison erin, zalfje met prednison, en speciale hypoallergene brokken. Nergens meer last van! *sarcasme uit*
Dus wees een beetje op je hoede en vooral mondig genoeg om te vragen naar wat en waarom, en ook om nee te zeggen als je niet overtuigd bent dat het gaat werken. De meeste dierenartsen vinden rauw voeren levensgevaarlijk, dit komt door gebrek aan kennis (ja echt) dus laat je niet te snel uit het veld slaan.

Als het dan toch een voedselallergie is, zou ik ook eerst al het graan (en rijst) uit het menu weglaten. En het liefst BARF gaan voeren omdat je dan kunt zien wat je voert. Geen konijn (dus echt niks van konijn) voeren nog, zodat je dat nog achter de hand hebt als je toch een eliminatiedieet moet gaan voeren.

Succes!
#3299228
Maxime26 schreef:
Ik heb dat ze jonger was wel afgewisseld met Naturis en Darf, maar gezien ze het toen der tijd helemaal goed deed en geen problemen met haar huid had (op wat droogheid na, maar dat was ook ten tijde van de verschillende merken) ik geen verschil merkte in welk merk KVV ik voerde. Gezien ik wel rekening moet houden met mijn portemonnee heb ik toen besloten slechts Lotgering te voeren gewisseld in de dierensoorten. Toen der tijd zag ik daar geen reden in om het niet te doen. Ze kreeg in mijn ogen verschillende diersoorten en dus ook verschillende voedingsstoffen. Inderdaad hoger vet dan andere KVV's. Wellicht heeft ze toch een tekort aan bepaalde voedingsstoffen opgelopen gedurende de maanden.

Als je merken afwisselt, merk je ook niet direct daar iets van als alles goed gaat. Dat is ook een beetje de clou, door het afwisselen is de kans dat alles goed gaat groter. Enige wat je vrij direct merkt is ontlasting (te hard of zacht) en als ze er echt niet lekker op reageren.


Vergeten te zeggen ben ik dat ik haar lijnzaadolie voer vanaf pup. Daar ben ik nu twee weken mee gestopt om te kijken of dat het kan zijn. Nog geen verschil.

[img]Lijnzaadolie%20is%20niet%20het%20eerste%20wat%20in%20mij%20opkomt%20als%20toevoeging.%20Kies%20dan%20voor%20een%20goede%20visolie,%20wat%20mij%20betreft%20is%20de%20keuze%20tussen%20doils%20en%20Grizzly.%20Dan%20geef%20je%20de%20juiste%20omega's.[/img]

Een barfmenu in elkaar zetten zeg je! Ohhh spannend zeg.
Maar ik ben zeker bereid het te proberen en een manier te vinden van barfen die bij mij past! Nog tips? :D

[img]Ja,%20de%20belangrijkste%20is:%20laat%20je%20niet%20gek%20maken!%20Schapenkoppen%20in%20de%20tuin%20is%20totaal%20niet%20nodig.%20Bij%20Barf%20reken%20je%20de%20percentages%20uit%20die%20je%20geven%20moet.%20Dit%20doe%20je%20met%20de%20rekentool.%20Dan%20kies%20je%20een%20aantal%20diersoorten%20(minimaal%204%20plus%20vette%20vis)%20waar%20je%20die%20percentages%20mee%20invult.%20In%20de%20regel%20voer%20je%20kleine%20karkassen,%20van%20bijvoorbeeld%20kip,%20eend,%20parelhoen,%20konijn%20ed.%20Met%20spiervlees,%20orgaan,%20pens,%20groente%20en%20vette%20vis.%20Pens%20kun%20je%20ook%20in%20gemalen%20variant%20kopen,%20dat%20portioneert%20veel%20makkelijker.%20En%20ja,%20sommige%20onderdelen%20hiervan%20zijn%20wat%20minder%20fris.%20Pens%20stinkt,%20zo%20simpel%20is%20het.%20Dat%20is%20wennen%20en%20het%20hoeft%20allemaal%20niet%20heel%20gek.%20Schapenkoppen,%20geitenbokjes,%20complete%20prooidieren,%20het%20is%20allemaal%20prima,%20maar%20echt%20niet%20verplicht.%20Daarnaast%20is%20eten%20wat%20mij%20betreft%20een%20voerbak/kleedje,%20een%20hond%20en%20opeten%20maar.%20Niets%20geen%20gesleep.%20Onze%20hond%20eet%20in%20de%20keuken,%20binnen%202%20tot%2010%20minuten%20is%20alles%20op,%20dweiltje%20erover%20en%20klaar.[/img]

Van Lotgering heeft ze alles gegeten behalve paard. Wel haas, maar geen konijn.

[img]Zorg%20dat%20je,%20als%20je%20eerst%20kiest%20voor%20meerdere%20merken%20kvv%20of%20een%20normaal%20barfmenu,%20een%20diersoort%20overhoudt%20voor%20een%20eventuele%20eliminatie.%20Liefst%202,%20bijvoorbeeld%20konijn%20en%20parelhoen%20(dat%20zit%20in%20de%20regel%20niet%20in%20kvv%20smaken).%20Gaat%20alles%20goed%20met%20kvvmerken%20afwisselen%20of%20een%20normaal%20barfmenu,%20dan%20kun%20je%20die%20soorten%20wel%20gaan%20voeren,%20maar%20het%20is%20zonde%20als%20je%20toch%20moet%20elimineren%20en%20je%20hebt%20geen%20soort%20meer%20wat%20ze%20nog%20nooit%20gegeten%20heeft.[/img]

Maar praktisch gezien hoe doe ik dat dan vanaf nu? Ik heb nog de laatste restjes liggen van Lotgering. Bv. een x in de week barf menu's (proberen) samen te stellen en de rest KVV van ander merk geven? Langzaamaan over gaan? En krijgt ze geen tekort door 8 weken hetzelfde diersoort te eten te geven?

[img]Als%20je%20gaat%20elimineren,%20doe%20je%20dat%20cold%20turkey.%20Dan%20geef%20je%20echt%20ALLEEN%20die%20diersoort.%20Dus%20wil%20je%20dat%20gaan%20doen,%20voer%20je%20eerst%20op%20wat%20je%20nu%20hebt%20(of%20je%20verkoopt%20het).%20Als%20je%20eerst%20wilt%20gaan%20afwisselen%20met%20andere%20merken%20en/of%20barf,%20dan%20kun%20je%20de%20lotgering%20best%20nog%20opvoeren.[/img]

En bv. Martine-Tom vond het (wel id veronderstelling dat ik graan gaf) wat te vroeg voor.

[img]Ik%20volg%20haar%20advies%20om%20diverse%20kvv%20merken%20te%20gaan%20afwisselen%20zeker.%20Dat%20kan%20je%20gerust%20eerst%20proberen.[/img]

Ik ben ook zeker bereid naar de dierenarts te gaan. Ik zat er al als ik dacht dat daar de oplossing lag.

[img]Uiteindelijk%20is%20een%20goed%20huidonderzoek%20wel%20stap%201%20denk%20ik.%20Als%20ze%20iets%20als%20mijt%20hebt,%20hoef%20je%20het%20verder%20niet%20in%20de%20voeding%20te%20zoeken.%20Nadeel%20is%20alleen%20dat%20dierenartsen%20nogal%20snel%20iets%20roepen%20over%20(voedsel)allergien%20en%20er%20ook%20graag%20prednison%20in%20stoppen.%20En%20dat%20zou%20ik%20niet%20doen,%20afgaande%20op%20de%20klachten%20die%20je%20beschrijft.[/img]

MEGA fijn jongens, thx!
#3299235
Kaela schreef:Nou, ik praat wel vaker onzin, maar dit slaat alles ;D Pff, geen zin om alles nog een keer te typen. Ik ga mee in de adviezen van KimS en Martine-Tom, met het eliminatiedieet wat je dan achter de hand houdt.
Lekker bezig! ;D ;)
Je hebt hier en daar IMG gebruikt in plaats van B. Als je die vervangt, dan wordt het leesbaar. %20=spatie in urls.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door