Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3295857
lianneke schreef:Lida, voor kippen is alles onkruid. Ook jou lekkere groentes.
Alleen wat gifig voor hen is laten ze meestal links liggen maar de rest vreten ze gewoon op hoor!
Het zijn maar vijf kippen en de tuin is groot. Bieten, bonen en kool is toch geen kippenvoer
#3295883
Na het seizoen kunnen de kippen prima in de moestuin.
Hier staan alle warmteminners nog in huis. We hebben geleerd van voorgaande jaren dat 2 dagen mooi weer nog geen voorjaar betekent.
Er is dit jaar wel veel vorstschade aan de kiwi planten en een notenboom.
#3295892
Lida. S schreef:Het zijn maar vijf kippen en de tuin is groot. Bieten, bonen en kool is toch geen kippenvoer

Kippen vreten je hele moestuin kaal, is voor hun net zoiets als de Mac...snacken maar :biggrin2:

Jammer van die tomatenplantwn :(
#3295933
Lida. S schreef:Het zijn maar vijf kippen en de tuin is groot. Bieten, bonen en kool is toch geen kippenvoer
Dat weten die kippen toch niet :biggrin2:
Maar ze krabben alle grond weg bij de wortels, in de herfst als het meeste weg was liet ik ze wel altijd los.
#3296147
lianneke schreef:Dat weten die kippen toch niet :biggrin2:
Maar ze krabben alle grond weg bij de wortels, in de herfst als het meeste weg was liet ik ze wel altijd los.
Nee de kippen weten het niet, maar ik dacht dat ze het ook niet lekker vonden. Maar iedereen bedankt voor het advies. Ik zal ze ver van de moestuin houden.

Vandaag de eerste spinazie geoogst. Het was maar drie ons, maar straks eten we lekker hamrolletjes, gevuld met spinazie
#3296166
eelke schreef:Een laag hekje was hier voldoende. Die kippen waren zo dom dat ze om het hekje bleven lopen - rondjes dus. Maar ja, zul je net zien dat jij slimme hebt ;D
Ze zitten nu bij de schapen achter een dubbele omheining 90 cm hoog en allebei onder stroom. 1 kip loopt er altijd buiten. Zij vliegt er overheen (denk ik, nooit gezien) want als ze door Het net zou gaan dan krijgt ze beslist een stroomstoot , die mazen zijn echt te klein. Ze kan wel onder omheining 2 door, dat zijn draden, en de laagste zit op ca 20 cm. Ik zou haar natuurlijk kunnen slachten, dan ben ik van dat probleem af
#3296259
Lida. S schreef:Ze zitten nu bij de schapen achter een dubbele omheining 90 cm hoog en allebei onder stroom. 1 kip loopt er altijd buiten. Zij vliegt er overheen (denk ik, nooit gezien) want als ze door Het net zou gaan dan krijgt ze beslist een stroomstoot , die mazen zijn echt te klein. Ze kan wel onder omheining 2 door, dat zijn draden, en de laagste zit op ca 20 cm. Ik zou haar natuurlijk kunnen slachten, dan ben ik van dat probleem af
Je kan ook haar vleugels knippen aan 1 kant. Vliegen ze niet zo hoog meer.
#3296260
lianneke schreef:Je kan ook haar vleugels knippen aan 1 kant. Vliegen ze niet zo hoog meer.
De slagpennen wel te verstaan. :)
Al hielp dat bij mijn vorige haan niet afdoende. Die vloog nog steeds meer dan een meter op 1 vleugel. Gek beest.
Die stond wel wat mager ( was veel te nerveus en steeds op zijn hoede dus verspeelde te veel energie en at te weinig). Kippen op gewicht kunnen dat veel moeilijker...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door