Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bakker01
#3291669
Van het weekend tijdens portioneren kwam ik deze dikke jongen tegen.
Enig idee wat voor larve dit is en of het kwaad kan dat dit in het vlees zat?
Bijlagen
1490636795354-777290577.jpg
1490636795354-777290577.jpg (3.59 MiB) 2587 keer bekeken
Door Lizzy
#3291712
Ja gatver, dit lijkt mijn ook een horzellarf. Maar hoe is die in het vlees gekomen?!!?!

Het lijkt me verder geen kwaad kunnen. Het vlees gaat neem ik aan de vriezer in.
Door Bakker01
#3291724
Even opgezocht en inderdaad, lijkt er heel erg op!
Ik heb geen idee hoe dit er tussen is gekomen. Hij lag nagenoeg op de bodem met wat plukjes haar.

Ja, is allemaal de vriezer in gegaan. :)
Door Bakker01
#3291807
Ik heb het in hertenspiervlees gevonden. Was wel de enige in een heel grote lading vlees , dus hoe deze terecht is gekomen in het vlees... echt geen idee.
Door hannabelgje
#3291856
eelke schreef:Horzels leggen toch eitjes onder de huid?
Yep, of in de neus dacht ik. Maar dan komen die latven via de longen ook weer ergens naar buiten gevreten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door enya13
#3292089
horzels leggen eitjes op de huid. vooral bij paardenmensen bekend als die gele spikkels. die worden dan opgelikt door de dieren en ontwikkelen zich verder in de maag. dit kan erg gevaarlijk zijn, daarom moeten paarden ook een horzellarvenkuur krijgen in de herfst.
er heeft wss dus een maag gezeten tussen het vlees of de larven zijn eruit gevallen en in het vlees terecht gekomen.
horzels leggen ook op runderen en herten e.d. hun eitjes. komen er veel naar binnen, dan vreten ze de hele maag kapot.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door