Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door M@rina
#3290477
Teun verliest best veel gewicht nu hij verlamd is hij hij eet zijn kvv niet zo heel goed en dus vul ik aan met Renske, ik vind het nu belangrijker dat hij voldoende voeding binnen krijgt. Gevolg is wel dat hij enorm veel poept en dan komt bij de vraag weer boven haalt hij wel voldoende voedingsstoffen uit deze voeding en ik ben wel benieuwd of ik zijn voeding met iets kan aanvullen. hij krijgt 1 a 2 theelepetjes kokosolie en psylium vezels om zijn ontlasting soepel te houden.

Hebben jullie ideeën?
Door Anne in Zweden
#3290515
M@rina schreef:Teun verliest best veel gewicht nu hij verlamd is hij hij eet zijn kvv niet zo heel goed en dus vul ik aan met Renske, ik vind het nu belangrijker dat hij voldoende voeding binnen krijgt. Gevolg is wel dat hij enorm veel poept en dan komt bij de vraag weer boven haalt hij wel voldoende voedingsstoffen uit deze voeding en ik ben wel benieuwd of ik zijn voeding met iets kan aanvullen. hij krijgt 1 a 2 theelepetjes kokosolie en psylium vezels om zijn ontlasting soepel te houden.

Hebben jullie ideeën?
Van aanvullende voeding heb ik geen verstand, maar als er hier eentje (Scotch) minder goed wil eten, dan doe ik de boel even een paar uur in de voedseldroger voordat ik het hem geef. Dan is het nog wat warm, het ruikt lekkerder/sterker, en het voelt niet zo klef aan. Momenteel wil Scotch bijv. zijn orgaan steeds niet hebben. Hij laat dat in de bak liggen, ik hou dat vervolgens apart, stop het vóór de volgende maaltijd een paar uur in de droger, en dan eet hij het graag op. Misschien dat dat bij jullie Teuntje ook werkt? Kvv kun je natuurlijk heel makkelijk in bolletjes of uitgesmeerd in de droger stoppen. Ik hoop dat het helpt en dat hij weer goed gaat eten! Want wat je zegt, al die hopen poep, dan ga je je toch afvragen of hij wel voldoende binnenkrijgt. Succes en sterkte!
Door Lizzy
#3290521
Vlees is door het goede eiwit nu toch het beste... Ja en ik vind Renske echt zooi, excuse le mot :-\ . Ik zou nog eerder het blikvoer van Bandit geven. Daarvan weet je tenminste zeker dat ze kwalitatief dan nog het beste in het blikje doen.

En ik geloof dat ik toch ook bone broth voor hem zou gaan maken. Dat is in zijn geval ook ontzettend gezond: http://www.dogsnaturallymagazine.com/ho ... -your-dog/. Je kunt dat in bakjes ook prima invriezen!

En ja, gedroogd vlees vind ik ook een goed idee! Probeer aan rundertong te komen. Dat is heerlijk vet en dat ruikt Goddelijk als je het droogt! Ik als vegetarier vind dat zelfs lekker ruiken! En spiervlees op de droger. Kip, kalkoen, rund, paard, gans: wordt allemaal super smakelijk.
Gebruikersavatar
Door chery
#3290524
Misschien de houdbare worsten van carnivoer? Toch kwalitatief beter en darf heeft ook blikvoeding, wat er (voor blikvoeding dan) mooi uit schijnt te zien....
Door Parelridder
#3290530
M@rina schreef:Teun verliest best veel gewicht nu hij verlamd is hij hij eet zijn kvv niet zo heel goed en dus vul ik aan met Renske, ik vind het nu belangrijker dat hij voldoende voeding binnen krijgt. Gevolg is wel dat hij enorm veel poept en dan komt bij de vraag weer boven haalt hij wel voldoende voedingsstoffen uit deze voeding en ik ben wel benieuwd of ik zijn voeding met iets kan aanvullen. hij krijgt 1 a 2 theelepetjes kokosolie en psylium vezels om zijn ontlasting soepel te houden.

Hebben jullie ideeën?
Ik ken Renske zelf niet, maar heb het net even opgezocht (http://www.renske.com/onze-voeding/ingredienten) Op zich kan ik me best wat voorstellen bij dat dit meer ontlasting oplevert (div. groenten, erwten, haver, mais, aardappels..).
Ik zou de voeding niet gaan aanvullen, want áls hij het niet goed opneemt weet je niet wát hij dan te kort krijgt (dus wat je zou moeten aanvullen) en of hij het langs een andere weg wel kan opnemen.
Als je de voeding niet vertrouwt zou ik experimenteren met tips als het kort drogen van kvv (let op: verhitting van de supplementen daaruit doet de kwaliteit geen goed! dus niet te warm!!) of kijken of een ander merk beter bevalt. Maar ik vermoed eerlijk gezegd dat het stomweg een voeding is die meer ontlasting oplevert (lijkt vezelrijk) en wellicht neemt een lijf wat minder beweegt ook minder goed op (maar dat weet ik niet hoor, zo maar een gedachte).
Door Carlo_040
#3290558
Wat voor kvv geef je nu dat hij het slecht eet? Een hond eet toch wel als hij honger heeft, ik zou die Renske lekker links laten liggen.
Wellicht heb je nu een kvv die vettig is of door andere factoren meer calorieën bevat waardoor hij er minder van hoeft te eten als hij ook minder actief wordt gezien de verlamming.
Door fransbulletje
#3290585
De blikken van Darf zijn verkrijgbaar in verschillende smaken en ziet er voor blikvlees goed uit.
De bullen poepen er weinig van en mooie stevige keutels, zit geen rijst en granen in.
CarniVoer2go dezelfde ervaring mee, weinig en stevige ontlasting.
Door M@rina
#3290670
Carlo_040 schreef:Wat voor kvv geef je nu dat hij het slecht eet? Een hond eet toch wel als hij honger heeft, ik zou die Renske lekker links laten liggen.
Wellicht heb je nu een kvv die vettig is of door andere factoren meer calorieën bevat waardoor hij er minder van hoeft te eten als hij ook minder actief wordt gezien de verlamming.
Hij krijgt dogmeat, hunters home en darf. minstens 1/3 van zijn voeding is kvv maar ik moet dat echt in zijn giecheltje frotten.

Gisteren even met de DA overlegd over de hoeveelheid poep, ik voeg psylium vezels toe om zijn poep soepel te houden omdat hij onvoldoende kracht heeft om harde keutels uit te poepen, ook dat zorgt er voor dat hij veel meer poept die vezel worden namelijk 1 op 1 uitgepoept.....

Ik ben ook niet blij met renske, maar dit was wat ik dichtbij huis kon krijgen en bijna niet eten was echt geen optie, hij is al 2 kg afgevallen, allemaal spiermassa. Ik las net op internet over Puur spieropbouw (voorheen van de groene Os) iemand daar ervaring mee?

Ik kan bij mijn leverancier Carnivoer to go bestellen, moet toch bestellen dus bestel dat gelijk maar mee.
Door M@rina
#3290682
pearlsofpassion schreef:Dogmeat bevat vrij veel bot, dus kan je die beter schrappen of spier toevoegen ipv vezels toevoegen naar mijn mening.
Suf van me.. spier wekt natuurlijk ook wat laxerend, ik heb biologische kippendijtjes liggen en ook nog lamshart....
Door M@rina
#3292059
Ik heb vandaag een bestelling binnen gekregen en 10 kg carnivoer to go er bij besteld. Op de site waar ik bestel hadden ze ook barfmenu to go, heb ik ook 1 kg van besteld. Ik ga dit mengen met kvv.

Afgelopen dagen heeft hij kvv, spiervlees en een klein beetje renske gekregen. dit ging er goed in. VAnaf morgen wordt de renske vervangen door carnivoer to go, ongeveer 1/3
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door