Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3277346
Hope schreef:Hier toch echt beide een chip, en die gaan niet reizen. Maar goed, in NL is dat meer standaard misschien.
En castreren, dat vind ik ook wel een must.

Tenzij hij natuurlijk een binnenkat was en is ontsnapt.
Mijn theorie is dat hij een bekroonde dekkater was die tienduizenden euro's voor zijn baasjes heeft verdiend, en die op een dag de hort op is gegaan, en dat er een gigantische beloning wacht op degene die hem vindt en weer terugbezorgt bij zijn baasjes. Alleen jammer dat hij nu is uitgediend als dekkater. :biggrin2:
#3277351
Dat ongecastreerd vind ik ook raar. Maar sommige mensen blijven dat uitstellen zolang hun kat niet sproeit of zo. En dat kan lang duren...

Chips hebben ze hier ook, maar vroeger niet hoor. Stond daar gewoon niet bij stil... en dat waren net wel vrije buitenkatten en nu niet...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3277367
Anne in Duitsland schreef:Mijn theorie is dat hij een bekroonde dekkater was die tienduizenden euro's voor zijn baasjes heeft verdiend, en die op een dag de hort op is gegaan, en dat er een gigantische beloning wacht op degene die hem vindt en weer terugbezorgt bij zijn baasjes. Alleen jammer dat hij nu is uitgediend als dekkater. :biggrin2:
Ergens is dat niet te hopen, hé, dat je zijn baasjes nog vindt. Voor hen wel natuurlijk, maar ja, jij bent ook zo gek op die poes. Ik zou dat best een rare gedachte vinden, dat ik eigenlijk niet zou willen dat ze zich ooit melden.
#3277390
Hope schreef:Ergens is dat niet te hopen, hé, dat je zijn baasjes nog vindt. Voor hen wel natuurlijk, maar ja, jij bent ook zo gek op die poes. Ik zou dat best een rare gedachte vinden, dat ik eigenlijk niet zou willen dat ze zich ooit melden.
Ik zie dan ook vrijwillig af van die gigantische beloning. :biggrin2: :angel2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3277533
Tja, er zijn nog genoeg mensen met een kater die tegen castratie zijn omdat het ten koste gaat van de mannelijkheid ::) Poezen die buiten lopen moeten maar geholpen worden, dat is niet hun probleem wanneer er ongewenste nestjes komen. Maar in een gezonde kater ga je niet snijden.....

De reden dat Sven niet is gecastreerd zal altijd een raadsel blijven
Gebruikersavatar
Door Hope
#3277662
dinky89 schreef:Tja, er zijn nog genoeg mensen met een kater die tegen castratie zijn omdat het ten koste gaat van de mannelijkheid ::) Poezen die buiten lopen moeten maar geholpen worden, dat is niet hun probleem wanneer er ongewenste nestjes komen. Maar in een gezonde kater ga je niet snijden.....

De reden dat Sven niet is gecastreerd zal altijd een raadsel blijven
Vreemd is dat toch. Zeker ook omdat ongecastreerde katers sneller gaan zwerven op zoek naar een dame.
Ik vind ook dat iedere katteneigenaar verantwoordelijk is voor het voorkomen van nesjes, of je nu een kater of een poes hebt. Maar goed, daar ging het hier niet over natuurlijk.
#3277809
Nou, ik wilde dat toen ik jong en onwetend was ook niet. Ik had schrik dat hij zou veranderen en wilde hem volledig zichzelf laten zijn. En ik luisterde niet naar anderen
... ::) :-X
Maar ik heb er veel uit geleerd. Nog voor hij 2 was zijn die ballen er toch af gevlogen.
#3291190
Updateje over Sven. Hij gaat nog steeds prima! Superlief, sociaal, heel speels en gewoon een lot uit de loterij, ons aanlopertje, ik kan niet anders concluderen! :smitten: Hij hangt heel erg aan Sokjes, die dat prima vindt. Ze eten soms samen uit één bakje, moet je nagaan! Vaya weet inmiddels ook dat Sven haar niets doet, en dat geeft haar zoveel zelfvertrouwen dat zij hém soms zit te jennen. Laatst lag hij te slapen in het doosje met oud papier in mijn werkkamer, waar Vaya ook graag in ligt. Toen zij aan hem snuffelde, werd hij wakker. Hij tilde zijn koppie een klein beetje op en mocht meteen drie tikken van Vaya in ontvangst nemen. :boxed: Wake up, sunshine! ;D Ze gebruikt haar nagels niet, gelukkig.

Vandaag heb ik hem meegenomen naar de dierenarts; ik moest daar zijn omdat Laika's rabiësenting vernieuwd moest worden, en het leek me goed om toch eens een keer nieuwe röntgenfoto's van zijn longen te laten maken. Het hoesten is weliswaar stukken beter geworden, maar het zit er nog steeds, dus leek een controle me een goed idee. De da heeft op grond van de beelden geconcludeerd dat het om astma gaat, en heeft nu een cortisoninhalator voorgeschreven (AeroKat met Flutide forte). Daar gaan we eerst een paar dagen 'droog' mee oefenen, en daarna met medicament. Eens kijken of het hoesten verdwijnt of beter wordt.

Heeft iemand ervaring met zo'n inhalator? Katten schijnen dat goed aan te kunnen leren, en Sven is geen moeilijke kat, dus ik hoop dat dat voor hem ook geldt.
Door Martine-Tom
#3291254
Too schreef:Martine is van de inhalatie
Ik? :biggrin2:

Klopt met Doki gepuft.
Ik heb niks aangeleerd destijds (omdat Doki erg makkelijk was) wat ik wel deed was eerst de puff in de kamer doen voor je het op de snoet van de kat zet. Je laat de kat dan een keer of 3/4 inademen en dat was het weer. In mijn ervaring is aanleren ook niet nodig en van alle verhalen om me heen hoor ik ook altijd dat de kat het gelijk prima vind. Ik zette Doki op de krabton en ging zijdelings naast hem staan, hield de puffer achter mijn rug en deed er 1 of 2 doseringen in en deed hem dan rustig op zijn snoet. Hij bleef gewoon zitten ademde rustig in en als hij klaar was kreeg hij een aai en een snoepje en dat was het.

Ik denk zomaar dat Sven het ook wel prima vind hoor, het engste is het puffje, dat maakt een psssst geluidje waar ze nog wel eens van schrikken dus zolang je dat een beetje buiten gehoor doet voorzie ik geen problemen :)
#3291652
Nou, de eerste puf zit erin. Hij deed er inderdaad niet heel moeilijk over, maar dat had ik ook niet verwacht. Eens kijken of het gaat helpen. Hij ligt nu in ieder geval te soezen in de krabpaal, high waarschijnlijk. :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door