Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3296217
kreef13 schreef:ik zal het eens weer een aantal dagen blijven voeren , maar KVV is het beste maar er kan dus een hond in Nederland zijn die liever brokjes eet
Das niet zo vreem hoor.
Er zijn ook mensen die ale dagen mac Donalds willen eten.
Wil niet zeggen dat dat verstandig is. ;)

Waarom ga je niet gewoon terug voeren wat hij lust. Bij voorkeur iets met premix. Desnoods lotgering.
Staar je niet blind als hij enkel rund en kip wil eten, als je een merk met premix geeft, is dat geen groot probleem. Tenslotte zit in brok ook vaak maar 1 diersoort.

Ik heb het gevoel dat je het overzicht een beetje kwijt bent.
Als je de barfpakketten buiten beschouwing laat, wat heb je allemaal geprobeert? Welke merken kvv en welke smaken?
Weet je dat nog ? Heb je daar enig idee van?
Door kreef13
#3296384
Kaela schreef:Je kan ook, als de smuldier goed gaat, andere merken door de smuldier heen mengen. Of wat brokjes door de kvv mengen. Het kwartje moet vallen dat ie het eten moet.

Je hond ziet er op de foto's prima doorvoed uit. Ik zou dus ook simpelweg streng zijn. Biedt hem zijn eten aan, geef hem 2 minuten de tijd (en geen aandacht!) en pak het weer weg. Niets geen gesleep of getwijfel, je eet of je eet niet. Begin met "makkelijk" eten, zoals de smuldier, meng het steeds wat meer met smaken die hij nog niet lust en hou vol. Hij valt echt niet zomaar om van de honger.

Ik zou hem ook een poosje minder gaan voeren. Zodat ie een beetje happiger op zijn eten wordt. Dus als hij normaal 500 gram krijgt, zou ik 350 gram gaan voeren. Tot hij laat zien dat ie zijn eten graag wil krijgen en direct op gaat eten. Dan langzaam weer ietsje meer gaan geven.

Wat ik in ieder geval niet zou doen: bij niet eten van kvv dan alsnog brok geven. Per maaltijd 1 kans. Maak je je zorgen omdat ie te lang niets eet, kun je 1 maaltijd brokjes geven, maar dan ook niet teveel. Zodat ie wel trek houdt. Anders gaat hij de langste adem hebben, want hij krijgt zijn zin uiteindelijk toch wel.
Ik was natuurlijk toen hij puppy was bang dat hij niet genoeg en de goede stofffen binnen kreeg, als hij niets wilde eten van al dat kvv.
Door kreef13
#3296394
pearlsofpassion schreef:Das niet zo vreem hoor.
Er zijn ook mensen die ale dagen mac Donalds willen eten.
Wil niet zeggen dat dat verstandig is. ;)

Waarom ga je niet gewoon terug voeren wat hij lust. Bij voorkeur iets met premix. Desnoods lotgering.
Staar je niet blind als hij enkel rund en kip wil eten, als je een merk met premix geeft, is dat geen groot probleem. Tenslotte zit in brok ook vaak maar 1 diersoort.

Ik heb het gevoel dat je het overzicht een beetje kwijt bent.
Als je de barfpakketten buiten beschouwing laat, wat heb je allemaal geprobeert? Welke merken kvv en welke smaken?
Weet je dat nog ? Heb je daar enig idee van?
Ik weet wel dat ik alle diersoorten geprobeerd heb, en de merken , ja een beetje de merken tot 4 a 5 euro euro denk ik ,lotgering , kiezenbrink,
carnibest , die luste hij wel 'maar daar had je toen 2 smaken van een rode rol en een blauwe rol.
Maar ik zal eens voorzichtig een aantal premixen proberen, voor mijn hond.
Ik werd er ook naar van dat hij in de groei was toen en te weinig eten binnen kreeg.
Door Nikass
#3308857
Met een combi van smuldier, lotgering en Carnibest kan je volgens mij een heel eind komen. Of nog iets van Renske ofzo erbij. Gewoon geven wat ie lekker vindt, dan maar eerst even wat minder diersoorten, dat is niet zo"n ramp. Als hij een paar maanden dit eet kan je rustig aan wat variatie in gaan bouwen.

Maar ik moet zeggen, mijn Rottweiler X Husky at destijds geen versvoer. Alleen Renske en smuldier pens lukte wel. Verder kwam ik niet. Maar veel brokken hoefde ze ook niet. Was gewoon een kieskeurige dame, en iets teveel verwend geef ik toe. Ik zou nu ook creatiever zijn, wist toen niet zoveel. Maar Barf voeren was me denk ik niet gelukt. Het kan best lastig zijn hoor. En ik snap dat je het op een gegeven moment ook zat bent als je steeds eten weg blijft gooien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door