Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lieke Verberne
#3290056
Wie kan mij wat meer informatie geven over een waterbuffel hoorn.
Deze komt recht van de slager af dus er zit nog vlees en bloed aan de binnenkant.
Hoe kan ik deze het beste uithollen en moet ik de hoorn nog bewerken voordat ik deze aan mijn hond geef?
Ik zou ze graag zo schoon hebben als dat je ze ooit in stukken in de winkel ziet liggen zodat ik ze ook kan bewaren.
Alvast bedankt voor het mee denken.
Groetjes lieke
Gebruikersavatar
Door pike
#3290058
Ik heb er geen ervaring mee. Maar in een hoorn zit geen vlees. De buitenkant is keratine, in de kern zit botweefsel. Hoe je dat er uit moet halen, geen flauw idee. Vraag is dan waarom zou je het eruit halen?
Door Lieke Verberne
#3290064
Ik zou het graag lang willen bewaren dus deze in stukken zagen en ik wil het dus graag eruit hebben zodat ik het langer kan bewaren.
Door Lieke Verberne
#3290129
Ja drogen ga ik zeker ook doen. Echter dan is de binnenkant nog steeds niet schoon genoeg denk ik om hem te verpakken en langere tijd te bewaren!!?
Door kakocavi
#3290131
Lieke Verberne schreef:Ja drogen ga ik zeker ook doen. Echter dan is de binnenkant nog steeds niet schoon genoeg denk ik om hem te verpakken en langere tijd te bewaren!!?
Als het vocht eruit is zou het niet meer moeten kunnen bederven. Ik weet niet zeker of al het vocht kan ontsnappen uit zo'n hoorn, misschien dat iemand anders daar ervaring mee heeft.
Gebruikersavatar
Door pike
#3290196
Lieke Verberne schreef:Ik zou het graag lang willen bewaren dus deze in stukken zagen en ik wil het dus graag eruit hebben zodat ik het langer kan bewaren.
Als je ze in stukken zaagt dan kan het wel goed drogen lijkt me omdat de lucht er doorheen kan?

Misschien kan je hier iets vinden (is wel in het Engels). Ik heb het zelf niet doorgelezen.

http://www.personal.utulsa.edu/~marc-ca ... horng.html
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door