Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#3285587
Welkom op barfplaats! Wij zijn een forum voor rauwe voeding voor hond en kat. Voer jij je kat ook rauw?

Die website die je noemt, heb ik nog niet eerder voorbij zien komen, maar wellicht elders op het forum wel.
De bestanddelen is hier iig wel informatie over te vinden. Er zijn meerdere mensen die diatomaarde gebruiken en er ervaring mee hebben, zo ook met neem. De kruiden die genoemt zijn, ben ik wat huiverig mee met katten. Katten en essentiele olietjes zijn niet de meest geweldige combinatie.
Ook twijfel ik altijd wel als een middel als werkzaam wordt gezien omdat het zou stinken/niet lekker ruiken. Sinds wanneer hebben vlooien een neus? En dan ook nog eens 1 die hetzelfde werkt als de onze, met dezelfde culturele waarden waarop geur vaak gebaseerd is binnen specifieke groepen mensen.
Door Martine-Tom
#3285593
Bij allergie zou ik dan eerder naar pillen of de prik grijpen. Ik heb alternatief nog nooit een werkend middel getroffen. Het is heel naar maar met allergie heb je mijns inziens geen andere keus dan regulier.

edit:
Oh fout gelezen, ik dacht dat het om een vlooienallergie ging, als dat niet speelt zou ik idd doen wat PoP schrijft
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op vr 24 feb 2017, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#3285595
Of dit middel werkt weet ik niet.
Dat wordt uitproberen.
Diatomeenaarde werkt wel goed tegen bloedluis bij kippen dus dat zou bij vlooien ook kunnen, maar dan moet er voldoende in de vacht aanwezig blijven en katten likken dat dan op... :-\
Het wordt ook als ontworming aangewend, maar het is niet zeker of dat wel geheel onschadelijk is en ik zou me ook zorgen maken in de hoeveelheid.

Bij een kat met allergie zou ik niet preventief behandelen.
Is het een kortharige kat? Dan zou ik er wekelijks een vlooienkam doorheen halen zodat je het goed controleert en dan meteen kan bestrijden voor het een plaag wordt.

Kan ze ook niet tegen een vlooienbandje?
Anders dan Koek geloof ik wel dat dat met geur zou kunnen ipv met gif. Maar dat werkt niet 100% voldoende, enkel als afschrikking.
Katten op rauw worden ook vaak minder lekker gevonden dan katten op blik of brok.
Door vanDijk168
#3285716
Bedankt voor jullie reacties!

Vlooienband werkt ook niet goed helaas. Het is inderdaad een kortharige kat, dus ik zal ook een vlooienkam aan gaan schaffen.

Ja wat betreft de geur, ze omschrijven daar ook dat de ingredienten die de geur verspreiden voor het afschrikken van nieuwe vlooien is gedaan.
Ik ga het inderdaad uitproberen. Mocht het niet goed werken dan kan krijg ik mijn geld kennelijk terug.

Bedankt voor nu, ik ga het uitproberen en laat nog weten hoe het is bevallen.
#3285717
Ik vermoed dat het net als de vlooienband afschrikkend zal werken en je zal moeten blijven controleren. Als je wat vind alle mandjes ed wassen evt een omgevingsspray gebruiken en de kat veel en veel kammen.
Hopelijk krijg je zo nooit een plaag.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door