Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#3294633
Doranto schreef:Helaas niet goed. Later zal ik verslag doen. Ben er nu nog niet aan toe.


Ik denk aan jullie :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door doranto
#3294781
Spikkelneus schreef:Ai ai, maligne lymfoom?
Sterkte.
Dat klopt helaas. :'(
Vrijdag ontdekte ik dat zijn lymfeklieren bij zijn onderkaak en voor zijn schouderbladen heel erg groot waren. Zaterdagmiddag bleek bij de da. dat alle andere lymfeklieren ook sterk vergroot waren!
Hij bleek door zijn hele lichaam kanker te hebben. De last van zijn anus bleek ook van een tumor afkomstig.
Het was zo ernstig dat de da. adviseerde om niet te lang meer te wachten om afscheid van hem te nemen. We hadden nog overlegd of chemotherapie nog wat zou kunnen doen, maar dat raadde hij heel erg af. Niet alleen was het té ernstig, maar een chemokuur zou hij nooit te boven kunnen komen. Harrie is eigenlijk vanaf zijn geboorte al ongezond geweest (kwam bij de geboorte heel moeilijk op gang en was te zwak om zelfstandig te drinken). Zijn immuunsysteem was ver beneden pijl en hij had erge atopie.
Wij hebben toen afgesproken om om 8 uur 's-avonds terug te komen om hem te laten gaan, zodat wij het thuis eerst nog even allemaal op een rijtje konden zetten en het laten bezinken.
Om 8 uur is hij in de armen van Jur rustig weggegleden.
Achteraf gezien was hij al veel langer ziek. Maar omdat het zo geleidelijk ging hadden wij het niet in de gaten. Ook wijdde wij het feit dat hij nog niet de oude was aan de operatie die hij nog niet zo lang geleden had ondergaan en waarvan de genezing zo traag was verlopen. Hij speelde op het laatst nog maar nauwelijks met Phemke, at nog wel zijn bak leeg, maar deed er wel steeds langer over (had last van zijn keel en moeite met slikken), met wandelen bleef hij rustig naast ons lopen, terwijl hij enkele weken terug de afstand altijd minstens 3x aflegde.
Toen hij was ingeslapen, liet de da. ons zien en voelen hoe erg de andere lymfeklieren ook opgezwollen waren. Ook voelden wij in zijn buik een harde bult van het formaat van een tennisbal.
Het was vreselijk, maar heeft bij ons wel de laatste twijfels weggenomen dat de koek voor hem helaas toch écht op was.
Maar wat kunnen honden toch bikkels zijn. Wij hebben nooit vermoed dat het zó ernstig was. :'( Het kwam voor ons dan ook totaal onverwacht.
Door zurca
#3294784
Maar Hedwich toch....wat schrik ik van dit bericht :'(
Ik wil jullie ontzettend veel sterkte toewensen, wat zal dit een schok zijn voor jullie.
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Anne in Zweden
#3294818
Afschuwelijk... Inderdaad, het is helemaal niet moeilijk om bij een hond over het hoofd te zien dat er bepaalde gezondheidsproblemen spelen; ze kunnen zo hard zijn voor zichzelf... Sterkte, Hedwich.
Door Janie2
#3294825
:'(
Heftig en snel gegaan zo. Bahbah.
Wat een poppenkast spelers ook altijd..
ik denk dat je er op kunt vertrouwen dat hij weinig heeft geleden. Dat had hij echt wel laten zien, zoals hij op het laatst liet zien dat hij minder wilde wandelen en spelen maar nog genoot van zijn tijd samen bij jullie.
Heel veel sterkte met het verlies van jullie hondenvriendje.
Door hamada
#3294902
O wat schrikbarend snel hebben jullie hem moeten laten gaan. Maar voor hem wel de enige mogelijkheid. Gelukkig hebben jullie voor hem gekozen.
Heel veel sterkte met het verlies :'( :'(
Gebruikersavatar
Door doranto
#3295120
Dankjulliewel allemaal voor de lieve woorden van steun :-*
Als een diagnose en prognose zó erg duidelijk is, is er gewoon geen andere mogelijkheid meer en neemt het dus ook de twijfel weg. Dat maakt de beslissing dan weer wat gemakkelijker, omdat er gewoon helemaal niets meer was wat wij nog hadden kunnen laten doen.
Wat ik in zijn afscheidstopic al schreef, deed Harrie altijd alles in de overtreffende trap en heeft zijn veel te korte leven wel heel erg intensief geleefd. Net alsof hij wist dat hij niet veel tijd had.
Iedereen had het natuurlijk graag anders gezien, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Wij hebben er nu vrede mee.
Maar het is wel net een boze droom en best nog onwerkelijk :'(

Wij hebben gisteren trouwens nog een telefoontje gehad van Margreet Vroom, waar hij onder behandeling was voor zijn atopie.
Wat een ontzettend lief mens is dat toch! Door het gesprek met haar hebben wij nu ook weer wat meer rust gekregen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door