Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3294860
Misschien weten jullie raad. Onze Rossi (husky meisje van bijna 11) houdt sinds een week haar eten niet meer binnen. Tafelrestjes gaan goed al is dat natuurlijk niet zoveel. Ze krijgt kvv verschillende smaken maar de smaak maakt niks uit. Ze heeft nu al een week niks binnen gehouden. Nou is ze niet slank en kan ze best wel wat kilo's missen maar dit is natuurlijk niet goed. Ze krijgt 250 gram per dag en krijgt dit 1 keer per dag. Het is op kamertemperatuur. Ze eet samen met onze reu van het voer en die heeft nergens last van. We hebben wel griep hier, misschien dat ze daar ook wat van meegepikt heeft?
Wat kan ik haar geven? Tijdelijk koken? Ze is ondanks het niet binnen houden gewoon levendig en haar gewone zelf. Ze krijgt al vanaf haar 3e rauw voer en had altijd een 'betonnen maag'. De dierenarts zegt geef maar gekookte rijst met kip maar dat lijkt me nou ook niet super gezond
#3294899
Ik vind het lang duren en liet haar echt even nakijken bij de dierenarts. Eten niet binnen houden kan heel veel oorzaken hebben. Hele onschuldige, maar ook hele nare.
Wat weegt ze dat ze 250 gram per dag krijgt? Of is dat een typefoutje?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3294943
Er heerst wel griep maar dan voelen ze zich ook belazerd hoor!

Dus dit is een beetje gek....

Ik zou ook even naar de DA gaan.

En daarnaast zou ik ook proberen om de KVV even een paar seconden (met wat extra water) te koken. Dan af te laten koelen, probiotica erbij en tussendoor (20 minuten voor of na het eten) Okugest pillen van VSM.
#3294964
hannabelgje schreef:Ik vind het lang duren en liet haar echt even nakijken bij de dierenarts. Eten niet binnen houden kan heel veel oorzaken hebben. Hele onschuldige, maar ook hele nare.
Wat weegt ze dat ze 250 gram per dag krijgt? Of is dat een typefoutje?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ze weegt 29 kg en moet eigenlijk 23 wegen. Ik ga haar eens verder laten onderzoeken
#3294966
Lizzy schreef:Er heerst wel griep maar dan voelen ze zich ook belazerd hoor!

Dus dit is een beetje gek....

Ik zou ook even naar de DA gaan.

En daarnaast zou ik ook proberen om de KVV even een paar seconden (met wat extra water) te koken. Dan af te laten koelen, probiotica erbij en tussendoor (20 minuten voor of na het eten) Okugest pillen van VSM.
cc

Okugest is een goed idee. Ik ga dit zoals hierboven proberen en toch nog weer contact opnemen met de dierenarts. Die stuurde me de vorige keer dus naar huis met het kip/rijst advies. Nu maar even doorzetten dat ik meer onderzoeken wil
#3295079
suzanne 1 schreef:Ze weegt 29 kg en moet eigenlijk 23 wegen. Ik ga haar eens verder laten onderzoeken
250 gram per dag is wel heel weinig bij een ideaal gewicht van 23kg, ze moet ook nog essentiele voedingswaarde uit de voeding kunnen halen. Zou je misschien magerder kunnen voeren?
Geen idee welke merken KVV je nu voert, maar het vetpercentage kan nogal verschillen.
#3295100
250 gram is minder dan 1 procent van haar huidige gewicht, en nauwelijks meer dan 1 procent van haar ideale gewicht. Even afgezien van de oorzaak van het feit dat ze haar voedsel niet verdraagt, lijkt het me dat ze gewoon onvoldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, met die (nog geen) 1 procent.

Wel vreemd (maar fijn) dat ze ondanks het niet-eten toch gewoon zichzelf is. Hopelijk zijn de eetproblemen van voorbijgaande aard.
#3295228
Ja 250 gram is heel weinig maar ondanks magere diersoorten valt ze hier amper van af. Ze hebben tijden barf gehad en daarop hetzelfde probleem (te dik) terwijl ze echt alleen magere stukken kreeg. Heb haar schildklier al laten testen maar de uitslag was gewoon goed. We hebben haar toch tijdelijk op schildklier tabletten gehad omdat ze wel aan de rest van de voorwaarden voldeed (trage hartslag, te dik op heel weinig voer, stijfjes en chagrijnig naar andere honden) we merkten echter weinig verschil. Haar moeder heeft hetzelfde probleem. Ze heeft dit haar hele leven al. Toen ik nog 2u per dag met ze fietste was ze mooi slank, maar dat is gewoon niet haalbaar meer met een peuter in huis. Ze is en blijft waarschijnlijk te dik maar om te voorkomen dat ze haar kont niet meer kan keren krijgt ze dus niet meer voer. Ze krijgt wel regelmatig een vitamine pil voor de vitaminen etc die ze misschien te weinig krijgt.

Op het huidige probleem terugkomende, gisteren eerst okugest, een half uur later eten met wat gekookt water erover en probiotica. En mevrouw heeft het binnen gehouden.

En ja ze poept wel, al moet ik zeggen dat ze de laatste weken erg witte poep heeft. Misschien dat ze op de een of andere manier geen bot meer verdraagt.Morgen gaan we naar de da
#3295275
O, zo. Misschien kun je je peuter leren fietsen en hem/haar naar een kinderdagverblijf 50 km verderop sturen, dan kan je hus meerennen. :biggrin2:

Als ze het eten met okugest wel binnenhoudt, is ze misschien toch misselijk? Wel raar dat ze dan gewoon gedrag blijft vertonen, maar ja, sommige honden zijn bikkels. Ben benieuwd wat de da morgen zegt. Succes en sterkte!
Door Martine-Tom
#3295277
Anne in Duitsland schreef:O, zo. Misschien kun je je peuter leren fietsen en hem/haar naar een kinderdagverblijf 50 km verderop sturen, dan kan je hus meerennen. :biggrin2:
Het is een hus he....karretje erachter, kind erin en zelf lekker met de beentjes omhoog en een boekje erbij :biggrin2:
#3295284
Martine-Tom schreef:Het is een hus he....karretje erachter, kind erin en zelf lekker met de beentjes omhoog en een boekje erbij :biggrin2:
Ik heb 'm aan mijn hus laten lezen. Die moest erg lachen en verheugt zich op de dag dat ik een kind een karretje aanbindt waar hij dan lekker met de beentjes omhoog in kan liggen. Boekje mag ik houden. ;D
Door Martine-Tom
#3295285
Anne in Duitsland schreef:Ik heb 'm aan mijn hus laten lezen. Die moest erg lachen en verheugt zich op de dag dat ik een kind een karretje aanbindt waar hij dan lekker met de beentjes omhoog in kan liggen. Boekje mag ik houden. ;D
Das dan een nephus! :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door