Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Jip1
#3295758
Ziet er goed uit ook niet ingewikkeld zie k bij je recept. Ook maar eens proberen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door src_esther
#3295901
Wat komen er prachtige taarten langs.
Jip1 schreef:50 gr roomboter (of maak lactosevrije boter door boter op 100 gr in oven te laten smelten. Voorzichtig onderlaag Overgieten in bakje, toplaag weggooien)
Dat is geklaarde boter ook te koop in de winkel, o.a. onder de naam ghee.
Jip1 schreef:1tl zuiveringszout
Ik zou hier kiezen 'food grade approved' (wat is de nederlandse term?) zuiveringszout, dus bak(ing) soda.
Gebruikersavatar
Door Jip1
#3295958
Idd baking soda en ja geklaarde boter is idd Ghee. kon niet zo gauw meer op de naam komen.

Wist niet dat je dat ook kunt kopen trouwens, ga ik eens op letten. Gewoon bij Appie of zo?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door src_esther
#3295977
Jip1 schreef:Idd baking soda en ja geklaarde boter is idd Ghee. Afbeelding kon niet zo gauw meer op de naam komen.

Wist niet dat je dat ook kunt kopen trouwens, ga ik eens op letten. Gewoon bij Appie of zo?
Geen idee op de Appie het verkoopt, in elk geval is het bij de natuurwinkels in de schappen te vinden.
Gebruikersavatar
Door Jip1
#3296004
Aha bij de super food! Ook makkelijk zelf te maken maar als ik daar een keer geen zin in heb, handig om in huis te hebben


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Dreetje
#3296100
tt-tjes schreef:Hoe maak je die? en hoe maak je de rasters?
Recept heb ik gewoon gegoogled en het raster maak je met een vlaairaster.
Is wel even oefenen.
image.jpeg
image.jpeg (26.54 KiB) 1906 keer bekeken
Door Dreetje
#3296139
tt-tjes schreef:En dan gebruik je gewoon kersen uit een pot? Of echt van die Sauerkirschen uit Duitsland?
Gewoon kersen uit pot, maar eigenlijk kun je er alle soorten fruit in doen.
Zie onderstaand recept
Simpele Limburgse kersenvlaai.
Kneed met de hand een soepel deeg van 290 gram bloem, 1 ei, 150 ml handwarme melk, een tl suiker, een dessertlepel boter (15 gram), 6 gram gist en een snufje zout. Dek af en laat een half uurtje rusten.
Ondertussen maak je de vulling. Giet een groot glas kersen door een zeef, vang het sap op. Houdt een paar el van het sap achter en breng de rest aan de kook. Roer een pakje (1/2 pakje kan ook) kookpuddingpoeder vanillesmaak door het achtergebleven sap en roer dit door het zachtjes kokende sap. 1 minuutje laten doorkoken en dan het vuur uitzetten. Kersen erdoor roeren en een klein beetje af laten koelen. Neem 2/3 van het deeg en rol uit tot een dunne lap. Bekleed hiermee een ingevette vlaaivorm. Prik het deeg in en verdeel de kersen erover. Rol de rest van het deeg uit op een vlaaistans of snijd er reepjes van. Leg deze op de kersen, druk de randjes aan. Bestrijk met losgeklopt ei en bestrooi met een heel klein beetje suiker. Bak de vlaai een half uur in een voorverwarmde oven van 190 graden. Haal gelijk uit de vorm en laat afkoelen op ren rooster. Bestrijk evt. het deeg met verwarmde kersenjam.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door