Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Flyball-Junkies
#3290458
Doordat de ontlasting van mijn barf etende honden op een aantal dagen toch behoorlijk hard is.Ben ik bezig om te kijken of ik qua precentage's iets kan veranderen Kunnen jullie aub even meekijken of de nieuwe precentage's die ik in gedachte heb zo ok zijn alvast mijn dank.

Prentage oude Menu:

43/38% Vleesbot (verdeeld over 6dgn) 2dgn Eendennek/Eendenvleugels/Kippennek/ 1dg Eendenkarkas (Deze drie zijn denk ik wel 50 om 50%) 1dg Kippenkarkas 2dgn konijnenkarkas/fazantkarkas/Parelhoenkarkas/Patrijskarkas of Kwartelkarkas (Deze karkassen zijn denk ik niet helemaal 50 om 50%)
10/15% Groente (verdeeld over 6dgn) 3dgn 10% en 3 dgn 15%
20% Spiervlees (verdeeld over 4dgn)
5% Vis (verdeeld over 2dgn) Zalmlijven/Sardines of gemalen makreel
4% Hart (verdeeld over 2dgn)
3% Nier of Maag (verdeeld over 1dg)
3% Long of Lever (verdeeld over 1dg)
12% Pens (verdeeld over 2dgn)

Prencentage Nieuwe Menu:

40% Vleesbot:(verdeeld over 6dgn) 2dgn Eendennek/Eendenvleugels/Kippennek/ 1dg Eendenkarkas (Deze drie zijn denk ik wel 50 om 50%) 1dg Kippenkarkas 2dgn konijnenkarkas/fazantkarkas/Parelhoenkarkas/Patrijskarkas of Kwartelkarkas (Deze karkassen zijn denk ik niet helemaal 50 om 50%)
15% Groente:(verdeeld over 6dgn)
20% Spiervlees:(verdeeld over 4dgn)
5% Vis:(verdeeld over 2dgn) Zalmlijven/Sardines of gemalen makreel
4% Hart:(verdeeld over 2dgn)
3% Nier of Maag (verdeeld over 1dg)
3% Lever of Long (verdeeld over 1dg)
10% Pens (verdeeld over 2dgn)

Mijn honden eten heel graag de groentemix daarom heb ik die nu helemaal op 15% gezet.
Als ik deze precentage's ga voeren krijgen ze dan al hun voedingsbenodigheden binnen?

Is het ook mogelijk om 15% spiervlees en 15% Pens te gaan voeren de reden dat ik dit vraag is omdat ze de pens heel lekker vinden
Door Lizzy
#3290469
Flyball-Junkies schreef:Doordat de ontlasting van mijn barf etende honden op een aantal dagen toch behoorlijk hard is.Ben ik bezig om te kijken of ik qua precentage's iets kan veranderen Kunnen jullie aub even meekijken of de nieuwe precentage's die ik in gedachte heb zo ok zijn alvast mijn dank.

Prentage oude Menu:

43/38% Vleesbot (verdeeld over 6dgn) 2dgn Eendennek/Eendenvleugels/Kippennek/ 1dg Eendenkarkas (Deze drie zijn denk ik wel 50 om 50%) 1dg Kippenkarkas 2dgn konijnenkarkas/fazantkarkas/Parelhoenkarkas/Patrijskarkas of Kwartelkarkas (Deze karkassen zijn denk ik niet helemaal 50 om 50%)
10/15% Groente (verdeeld over 6dgn) 3dgn 10% en 3 dgn 15%
20% Spiervlees (verdeeld over 4dgn)
5% Vis (verdeeld over 2dgn) Zalmlijven/Sardines of gemalen makreel
4% Hart (verdeeld over 2dgn)
3% Nier of Maag (verdeeld over 1dg)
3% Long of Lever (verdeeld over 1dg)
12% Pens (verdeeld over 2dgn)

Prencentage Nieuwe Menu:

40% Vleesbot:(verdeeld over 6dgn) 2dgn Eendennek/Eendenvleugels/Kippennek/ 1dg Eendenkarkas (Deze drie zijn denk ik wel 50 om 50%) 1dg Kippenkarkas 2dgn konijnenkarkas/fazantkarkas/Parelhoenkarkas/Patrijskarkas of Kwartelkarkas (Deze karkassen zijn denk ik niet helemaal 50 om 50%)
15% Groente:(verdeeld over 6dgn)
20% Spiervlees:(verdeeld over 4dgn)
5% Vis:(verdeeld over 2dgn) Zalmlijven/Sardines of gemalen makreel
4% Hart:(verdeeld over 2dgn)
3% Nier of Maag (verdeeld over 1dg)
3% Lever of Long (verdeeld over 1dg)
10% Pens (verdeeld over 2dgn)

Mijn honden eten heel graag de groentemix daarom heb ik die nu helemaal op 15% gezet.
Als ik deze precentage's ga voeren krijgen ze dan al hun voedingsbenodigheden binnen?

Is het ook mogelijk om 15% spiervlees en 15% Pens te gaan voeren de reden dat ik dit vraag is omdat ze de pens heel lekker vinden
Ziet er kek uit hoor! Alleen als je 3% lever of long voert, krijgt je hond in mijn ogen niet genoeg lever binnen. Ik vind 3% lever per week toch wel een prima percentage. Ik zou dan eerder long als extraatje geven of in plaats van maag.

15% spiervlees en 15% kan ook. Pens is wel minder rijk aan voedingsstoffen. Ik weet niet wat voor diersoorten je verder voert, que spiervlees en orgaanvlees en ik weet ook niet wat voor groenten je geeft? Als dat voldoende afwisselend is denk ik dat het prima kan.
Door Flyball-Junkies
#3290576
Lizzy schreef:Ziet er kek uit hoor! Alleen als je 3% lever of long voert, krijgt je hond in mijn ogen niet genoeg lever binnen. Ik vind 3% lever per week toch wel een prima percentage. Ik zou dan eerder long als extraatje geven of in plaats van maag.

15% spiervlees en 15% kan ook. Pens is wel minder rijk aan voedingsstoffen. Ik weet niet wat voor diersoorten je verder voert, que spiervlees en orgaanvlees en ik weet ook niet wat voor groenten je geeft? Als dat voldoende afwisselend is denk ik dat het prima kan.
Dank u voor Uw antwoord.
Als ik het goed begrijp dan kan ik beter 1x pw 3% lever geven en dan de ene week 3% Nier en de andere week 3% Long klop dit?

Ik probeer meestal een groentemix te maken van 8 a 10 verschillende soorten groente(soms red ik maar 8 verschillende groente) daar doe ik ook 16 eieren en ongeveer 1 liter kippenbouilion in deze mix is dan voor 4 wkn.

Qua spiervlees gebruik ik Rundvlees,Paardenvlees Kalkoen MDM,Konijnenvlees,Geitensnippers,Lamssnippers,Gemalen fazantenvlees.
Soms als ik er aan kan komen ook Ganzenvlees Hertenvlees Reevlees,Lama,Hazenvlees.

Ze krijgen 1 dag in de week Enkelvoudige KVV
Door Lizzy
#3290582
Flyball-Junkies schreef:Dank u voor Uw antwoord.
Als ik het goed begrijp dan kan ik beter 1x pw 3% lever geven en dan de ene week 3% Nier en de andere week 3% Long klop dit?

Ik probeer meestal een groentemix te maken van 8 a 10 verschillende soorten groente(soms red ik maar 8 verschillende groente) daar doe ik ook 16 eieren en ongeveer 1 liter kippenbouilion in deze mix is dan voor 4 wkn.

Qua spiervlees gebruik ik Rundvlees,Paardenvlees Kalkoen MDM,Konijnenvlees,Geitensnippers,Lamssnippers,Gemalen fazantenvlees.
Soms als ik er aan kan komen ook Ganzenvlees Hertenvlees Reevlees,Lama,Hazenvlees.

Ze krijgen 1 dag in de week Enkelvoudige KVV
Ja, dat klopt. In mijn ogen krijgen ze dan niet genoeg orgaanvlees binnen. Gedurende 1 week kun je 10% orgaanvlees van het weekmenu voeren. En 10% pens.

De rest ziet er hartstikke goed uit! Mooie afwisseling in groenten en diersoorten! Perfect!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door