Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sofie
#329915
Hey!

Als ik eenvoudig van Duck (of ander vers vlees koop) zou ik eventueel met groenten aanvullen.
Kan ik deze groenten al eventueel gebruiken:
- wortel
- bonen
- komkommer
- asperges

Maar wat kan ik nog allemaal geven?
Ik zou het allemaal rauw geven. Mag dat?

Sofie.
Door Mevroi Kruim
#329917
[quote="Sofie"]
Hey!

Als ik eenvoudig van Duck (of ander vers vlees koop) zou ik eventueel met groenten aanvullen.
Kan ik deze groenten al eventueel gebruiken:
- wortel
- bonen
- komkommer
- asperges

Maar wat kan ik nog allemaal geven?
Ik zou het allemaal rauw geven. Mag dat?

Sofie.
[/quote]

bonen (snij- en sperzie) moet je altijd eerst even koken vanwege een giftig stofje. En peulvruchten zou ik maar zeer beperkt geven, hooguit af en toe een erretje ;D al dat zetmeel is niet zo goed.
Verder kun je bladgroenten geven; spinazie niet overdrijven, ook rustig aan met koolsoorten. En fruit niet te vergeten! Geen pitjes uit appel trouwens, dus als je klokhuizen geeft (doe ik altijd) de pitjes eruit halen.
Door Sofie
#330332
[quote="Truus"]
Groenten geef je rauw ( niet koken) en gepureerd.

Kijk voor voorbeelden en informatie maar even hier...
http://www.barfclub.nl/groentenz.htm
[/quote]

Bedankt voor deze handige site!
Als ik die foto zag van het resultaat van de gepureerde groentes....beikes.... :-\

Wat voor joghurt mag ik dan toevoegen: gewone fruitjoghurt of petit Gervais?

Sofie.
Door Mevroi Kruim
#330346
Iets zonder suiker, dus geen fruitjoghurt.
Bulgaarse of Griekse joghurt (standjoghurt) is goed, bevat goeie bacterien. Of hoe heet dat spul nou, die superjoghurt? O ja, biogarde.
Door Sofie
#330503
[quote="Kruimel"]
Iets zonder suiker, dus geen fruitjoghurt.
Bulgaarse of Griekse joghurt (standjoghurt) is goed, bevat goeie bacterien. Of hoe heet dat spul nou, die superjoghurt? O ja, biogarde.
[/quote]

Ow nja...dat hebben we niet. Ik zal het dan maar bij en lekker eitje houden.

Sofie.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#331051
[quote="Sofie"]
Ow nja...dat hebben we niet. Ik zal het dan maar bij en lekker eitje houden.

Sofie.
[/quote]

Je kan de groentemix ook gewoon door de kvv doen als je het ergens door wilt doen en dan nog eventueel een eitje erbij, en zie ze smullen. ;)
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op zo 05 jun 2005, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sofie
#331372
[quote="bernergek"]
Je kan de groentemix ook gewoon door de kvv doen als je het ergens door wilt doen en dan nog eventueel een eitje erbij, en zie ze smullen. ;)
[/quote]

Wauw tof al die ideën seg!!!

Sofie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door