Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3296730
Mijn hond heeft sinds vorig najaar zo'n resonantiepenning waar ik helemaal niet in geloof, maar ze heeft geen teek gehad. We zijn net terug van haast twee weken Drenthe waar we op twee poezen pasten en dus ook nog flinke kans hadden op vlooien. Deze keer behalve de resonantiepenning ook een barnsteentje - bij Versteeend Leven in Drouwen, altijd leuk om te gaan neuzen - en geen teken, geen vlooien. Wij zijn blij! :)
#3296731
Hier hadden we al weer weken lang iets van 10 teken per dag, en toen zag ik ook nog een vlo op Dali - toen was de maat vol!
Emmer Billy No Mates gekocht en nu zo´n 10 dagen bezig, en in die 10 dagen maar 1 teek gevonden.
Dat is toch een verbetering van 99%!
#3296739
houd er wel rekening mee dat het de laatste dagen weer wat kouder is geweest en dat dat ook inactiviteit van de teken kan betekenen en Billy No mates beschrijft het als een 2 weken inwerkperiode.

het is altijd moeilijk te vergelijken omdat je niet 2 honden naast elkaar hebt natuurlijk (en dan nog vacht verschillen e.d.) wat het altijd anekdotisch bewijs blijft maken, ik probeer je ook niet te demotiveren o.i.d. maar wat ik bedoel te zeggen is wil je je ervaringen misschien over een maandje nogmaals delen?
#3297301
Hier in Delft hebben we zowieso weinig teken- ik geef niks en bijna geen teken, met 5 honden misschien 10 teken in een seizoen. Maar als ik op andere locaties loop dan pikken ze ze wel op !

Foxy heeft ivm melkgift aardig wat fenegriek gehad de afgelopen weken- maar toch een aantal teken gehad. Dus nee, fenegriek werkt niet. Niet bij foxy in ieder geval ;)
#3297356
Spikkelneus schreef:Hier hadden we al weer weken lang iets van 10 teken per dag, en toen zag ik ook nog een vlo op Dali - toen was de maat vol!
Emmer Billy No Mates gekocht en nu zo´n 10 dagen bezig, en in die 10 dagen maar 1 teek gevonden.
Dat is toch een verbetering van 99%!
Dat klinkt prachtig, maar het zou betekenen dat bij de eerste inname de lichaamsgeur van de hond al zodanig is verandert dat teken er niet meer op wensen te kruipen. Dat een theelepeltje kruiden (munt, zeewier (15%), fenegriek, neem, citroenmelisse) dat effect kan bereiken kan ik mij eerlijk gezegd niet voorstellen. Te meer omdat het sprayen v/d vacht met een duidelijk waarneembare munt/citroen mix geur bij hoge tekendruk ook niet werkt.
Ik ken overigens iemand die al meer dan 15 jaar zweert bij Bodyguard poeder (Sanal) tegen zowel vlooien als teken, op grond van het nooit meer hebben aangetroffen daarvan, maar voor mijn honden deed het helemaal niets.
#3297403
Dit is het 3e jaar op rij dat ik vanaf de eerste dag effect merk. Dat kan toch geen toeval zijn.

En waarom zou je van andere kruiden die je bijvoorbeeld medicinaal inzet wel direct effect verwachten en hiervan niet? Omdat de fabrikant op de verpakking heeft gezet dat er een ´inwerktijd´ van 6 weken is? Dat klinkt meer als indekken. Daar geloof ik dus niks van.
#3297445
Spikkelneus schreef:Dit is het 3e jaar op rij dat ik vanaf de eerste dag effect merk. Dat kan toch geen toeval zijn.

En waarom zou je van andere kruiden die je bijvoorbeeld medicinaal inzet wel direct effect verwachten en hiervan niet? Omdat de fabrikant op de verpakking heeft gezet dat er een ´inwerktijd´ van 6 weken is? Dat klinkt meer als indekken. Daar geloof ik dus niks van.
Bij de inzet van duivelsklauw kregen we ook de waarschuwing dat het tot 4 weken kon duren voordat het effect op zou treden.
#3297480
Kaela schreef:Bij de inzet van duivelsklauw kregen we ook de waarschuwing dat het tot 4 weken kon duren voordat het effect op zou treden.
Ik vind dat raar. Als een kruid een bepaald effect heeft, dan gebeurt er toch direct iets? Misschien minimaal, maar wel meteen. Ik gebruik zelf trouwens sinds een paar maanden duivelsklauw voor ontstoken pezen in mijn pols, werkte ook direct. Op dezelfde dag nog met de nsaids gestopt. En ik merk ook na 12 uur als mijn dosis is uitgewerkt, dan begint die pols weer te zwellen. Pilletje duivelsklauw en een half uur later is het weer gezakt.
#3297486
Spikkelneus schreef:Ik vind dat raar. Als een kruid een bepaald effect heeft, dan gebeurt er toch direct iets? Misschien minimaal, maar wel meteen. Ik gebruik zelf trouwens sinds een paar maanden duivelsklauw voor ontstoken pezen in mijn pols, werkte ook direct. Op dezelfde dag nog met de nsaids gestopt. En ik merk ook na 12 uur als mijn dosis is uitgewerkt, dan begint die pols weer te zwellen. Pilletje duivelsklauw en een half uur later is het weer gezakt.
Ik niet. Tuurlijk zal het wel vanaf het begin iets doen, maar het duurt even voor het optimaal werkt. Zo is het met reguliere medicijnen soms toch ook, dan moet er een spiegel opgebouwd worden.

Bij de duivelsklauw kunnen we nu ook eens wat extras geven indien nodig en dat werkt bovenop de spiegel vrij direct. Maar de eerste weken merkten we niets geen verschil, al gaven we dubbele dosis.
#3297487
In Billy No Mates zit:

Ingrediënten:  munt, zeewier (15%), fenegriek, neem, citroenmelisse

Nou wil het toeval dat ik graag fenegriek zaadjes kiem. Om vervolgens lekker zelf op te eten op een cracker met kaas. Echt, binnen een halve dag stink ik aan alle kanten naar de fenegriek! Als ik 's avonds mijn t-shirt uit doe weet je niet wat je mee maakt hoe erg die naar fenegriek ruikt. Ik weet echt niet of teken een pesthekel aan die lucht hebben maar ik weet wel dat fenegriek geen weken nodig heeft ;D

Als ik geen teven had gehad (die loops en schijnzwanger zijn) : dan zou ik fenegriek kiemen door hun eten gooien. Nog gezond ook!
#3297595
Hier komt mijn kater geregeld met teken binnen. Wel gebeten maar dood. Omdat hij ook panisch wordt bij pipet of spray doe ik frontlinie spray op een tissue en veeg over de vacht. Daarbij een beetje teatree in de nek. Toch dus dode teken. Volgens mij zit het in de tuinen.
Doe het nu ook bij Indy. Geen teek of vlo voor alsnog. Ik vraag me af of Advantage of zo al aan een 14 weken oude pup gegeven kan worden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
#3297596
Nelleke43 schreef:Hier komt mijn kater geregeld met teken binnen. Wel gebeten maar dood. Omdat hij ook panisch wordt bij pipet of spray doe ik frontlinie spray op een tissue en veeg over de vacht. Daarbij een beetje teatree in de nek. Toch dus dode teken. Volgens mij zit het in de tuinen.
Doe het nu ook bij Indy. Geen teek of vlo voor alsnog. Ik vraag me af of Advantage of zo al aan een 14 weken oude pup gegeven kan worden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Je weet dat tea tree giftig is voor katten?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door