Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Diaantje
#3284499
Hi,

Bailey is een vuilnisbakkenrasje en niet erg groot. Haar moeder heeft misschien iets van Jack Russel in zich en ver weg iets van een lab..
Ik vermoed dat ze iets groter wordt dan een gemiddelde teckel.
Vandaag in haar keel gekeken, maar niet heel diep, dus of er achterin haar keel iets niet goed zit kan ik niet uitsluiten (nog). Ik heb dat idee niet, omdat ze totaal geen moeite had met het wegslikken van de kippennek vandaag :)
Door Lizzy
#3284503
Diaantje schreef:Hi iedereen, baasje van Bailey hier..

Allereerst heel erg bedankt voor jullie reacties! Het heeft mij goed geholpen. Vooral de tip om een beetje warm water bij het vlees te doen en er een papje van te maken. Van de geitenmelk (met honing) moest ze niets hebben.

Bailey heeft met 3 weekjes een ab kuur gekregen voor een keelontsteking en toen ik haar met 8 weken ophaalde laaide die keelontsteking weer op. Erg flink hoesten, maar verder geen verhoging of lamlendigheid. Weer een kuurtje gekregen, maar na 8 einde kuur nog steeds hoesten. Keeltje erg rood. Da gaf toen aan, of nog zwaardere kuur eroverheen, of eerst andere voeding proberen en aankijken. Dit laatste gekozen. Het hypoallergeen at ze niet :???:
Geen derde kuur gegeven en eindelijk hoest ze nu niet meer en haar keeltje is niet meer rood.

Inmiddels is ze 11 weken oud en eet niet heel goed. Ik voer haar Lotgering (dit is natuurlijk vloeken op dit forum;) rund, kip, lam (pens, vis eet madame allemaal niet :cool: ) en toen ze wat zachte ontlasting had gekookte kip met beetje rijst. Vandaag Kippennek en die at ze eindelijk met veel smaak op! Ze eet meestal maar rond de 80-100 gram en weegt 1.85 kg. Ze is niet mager, maar het ronde volle puppiebuikje heeft ze niet.
Da geeft aan dat ze best vers mag hebben, maar wel op puppy gericht, is dat echt beter? En hebben jullie nog meer tips om haar wat meer te laten eten?

Veel dank voor het meedenken! :)
Wat bedoelt je dierenarts daar in hemelsnaam mee?

Lotgering voeren is geen vloeken hier hoor. Maar het kan beter. Is zelf samenstellen niks, daar ze kippennekken wel lekker vindt?
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#3284511
Lizzy schreef:Wat bedoelt je dierenarts daar in hemelsnaam mee?

Lotgering voeren is geen vloeken hier hoor. Maar het kan beter. Is zelf samenstellen niks, daar ze kippennekken wel lekker vindt?
dat vroeg ik me ook al af Lizzy, maar de da gaf aan dat ze kkv moest nemen speciaal voor puppen..... :o
De kippen nek heeft ze vandaag voor het eerst gegeten (Ik had net 10 kilo binnen gekregen dus maar wat doorgestoten).
Ik begreep dat ze zich nu hier gaat inlezen in het samenstellen voor pups.
Door Martine-Tom
#3284512
Gonnie schreef:dat vroeg ik me ook al af Lizzy, maar de da gaf aan dat ze kkv moest nemen speciaal voor puppen..... :o
.
Kan ik me opzich best iets van voorstellen met zo'n kleine murpel met keelontsteking. Is natuurlijk lekker fijn gemalen dus geeft mss minder pijn aan de keel :)
Door eelke
#3284513
Owww gossie, 'keelontsteking' lijkt me eigenlijk gewoon kennelhoest, en dat heeft hier bij mijn beide gezonde volwassen honden toch ook echt wel weken geduurd eer dat echt over was.

Doe je nog water over haar eten? Warm water maakt dat de geur meer los komt, en dat maakt het vaak extra aantrekkelijk. Hoe vaak voer je per dag? Misschien te vaak, waardoor ze niet echt honger krijgt tussendoor?
Door Diaantje
#3284541
hi,

De da bedoelde dat ze echt ivm groei andere samenstelling nodig heeft, meer calcium etc. Ze had het dus niet over fijner gemalen.
Ik kan me dat ergens wel voorstellen, maar krijg ook weer te horen dat dat onzin is. Echt lastig. Ik denk dat ik over ga op barf zodat ik precies kan uitkienen wat ze in dr groei nodig heeft.
Ik geef haar nu 3 keer per dag eten en doe nog een klein beetje warm water door dr eten. Misschien echt belachelijk, maar ze eet maar een paar happen en de rest voer ik haar. Anders eet ze echt veel te weinig :???:
Door sentinel1984
#3284582
De vraag is volgens mij al een keer eerder gesteld maar wat is precies te weinig eten?
Uitgaande van een klein ras zou je tussen de 7% en 10% moeten voeren. Met een gewicht van 1.85kg zou dit tussen de 130 en 185gram moeten zijn.
Hoeveel eet ze van die hoeveelheid er dag?

En speciaal "puppy" KVV ben ik niet tegengekomen. Soms zitten hier meerdere diersoorten in een KVV en in de meeste gevallen is het (heel) fijn gemalen.
Maar de samenstelling/verhouding is niet heel veel anders dan de reguliere KVV.
Door Mijati
#3284596
Diaantje schreef:hi,

De da bedoelde dat ze echt ivm groei andere samenstelling nodig heeft, meer calcium etc. Ze had het dus niet over fijner gemalen.
Ik kan me dat ergens wel voorstellen, maar krijg ook weer te horen dat dat onzin is. Echt lastig. Ik denk dat ik over ga op barf zodat ik precies kan uitkienen wat ze in dr groei nodig heeft.
Ik geef haar nu 3 keer per dag eten en doe nog een klein beetje warm water door dr eten. Misschien echt belachelijk, maar ze eet maar een paar happen en de rest voer ik haar. Anders eet ze echt veel te weinig :???:

Bij mijn weten heeft een pup geen andere samenstelling nodig als een volwassen hond.
Wat ik deed bij mijn pup was de barf portioneren per 2-3 weken en dan als het nodig was om de hoeveelheid te verhogen, tussendoor wat kvv geven.
Hopelijk is je pup snel weer helemaal beter.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3284599
sentinel1984 schreef:De vraag is volgens mij al een keer eerder gesteld maar wat is precies te weinig eten?
Uitgaande van een klein ras zou je tussen de 7% en 10% moeten voeren. Met een gewicht van 1.85kg zou dit tussen de 130 en 185gram moeten zijn.
Hoeveel eet ze van die hoeveelheid er dag?

En speciaal "puppy" KVV ben ik niet tegengekomen. Soms zitten hier meerdere diersoorten in een KVV en in de meeste gevallen is het (heel) fijn gemalen.
Maar de samenstelling/verhouding is niet heel veel anders dan de reguliere KVV.
En ook het percentage varieert per hondje hoor. Die van mij is ook klein (7 kilo) en die heeft als pup nooit 7% of meer gekregen. Uit m'n hoofd was 5% wel het maximale. Voeren doe je op het oog, dat werkt uiteindelijk toch het beste.
Puppy kvv is inderdaad vooral fijner gemalen. Een speciale kvv voor pup met andere verhoudingen is helemaal niet nodig.
Door Martine-Tom
#3284600
Tom is wel een mooie vergelijk denk ik, met 8 weken woog hij 1,21 kilo. Nu volgroeit weegt hij 7,5 kilo (althans dat zou hij moeten wegen :biggrin2: ) Gonnie kent hem dus die weet wel ongeveer welk maatje je moet denken dat je pup gaat worden dan :)
Tom at als mini nog brokjes (tot 16 weken) en hij at echt bijna niks, met 16 weken op barf over gegaan en toen at hij al beter maar nog steeds maar 3 of 4% tegen de 7 tot 10% die eigenlijk zou moeten. Ik zou me er persoonlijk niet heel erg druk over maken en uitkijken met teveel "verwennen" met uit de hand voeren. Dalijk zit je daar levenslang aan vast ;)
Zorgen voor afwisseling en bedenken dat als ze honger hebben ze echt wel gaan eten. 3x per dag is prima, je zou wel tussendoor als je denkt dat pupsel honger heeft eten aan kunnen bieden. Niet gelijk eten, eten weer weghalen. Klinkt gemeen maar daar heb je straks veel profijt van hoor!

Pups eten hetzelfde als volwassen honden, alleen meer, dus daar hoef je je ook niet druk om te maken :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door