Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door trusty
#328955
Vandaag eindelijk een vis gevonden waar ze van houden. De visboer bracht verse haring voor ons mee. Ze waren een half pond per stuk. Toch maar eerst ieder een halve gegeven, na de ervaring met de wijting leek ons dat beter. De reactie was al meteen anders, ze holden achter me aan de tuin in. Ieder kreeg zijn deel en jippie dat smaakt lekker.Vanmiddag de andere helft en zo had ieder zijn portie. Yoghurt met groenteprut toe. Het lijkt steeds meer op echt barfen.Geven jullie naast omega 3 ook nog olijfolie?
Door Nelly
#328959
Nieuwe haring is niet zout. Maar vind het wel zonde om aan de woefs te voeren, eet 'm veel liever zelf! Trouwens 2 van de 3 hier lusten geen vis :-\
Door MarijeJoanne
#328963
Haring zijn ze hier ook dol op.

Maarrr, het gaat hier wel in een beetje andere volgorde ;).
Baasje koopt haring voor zichzelf, baasje eet haring grotendeels op en wat overblijft, mogen de hondjes hebben.
Dus staart, graat en een klein beetje vis.
Dat is dan gewoon een extraatje.

Baasje vind de haring veels te lekker om te delen ;D en te duur om het alleen voor de honden te halen, wel haalt baasje gratis haringafval bij de visboer op, waar baasje niet aan mee snoept, maar wat volledig voor de hondjes is (wat dan als deel vd maaltijd wordt gezien) ;) ;D .
Door Audrina
#328964
Nelly schreef: Nieuwe haring is niet zout. Maar vind het wel zonde om aan de woefs te voeren, eet 'm veel liever zelf! Trouwens 2 van de 3 hier lusten geen vis :-\
Oh mooi. M'n teven lusten het namelijk juist graag (m'n man en ik zelf echt niet :-X ) maar als het niet zout is kan ik het met een gerust hart aan ze geven. :)
Door Lizzy
#328975
Jaaa, haring vinden ze hier ook lekker, maar ze krijgen het niet. Leo eet dat hier zelf op ;D

Olijfolie geef ik persoonlijk nooit aan mijn honden. Het bevat omega 9 vetzuren. En hoewel bij de mens aangetoond lijkt te zijn dat het gezond is, is het niet aangetoond dat het dat ook voor de hond is. Hoewel ik denk dat het geen kwaad kan, af en toe een scheutje olijfolie. Ik gaf nog wel eens olijfolie als ze te harde (droge) ontlasting kregen van een groot bot. Inmiddels geef ik het al lang niet meer omdat ze hier gewoon geen problemen hebben met het verteren van botten.
Door trusty
#329051
Nee, de nieuwe haring was een grap, die eten wij zelf op. De visboer nam verse haring voor ons mee dus ongezouten en dat ging er in als koek.
Door Peet
#329131
HHmmmm...heerlijk, een Hollandse Nieuwe!!

Hier eten de honden alleen de staarten, de rest is voor ons zelf... ;D ;D

En olijfolie geef ik nooit, gaan ze van aan de dunne. Als je visolie caps geeft met omega 3 én 6 erin, hoef je geen olie extra te geven.
Door Audrina
#329955
Ik zag net Hollandse nieuwe liggen bij de appie heijn, in de aanbieding nog wel. Dus ik wilde ze meenemen voor m'n teven maar toen zag ik op de verpakking dat er toch zout aan was toegevoegd. Geen haring dus voor m'n dametjes. :(
Door trusty
#330279
als je het bij de visboer vraagt neemt hij verse ongezouten haring mee,die gebruiken ze om te bakken en dan worden het bokkingen. Zijn enorm groot 5 hele grote kosten me € 4. Misschien op de markt of afsalg goedkoper. Kreeg bij de visboer wel 4 grote zalmkoppen cadeau. Liggen nu voor 3 weken in de vriezer.
Door Nelly
#330296
Zag gister bij Linders nieuwe haring liggen, ook verpakt, maar heb 'm toch maar laten liggen. Vond bij nader inzien dat-ie er niet echt smakelijk uitzag... :-X
Gebruikersavatar
Door Sonja
#330362
Audrina schreef: Ik zag net Hollandse nieuwe liggen bij de appie heijn, in de aanbieding nog wel. Dus ik wilde ze meenemen voor m'n teven maar toen zag ik op de verpakking dat er toch zout aan was toegevoegd. Geen haring dus voor m'n dametjes. :(
Alle haring waarvan het de bedoeling is dat die rauw wordt gegeten, wordt direct na de vangst nog op het schip al gepekeld en ingevroren.
Alleen de grotere exemplaren (worden idd bokking of panharing genoemd) ondergaan die behandeling niet. Die worden normaal gesproken gebakken. Alleen dat stelletjes barfers doet dat niet. Die geven die dingen rauw aan hun hond. ;)
Vinden ze hier trouwens ook wel lekker.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door