Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3288868
Nadat mijn vorige nieuwe laptop het glas wijn niet heeft overleeft ben ik heel hard aan het sparen voor een nieuwe.

Of ik er nou een met 4 GB of 8 GB werkgeheugen koop maakt best veel uit in prijs. Maar mij is nou nog niet helemaal duidelijk waar ik dan wijs aan doe.

Wat ik vooral doe op de laptop: internetten (en ik heb meestal wel iets van 6 sessies tegelijkertijd open), word documenten schrijven/lezen, veel foto's op slaan en Zoo Easy standalone draaien en dat het liefst allemaal tegelijkertijd :biggrin2:

En ik gebruik Google chrome maar ik zit serieus te denken om Firefox te gaan gebruiken want ik haat Chrome.

Dus roept u maar, 4 GB of 8 GB?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3288878
Volgens vl (it-er van beroep) is 4 GB voldoende voor wat je wil. Idd liefst met ssd schijf.

Mocht je video of foto willen bewerken of video games willen spelen dan raadt hij 8 GB aan.

Om te vergelijken kun je op Tweakers.net kijken. Zij hebben goede prijs/kwaliteit vergelijkingen.
Door Parelridder
#3288880
Lizzy schreef:Nadat mijn vorige nieuwe laptop het glas wijn niet heeft overleeft ben ik heel hard aan het sparen voor een nieuwe.

Of ik er nou een met 4 GB of 8 GB werkgeheugen koop maakt best veel uit in prijs. Maar mij is nou nog niet helemaal duidelijk waar ik dan wijs aan doe.

Wat ik vooral doe op de laptop: internetten (en ik heb meestal wel iets van 6 sessies tegelijkertijd open), word documenten schrijven/lezen, veel foto's op slaan en Zoo Easy standalone draaien en dat het liefst allemaal tegelijkertijd :biggrin2:

En ik gebruik Google chrome maar ik zit serieus te denken om Firefox te gaan gebruiken want ik haat Chrome.

Dus roept u maar, 4 GB of 8 GB?
Ik heb er 0,0 verstand van, maar foto's opslaan zou ik op een externe hard schijf gaan doen. Dat kost geen enkele moeite en scheelt een berg geheugen. En ook niet onbelangrijk: als je laptop aan de drank gaat of op een niet door jouw geplande reis, dan heb je iig die foto's nog.
Door Lizzy
#3288884
pluk schreef:Volgens vl (it-er van beroep) is 4 GB voldoende voor wat je wil. Idd liefst met ssd schijf.

Mocht je video of foto willen bewerken of video games willen spelen dan raadt hij 8 GB aan.

Om te vergelijken kun je op Tweakers.net kijken. Zij hebben goede prijs/kwaliteit vergelijkingen.
Kijk, da's mooi, bedankt voor het advies!

Maar als ik nou kijk he, op tweakers:

De prijsklasse van 400 tot 600 euro is voor basislaptops. De basislaptop is, zoals de naam aangeeft, een systeem dat de basistaken op computergebied zonder problemen moet kunnen afhandelen. Alles loopt net wat soepeler dan bij de budgetlaptops en de basislaptop kan wat zwaardere software zoals uitgebreide fotobewerkingsprogramma's aan. Ook is er in de regel meer opslagcapaciteit aanwezig.

Met een budget van 600 tot 900 euro komt de allroundlaptop in het vizier. Dit is een alleskunner waarvan we meer mogen verwachten dan van de basislaptop. Niet alleen de basistaken kunnen vloeiend gedraaid worden, maar ook veeleisender werk als video bewerken. Bovendien moet je er een niet te veeleisende game op kunnen spelen. Daarnaast mag je in deze prijsklasse meer verwachten van de kwaliteit van het beeldscherm.

Is dit dan een basis laptop of een allrounder?

https://tweakers.net/pricewatch/722861/ ... 025nd.html

(ik moet in ieder geval nog een paar maandjes doorsparen ;D ).
Door eelke
#3288893
Ik ben heel blij met mn lenovo. Mijn vorige budget laptops gingen zo'n 2 - 3 jaar mee en dan mankeerde er van alles aan, deze heb ik nu geloof ik 3,5 jaar en doet het nog prima.
Door Lizzy
#3288894
Ik werk nu op een HP laptop die 13 jaar oud is :biggrin2:

Dat gaat niet flitsend (echt verre van) en je moet ze geen wijn geven die HP's (mijn nieuwe laptop die naar de maan is) maar ik neig dus wel weer naar een HP....

Ik heb twee Dell'len gehad toen ik nog bij AT&T werkte. Wat een kl*te dingen, excuseer mijn Frans. Gek he, dit, met die merken?!
Door Lizzy
#3288895
Leo heeft een Lenovo. Een echte ThinkPad (gewoon voorheen een IBM zet maar - waar wij beide gewerkt hebben, bij IBM). Die is een jaar of 6 a 7 oud maar die heeft dus echt best vaak "the blue screen of death" (iets dat ik ook nog wel herken van de IBM ThinkPad's van vroeger...).
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3288901
Meneer (ook IT-er :biggrin2: ) zegt: 8. Windows heeft steeds meer geheugen nodig om goed te werken. Dus meer is altijd beter. Maar het budget bepaalt nog steeds alles. En met 4 kan er ook nog steeds heel veel.
Hier geen specifieke merkvoorkeur.
Ik gebruik al jaren Firefox, dat bevalt prima.
Tweakers is een prima plek om informatie te zoeken! Ik noem het altijd het Barfplaats voor de technische stuff. ;D


Succes met beslissen! :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door