Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#329268
Bij deze het vervolg van onderstaande topic.
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=11561

Het ging heel erg goed met de huid van Breezer, de uitslag was zo goed als weg, alleen sinds maandag gaat het weer helemaal weer de verkeerde kant op. Maandag ochtend heeft hij het laatste tabletje van de antibiotica kuur gehad. Vervolgens zat meneer dus dinsdag weer helemaal onder en gisteren werd het alleen maar erger. Gelijk de dierenarts gebeld en kon vandaag terecht. Wederom weer een andere arts, een hele jonge maar wel een die tenminste naar je luisterd.
Ze wil me toch door gaan sturen naar een dermatoloog, alleen moet Breezer daarvoor eerst 6 weken van de prednison af zijn. En 6 weken een eleminatiedieet gevolgd hebben.
Ze begon toen gelijk over speciale brokjes, dit verhaal heb ik gauw afgekapt door te zeggen dat er bij mij geen brokjes meer in huis kwamen.
Hier was ze even stil van, maar het was geen probleem want dan zou ik hem 6 weken doorgekookte struisvogelbiefstuk met gekookte rijst moeten geven. Het koken vondt ik iets minder, maar altijd nog beter dan brokjes.
Vervolgens stelde ik voor om dan bv. eend&rijst van Carnibest te gaan geven.
Daar wilde ze graag meer informatie over hebben, dus dat gaan we dan zo maar even e-mailen.
Verder kan ik wel gewoon de prednison afbouwen. En hebben we nu voor 2 weken weer antibiotica mee gekregen.
Ook heeft ze weer een afschraapsel gemaakt, en mocht daar toch iets uitkomen dan zou ze me direct bellen.
Wederom heb ik weer gevraagd of het geen reactie op de inenting kon zijn. Dat had gekund zei ze, maar dan had het nu allang over moeten zijn. Zij denkt echt dat het of door een bepaald soort eiwit komt, of door een invloed van buitenaf.
Nou we zijn er maar weer mooi klaar mee, zo vlak voor onze vakantie. Volgende week vrijdag vertrekken we voor een weekje naar Oostenrijk. Misschien dat de Oostenrijkse buitenlucht hem goed doet.
Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om de mallemolen van artsen en testen in te moeten met Breezer, maar ja als het niet over gaat dan heb ik verder weinig keus denk ik.
Laatst gewijzigd door Breezer op ma 20 jun 2005, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#329438
Vervelend hoor! Ziggy heeft ook heel erge last van alergien. Ze zit onder de kale plekken en onder de uitslag en allemaal wondjes en ik ben er nog steeds niet achter wat het is. Ik hoor het toch van veel mensen die staffords hebben dat ze vaak last hebben van huiduitslag. Ik hoop dat ze erachter komen wat het is. Sterkte!
Door Doedels
#329532
Wat ontzettend vervelend. Het leek juist beter te gaan. Had je de prednison al afgebouwd of gebruikte je die nog toen het weer erger werd?
Door Breezer
#329741
Doedels schreef: Wat ontzettend vervelend. Het leek juist beter te gaan. Had je de prednison al afgebouwd of gebruikte je die nog toen het weer erger werd?
Ik was gewoon nog volgens het schema van de da aan het afbouwen. En ik denk dat ik het nu nog maar een weekje extra aanhoud. In principe wou ik vanaf morgen stoppen, terwijl ik officieel nog twee weken door moest gaan. Ik ga het hem nu nog een week geven en dan om de dag volgens voorschrift, en dan kijk ik even hoe het gaat. Heeft hij het nog langer nodig ja dan is het niet anders. Zie ik het nut er niet meer van in dan stop ik ermee.

Verder blijf ik nog wel gewoon de probiotica, zalmolie en borage olie geven.
Door Breezer
#329746
Als ik op internet aan het zoeken ben naar allergie en huiduitslag, dan kom ik heel vaak tegen dat je moet ontgiften met groene leem. Alleen staat daar dan ook bij beschreven dat het giftige stoffen en antibiotica uit het lichaam verwijderd.
Volgens mij kan ik dat dan nu niet proberen zolang hij aan de antibiotica zit, klopt dat??

Ook kwam ik ergens tegen dat een allergie bestreden kan worden door chinese kruiden, genaamd Xanthium.
Ik kan niet echt terug vinden wat dat is of inhoud.

Via deze link kwam ik bij dat verhaal over de groene leem en de chinese kruiden.

http://www.huisdierendokter.nl/inachter ... ergie.html
Door Breezer
#331596
Op dit moment gaat het weer de goede kant op. De bulten beginnen weer te verdwijnen en de huid wordt ook weer redelijk roze. De antibiotica slaat dus weer goed aan.
Ik heb uitgerekend dat ik tot volgende week donderdag door moet gaan met de antibiotica.
Vrijdag as. vertrekken we voor een weekje naar Oostenrijk en komen dan pas de zaterdag daarop weer terug.
Nu ben ik heel nieuwsgierig of het in Oostenrijk weer terug komt, als dit niet het geval is dan weet ik in ieder geval dat het waarschijnlijk niet aan z´n voeding ligt, maar aan iets in of om het huis.
De vorige keer nadat ik gestopt was kwam het binnen een dag weer terug. Dus ben benieuwd, donderdag ochtend het laatste tabletje, en zaterdagavond komen we pas weer thuis.

Alleen hebben we er dan weer een probleem bij, want wat is er dan in huis waar hij last van heeft?

Nou ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.
Door Truus
#331599
Een fijne vakantie ! Ik hoop dat het goed blijft gaan met Breezer. Ga je in Oosterijk nog van voer veranderen? Of neem je dit mee.
Door Timmy
#331646
Breezer krijgt dus zowel antibiotica als prednisolon, als ik het goed begrijp. Je was gestopt met de AB, maar gaf je toen nog wel prednisolon?

Gr.
Linda
Door Breezer
#331781
Truus schreef: Een fijne vakantie ! Ik hoop dat het goed blijft gaan met Breezer. Ga je in Oosterijk nog van voer veranderen? Of neem je dit mee.
Ik laat hem gewoon op het voer wat hij nu heeft. Mocht het in de vakantie niet beter worden, dan kan ik na de vakantie beginnen met een eliminatiedieet.
Stel dat hij aan de overschakeling moet wennen, dan zit ik met een hond die aan de diarree is op vakantie.
Door Breezer
#331782
Timmy schreef: Breezer krijgt dus zowel antibiotica als prednisolon, als ik het goed begrijp. Je was gestopt met de AB, maar gaf je toen nog wel prednisolon?

Gr.
Linda
De antibiotica had ik voor een week mee gekregen, dit sloeg goed aan icm de prednisolon. Een dag nadat de ab kuur was afgelopen kwam het 3x zo snel terug als dat het begonnen was. De prednisolon heeft hij toen nog wel gehad. Die had ik mee gekregen voor een kuur van 4 weken.

Heb toen vorige week weer een ab kuur van 2 weken mee gekregen, en de prednisolon moest ik gewoon blijven afbouwen. Hij zit nu nog steeds op om de dag 1 tablet.
Laatst gewijzigd door Breezer op di 07 jun 2005, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Timmy
#331823
Voedingsallergieën reageren in de regel niet op prednisolon. Maar AB's heb je ook niets aan dan. Het klinkt een beetje als een bacteriële allergie. Hebben ze daar op getest? Zo niet, dan lijkt het me inderdaad verstandig een dermatoloog op te zoeken.

Gr.
Linda
Door Breezer
#331948
Okay voor zover ik nu merk reageerd hij idd niet op de prednisolon en wel op de antibiotica. Maar goed na de vakantie kijken we wat we verder gaan ondernemen.
Door monky555
#332562
monky had dat ook reageerde heel goed op de AB kuur maar zodra ik stopte kwam het gelijk dubbel zo hard terug wij hebben toen wel een allergie test laten doen om te kijken waar hij op reageerd en door een paar aanpassingen is het toen een stuk minder geworden nu 3 jaar verder zonder troep alleen met vers en een paar natuurlijk spulletjes is het hier volledig onder controle zelfs zo goed dat hij dit jaar nog geen enekele reactie heeft gehad (kan nog komen maar ik ben nu al super blij) soms is het dus wel fijn om te weten wat het is maar wij hebben ook zo lang moeten tutten voor we eindelijk konden kijken wat het is (mijn ouwe DA dacht meer aan de centen dan aan de honden en baasjes) en dat is echt frustrerend als er nu wat is dan ga ik naar mijn geweldige DA en dan zeg ik wat ik denk en hij speelt er gelijk op in en wordt er gelijk gedaan wat ik vindt wat er op dat moment gedaan moet worden als hij het er niet mee eens is zegt hij het ook maar dat is nog niet voorgekomen want hij weet dat als ik kom dat er ook echt iets is en dat ik niet kom voor een peulenschil maar dan kom ik met een gericht probleem

ik wens je veel sterkte met breezer & prettige vakantie
Door chrisje
#332608
Hier hetzelfde, de hele mallemolen gehad. Ook een Staffie. Alle medicatie en testen, de dierenarts zit met zijn handen in zijn haar. Nu ben ik bij een dierenarts beland die alleen maar homeopatisch werkt. Niet te geloven. Wat ze zei klonk ook heel logisch allemaal. Wat anderen doen is de symptomen onderdrukken, maar men moet de oorzaak aanpakken. Na al die medicatie (kostelijke grap) hebben wij nu ons ding gevonden. Het was een kleine zoektocht, maar we zijn er.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door