Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MillyMol
#3293658
Deze -zich “ervaren hobbykok” noemende vrouw (yeah, right…) was gisteren in Brabant en heeft de kans te baat genomen om een kratje heerlijke asperges mee te nemen, vers gestoken!
Vanmiddag wilde ik als lunchgerecht asperges maken met een Hollandaise sausje, heerlijke biologische ham van de boerderij en een gekookt eitje.
Alles keurig voorbereid dacht ik, maar bij het eruit halen van de asperges dacht ik: SH$^&*^%^T!, ik heb de asperges niet geschild voordat ik ze in het water liet glijden! :doh:

Nieuw portie genomen, die keurig geschild en gekookt en net lekker gesmuld!
Maar wat doe ik met de gekookte ongeschilde asperges? Kan ik er wat van aan de honden geven? En hoeveel dan? :confused1:
Ze zijn gekookt in een een ruime hoeveelheid water met een snufje zout en een klontje boter.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3293663
Oh ik heb dat wel eens gedaan als ik teveel had gekregen van mijn schoonouders. Heb nooit gemerkt aan Lola & Brutus dat het dat echt bezwaarlijk was. Ging dan om ongeveer 3 a 4 asperges per hond
Door MillyMol
#3293666
Dank voor je reactie! En denk je dat het gewicht van de hond nog belangrijk is? Tobias weegt 15 kg en Tygo 11 kg.
Ik heb zelf de neiging om Tygo dan 1 minder te geven.
Door Lizzy
#3293668
Gekookt kun je ze wel geven. Alleen is die schil echt wel onverteerbaar. Dus die gaan ze of uit kotsen of komt er aan de achterkant onverteerd uit.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3293670
Ik heb wel grote honden natuurlijk, maar uiteindelijk een Lola weegt ook maar 30 kilo.
Voor Tobias en Tycho zit niet heel veel verschil in hoor qua gewicht, en daarnaast heeft Lizzy ook al geantwoord
Kun je de schil er niet alsnog af halen? Heb geen idee hoor, roep maar wat
Door MillyMol
#3293671
Lizzy schreef:Gekookt kun je ze wel geven. Alleen is die schil echt wel onverteerbaar. Dus die gaan ze of uit kotsen of komt er aan de achterkant onverteerd uit.
Helder, dank je. Ze zijn gaar genoeg om de asperges over de lengte iets in te snijden en dan de binnenkant eruit te lepelen en het omhulsel weg te gooien.
Gebruikersavatar
Door kira
#3293683
Wij koken de schillen altijd mee met de asperges, schillen en vocht doen de honden een moord voor. Komen er verteer weer uit. Of het enige voedingswaarde heeft geen idee, het maakt de maaltijd wel tot een feestmaaltijd. Kippen zijn ook dol op de schillen, rauw.
Door fransbulletje
#3293695
Ik had net gekookte asperges voor een hartige taart en er stonden 2 bullen ongelofelijk te schooien in de keuken.
Beide dus wat asperges gegeven en die werden rap naar binnen geslurpt ;D ;D ;D
Ze staan genoemd in de lijst met groente voor de honden.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3293943
Die van mij wil juist de schillen *koekoek *
Maar ok, die heeft ook liever paprika als beloning ipv knakworst

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3293957
Lizetta schreef:Die van mij wil juist de schillen *koekoek *
Maar ok, die heeft ook liever paprika als beloning ipv knakworst
Oscar had van de week paprika gejat, gaf leuke poep de volgende dag ;D
MillyMol schreef:Ze hebben er heerlijk van gesmuld! En geen diarree of braken. Ik heb de asperges uitgeschraapt en de schillen weggegooid.
Iedereen blij :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3293996
MillyMol schreef:Ze hebben er heerlijk van gesmuld! En geen diarree of braken. Ik heb de asperges uitgeschraapt en de schillen weggegooid.
Waarom denk je eigenlijk dat ze misschien zouden gaan braken of diarree krijgen? We geven onze honden toch allerlei mogelijke groenten. Waarom zouden asperges dan een probleem zijn? Ze bevatten veel vocht maar dat doen toch de meeste groentes?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door