Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Mickie
#3289456
Toet is drachtig, 6 tot 8 Paaspups verwacht :beerchug:
Nu blieft ze bepaalde smaakjes KVV niet meer (ik voer Lotgering) de wildmix en paard zijn uit de gratie. Dat heeft ze na vorige loopsheden ook wel laten zien, maar dan duurde het maar een paar dagen, en nu al een dikke week. Ik probeer nu kleinere porties te mixen met de smaakjes die ze wel lust, maar ze pikt het er listig tussenuit. Geen idee hoe lang dit gaat duren.

Lotgering is compleet door afwisseling. Ze eet de zalm/kalkoen met veel smaak, evenals de vis/rund/lam en af en toe een eendennekje. Op zich zijn dat wel minimaal 5 soorten, maar toch vind ik het krapjes. Wanneer moet ik me zorgen gaan maken dat ze niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt?
#3289463
Mickie schreef:Toet is drachtig, 6 tot 8 Paaspups verwacht :beerchug:
Nu blieft ze bepaalde smaakjes KVV niet meer (ik voer Lotgering) de wildmix en paard zijn uit de gratie. Dat heeft ze na vorige loopsheden ook wel laten zien, maar dan duurde het maar een paar dagen, en nu al een dikke week. Ik probeer nu kleinere porties te mixen met de smaakjes die ze wel lust, maar ze pikt het er listig tussenuit. Geen idee hoe lang dit gaat duren.

Lotgering is compleet door afwisseling. Ze eet de zalm/kalkoen met veel smaak, evenals de vis/rund/lam en af en toe een eendennekje. Op zich zijn dat wel minimaal 5 soorten, maar toch vind ik het krapjes. Wanneer moet ik me zorgen gaan maken dat ze niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt?
Ja, dat is inderdaad wel krapjes. Ik weet niet hoe ver Toet is maar ik zou toch wel dit topic even doorlezen: viewtopic.php?f=33&t=133003 en gaan denken om je koolhydraat-leveranciers.

Ik zou haar aan het eind van de dracht zeker geen eendennek extra bij gaan voeren, omdat je echt moet zorgen dat ze niet teveel calcium binnen krijgt.

Ik zou er groenten bij gaan voeren. En dat met af en toe een bak kwalitatief zeer goed spiervlees. En dan een spiervlees dat niet in de KVV zit. Misschien lust ze dus wel paardenvlees of geitenvlees en dat met groenten en eventueel wat gekookte rijst, in de laatste weken van de dracht.
#3289551
Dank je voor de link en het advies!
We zitten net op de helft van haar dracht, dus extra voeren hoeft nog niet. Ik hoop dat haar smaak weer bijtrekt als de hormoontjes veranderen. Ben er wat huiverig voor om haar voeding nu compleet om te gooien. Maar wat variatie op het thema kan geen kwaad.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door