Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3283929
Magere rundersnijlingen zou ik niet weer doen. Kipnekjes en karkas zijn vrij vet maar voor die prijs prima. Ik heb katten dus gooide dan altijd wel aardig wat vet weg. Soms 30%, soms iets meer of minder. Lamssnippers zijn erg mooi, organen ook prima. Ik bestelde altijd per kg of per 2 kg, dan zit alles in kleine witte zakjes met een sticker. Kalkoenvlees van de promo (5 kg) zat de vorige keer per 2,5 kg vacuüm verpakt en was erg mooi. 5 kg eendennekken was verpakt per kg. Misschien heb je hier wat aan. ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3283937
Kalkoenvlees is idd mooi.
Geitenvlees was vorige keer toch echt de laatste keer. Het is altijd al vet geweest maar nu was het letterlijk meer vet dan vlees. Ik haal het er ook altijd af voor de katten en dat kost me minimun 2uur voor 5kg vlees.
Voorheen was het de enige grazer die ze goed aten dus deed ik het maar, ookal was het zo erg duur vlees doordat ik de helft moest weggooien. Maar nu heb ik hertenbiefstuk voor 3 euro per kg die ze ook lusten dus dan weet ik het wel...
Lam is bij SW wel mooier maar ik snijdt er nog altijd een deel van weg. Rund is heel fijn vlees met wel wat vliezen.

Kipkarkas heb ik 1 keer gehad 5 jaar terug maar daar zat geen vlees meer op...
Naar het schijnt is dat wel verandert.
Eendennekken hebben nog wel veel vet en zijn soms stukjes. Niet altijd.
De kiprugstukken vind ik wel mooi. Ook wel vet, maar dat is nu eenmaal zo en voor die prijs haal ik het er met plezier vanaf. Voor katten zijn die rugstukjes ideaal.

Nier en hart zijn mooi. Hart zit uiteraard wel wat vet op, dat is zo. Maar bij de lamsnier valt het goed mee.

Dat is zowat alles wat ik daar bestel.
Door ywa100
#3283954
Ik bestel nu een paar jaar mee bij SW.
Ik denk dat het er ook van af hangt aan wie en wat je het voert. Katten zijn natuurlijk heel anders dan honden. Véééél kieskeuriger etc.
Dan is er een verschil tussen kleine en grote honden.
Hier ging 2 kilo vlees per dag erdoor voor 2 Duitse Herders, nu ze ouder zijn ongeveer 1,5 kilo en ze kunnen best tegen een beetje vet. Maar ik portioneer dus per kilo of een halve kilo, als je een kleine hond hebt, moet je natuurlijk anders portioneren, maar dat houd je toch.

Ik heb nog geen slechte kwaliteit gehad, ben meer dan tevreden en mijn honden vinden het heerlijk.
Als ik een nadeel, negatief puntje moet noemen, is dat de laatste keren de geitenribben aan één stuk waren.
We kregen ze amper geportioneerd, maar achteraf is het niet erg als je de honden ziet genieten.

Ik weet eigenlijk niet wat je nog meer wilt weten en ik zou zeggen probeer het gewoon een keer?

Groetjes,
Yvonne
Door Flappie
#3283971
Ik zou het thuis laten leveren, dus een grote hoeveelheid.
Daarom de vraag wat zeker te vermijden.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3283981
Mijn katten zouden dat vet wel eten hoor. Maar ik vind dat niet kunnen. Dat uiteraard persoonlijk en dat komt bij katten inderdaad nauwer dan bij honden.
Want als het zo'n grote stukken vet zijn kan het anders dat je soms bijna geen vlees meer maar enkel vet zou geven.
Hetzelfde geldt voor kale stukken in een karkas. Dat kan je bij katten natuurlijk niet voeren ( ik knip de kam er doorgaans uit) terwijl een hond die een volledig karkas eet dat prima kan als het gehele karkas maar mooi bevleesd is.
Door topaaz
#3286362
pearlsofpassion schreef:Kalkoenvlees is idd mooi.

Kipkarkas heb ik 1 keer gehad 5 jaar terug maar daar zat geen vlees meer op...
Naar het schijnt is dat wel verandert.

Dat is zowat alles wat ik daar bestel.
Vorige keer ook kipkarkas besteld ... heel erg kaal --> Heb ik dan maar boulion mee gemaakt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door