Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MAXMINOU
#329339
hoi, weet iemand hoelang pukkels van (waarschijnlijk) bandnetels kunnen blijven? ??? Max heeft ze nu al 2 weken en dat vind ik toch wat aan de lange kant. Het zijn kleine bultjes, formaat muggebult, aan de binenkant van zijn dijen en op zijn buik en borst. Hij heeft er niet zoveel last van maar lebbert er af en toe aan.
alvast bedankt

minou
Door Ine
#329357
MAXMINOU schreef:
hoi, weet iemand hoelang pukkels van (waarschijnlijk) bandnetels kunnen blijven? ??? Max heeft ze nu al 2 weken en dat vind ik toch wat aan de lange kant. Het zijn kleine bultjes, formaat muggebult, aan de binenkant van zijn dijen en op zijn buik en borst. Hij heeft er niet zoveel last van maar lebbert er af en toe aan.
alvast bedankt

minou
Zijn het geen vlooienbeten?
Hoe oud is je hond?
Door Elise
#329401
Hier lopen ze ook weleens door de brandnetels, maar daar zie je eigenlijk niks van. Kunnen die pukkels inderdaad niet ergens anders van komen?
Door MAXMINOU
#329911
Hallo,

Bedankt Ine en Elise voor het reageren, Max is 2 1/2 jaar oud en een parson russell terrier. Vlooien lijkt mij niet aannemelijk daar hij frontlinedruppels in zijn nek krijgt. Volgens mij zijn het echt de brandnetels, hij is natuurlijk niet zo groot (schofthoogte 40 cm) en het zit op zijn onbehaarde buik en dunbehaarde dijen aan de binnenkant.

minou
Door eefje
#329912
bij frontline moet de vlo eerst bijten voor het spul werkt toch?
je hond word dan niet imuun voor vlooien heb ik begrepen dus zou het alsnog van een vlo kunnen komen.
en het zou ook van de frontline kunnen komenm,schijnt ook een vervelende reactie op te leveren bij sommige honden.


groetjes eefje
Door MAXMINOU
#329913
ik gebruik frontline al lang dan zou hij toch eerder of vlooienbeten moeten hebben gehad of reactie op de frontline ??? zelf hou ik het op brandnetels omdat ik het op de dag dat ik het bij hem ontdekte met hem heb gebald in een veld waar veel brandnetels aan de rand stonden en hij daar een paar keer doorheen gehuppeld is (hij baalt als hij er doorheen moet om zijn bal te pakken, lijkt wel of hij op brandende kolen loopt)

groetjes, minou
Door eefje
#329914
oke ja dan zou het toch van de brandnetels kunnen zijn ,bij ons hebben ze het ook wel eens,ik mag zelf door de brandnetels als er te veel staan >:(
sterkte ermee!
groetjes eefje
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door