Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3287209
Waar kopen jullie zoals je boeken? En hoe kom je op een nieuw boek om te kopen? Via via, krant, tv, boekhandel? Ga je echt gericht zoeken naar iets (een genre of titel of schrijver), of loop je er tegenaan? En als een boek door een schrijver zelf is uitgegeven, niet via een reguliere uitgeverij, schrikt je dat af, of juist niet?
Alle input is welkom!
Door hannabelgje
#3287212
Ik krijg vaak tips over boeken/schrijvers van vrienden of familie. Ik lees digitaal en kobo geeft ook suggesties waarvan ze denken dat ik het leuk vind om te lezen. Ook doe ik inspiratie op bij de bibliotheek of boekhandel.
Ik kijk verder niet van welke uitgever of bron het boek komt. Als het goed is dan is het goed. Ik vind het wel fijn als het makkelijk verkrijgbaar is zonder veel gedoe.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3287213
Ik lees veelal via de ereader. De meeste boeken komen van bol.com omdat dat voor eboeken het makkelijkste is, staan ze gelijk op de ereader.

Gewone papieren boeken koop ik nog maar af en toe en dan zijn dat meestal kookboeken of boeken die nog niet op ereader zijn verschenen. Het maakt mij niet uit of en via welke uitgeverij dat gaat. Via fb krijg ik regelmatig nieuwe titels via vriendinnen of omdat iemand vraagt wat lees je momenteel, even googlen om te zien of ik het wat vind en zo ja dan komt de titel op een bestellijstje. :) Een keer in de zoveel tijd bestel ik dan wat of ik krijg wat door gemaild van iemand.
Gebruikersavatar
Door chery
#3287214
Ik haal overal mijn boeken,. winkel, kringloop via de pc(voor op mijn telefoon) als iets mij aanstaat koop ik het. Heerlijk lezen!!
Ik blijf fan van een gewoon echt papieren boek op de bank!!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3287216
Ik koop mijn papieren boeken in de boekhandel. Wanneer het tijd is voor een nieuw boek dan ga ik naar de boekhandel en sneup daar dan lekker rond.
Vaak kom ik wel uit in het genre thriller.
Daarbij is het van belang of de kaft mij aanspreekt waarna ik de achterkant lees om te weten waar het boek over gaat en het dan nog steeds aanspreekt. Zo ja, dan koop ik hem.

Heb wel een ereader waar nog een stapel boeken op staan maar ik durf mijn ereader niet mee te nemen in bad, bang dat hij stuk gaat. Daarnaast blijf ik het enorm fijn vinden om van papier te lezen in plaats van naar een schermpje te turen.
Door Shanti en co
#3287265
Het liefst koop ik boeken in een boekenwinkel of bestel ik ze in de winkel maar af en toe bestel ik online.
Ik heb een lijstje met boeken die ik nog wil lezen/kopen die ik soms afwerk maar als ik een winkel rond loop koop ik er vaak een die nog niet op mijn lijst stond omdat die zo leuk klinkt.
Dat lijstje komt van boeken die ik op internet tegenkom, hier op bp of bij "misschien is dit ook wat voor jou" op webshops, door tips van mensen, vervolgen van boeken die ik al heb of boeken van eenzelfde schrijver, soms van reclame maar het meest van boeken die ik de winkel tegenkom maar niet mag kopen van mezelf. :P

Ik kijk nooit naar de uitgever dus als het me al opvalt zal het mij niet afschrikken.
Door Siberienne
#3287276
Internet, veel ebooks. Ibook store) Tips uit krant en blogs, fora en via collega's en vriendinnen.

Papieren boeken via bol; geen fatsoenlijke boekhandel in de buurt. Als ik in een grote stad ben heerlijk om boekenwinkels te struinen en koop ik ze daar.

Ik kijk eigenlijk zelden naar de tips van bol of iBookstore oid.
Door Esther Q
#3287588
hannabelgje schreef:Ik krijg vaak tips over boeken/schrijvers van vrienden of familie. Ik lees digitaal en kobo geeft ook suggesties waarvan ze denken dat ik het leuk vind om te lezen. Ook doe ik inspiratie op bij de bibliotheek of boekhandel.
Ik kijk verder niet van welke uitgever of bron het boek komt. Als het goed is dan is het goed. Ik vind het wel fijn als het makkelijk verkrijgbaar is zonder veel gedoe.
Als je inspiratie hebt opgedaan in een boekhandel/bib, koop je dan daarna het boek digitaal (kan dat eigenlijk bij de boekhandel tegenwoordig, of bedoel je een internet boekhandel?)
Door Esther Q
#3287589
Els&Flow schreef:Ik lees veelal via de ereader. De meeste boeken komen van bol.com omdat dat voor eboeken het makkelijkste is, staan ze gelijk op de ereader.

Gewone papieren boeken koop ik nog maar af en toe en dan zijn dat meestal kookboeken of boeken die nog niet op ereader zijn verschenen. Het maakt mij niet uit of en via welke uitgeverij dat gaat. Via fb krijg ik regelmatig nieuwe titels via vriendinnen of omdat iemand vraagt wat lees je momenteel, even googlen om te zien of ik het wat vind en zo ja dan komt de titel op een bestellijstje. :) Een keer in de zoveel tijd bestel ik dan wat of ik krijg wat door gemaild van iemand.
Ik koop ook soms bij bol.com, al ga ik steeds vaker op zoek naar een ander verkooppunt, bij voorkeur via de schrijver zelf. Want bol.com is een vreselijke zakkenvuller. De maffia in de boekenhandel. Ik overweeg zelfs mijn boek, als dat er komt, daar niet te koop aan te bieden. Al mis je dan wel een hoop potentiële klanten. Dat is altijd het vervelende met zulke bedrijven ...
Door Esther Q
#3287590
chery schreef:Ik haal overal mijn boeken,. winkel, kringloop via de pc(voor op mijn telefoon) als iets mij aanstaat koop ik het. Heerlijk lezen!!
Ik blijf fan van een gewoon echt papieren boek op de bank!!
Bedoel je dat je boeken op je telefoon leest? (Ik wist niet dat dat kon, loop n btje achter in de digitale ontwikkelingen.)
Door Esther Q
#3287591
Siberienne schreef:Boek van schrijver zelf schrikt mij trouwens niet af. Heb er een paar - weet ik toevallig- en die zijn leuk
Ik ben wel eens benieuwd naar welke boeken dat zijn?
Door Esther Q
#3287592
dinky89 schreef:Ik koop mijn papieren boeken in de boekhandel. Wanneer het tijd is voor een nieuw boek dan ga ik naar de boekhandel en sneup daar dan lekker rond.
Vaak kom ik wel uit in het genre thriller.
Daarbij is het van belang of de kaft mij aanspreekt waarna ik de achterkant lees om te weten waar het boek over gaat en het dan nog steeds aanspreekt. Zo ja, dan koop ik hem.

Heb wel een ereader waar nog een stapel boeken op staan maar ik durf mijn ereader niet mee te nemen in bad, bang dat hij stuk gaat. Daarnaast blijf ik het enorm fijn vinden om van papier te lezen in plaats van naar een schermpje te turen.
Ik koos vroeger ook vaak op die manier boeken uit. Ik denk veel mensen. Maar de kaft wordt meestal vormgegeven door de uitgever (of een vaste vormgever in dienst van die uitgever) volgens de laatste trends. Als schrijver bij een reguliere uitgeverij heb je daar weining vat op. En de kaften van tegenwoordig vind ik vaak lelijk. Dus tegenwoordig doe ik dat niet meer, maar lees de eerste bladzijden.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3287598
Mijn (groot)ouders hebben altijd een boekhandel gehad. Ik leef dus zo lang als ik me kan herinneren tussen de boeken.
Tegenwoordig komt mijn moeder met "must reads" aanzetten en als ik me verveel, heb ik nog een hele boekenkast door te werken. Nu alleen de tijd nog... Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door