Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3283785
Dat gele slijm is wss gal. Dat geven ze over als hun bloedsuiker te laag is en per definitie op een lege maag.
Wanneer doen ze het meestal?

Geef je op vaste tijdstippen eten?
Door martyn
#3283787
Hoe komt ie dan aan te lagen bloedsuiker?
Ze krijgen tussen 12:00 en 12:30 eten en galg was om 8:30
Galg spugen bijna nooit kokhalzen richting avond
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3283792
Geef je altijd midden op de dag eten?

Ik acht het niet onmogelijk dat het kokhalzen ook gelinkt is met te veel gal maar dat het er niet altijd uit komt. Puur gal is heel lastig op de brengen.

Enfin. Je zou kunnen proberen op onregelmatige tijdstippen eten te geven. Dan stelt hun lichaam zich zo niet in op voedsel op een vast tijdstip en is de kans dat ze galproductie krijgen kleiner.
Of tegen de avond nog iets kleins te eten geven.


Barf geven kan ook helpen. Dat verteert minder snel dan kvv.
En anders toch op 2 keer per dag voeren.
Het kan ook tijdelijk zijn, als jet lichaam gewend wordt maar 1 keer per dag eten te krijgen.
Door martyn
#3283794
Maar ik zou dus ook kvv en barf kunnen geven maar dan wat meer op verschillende tijden.
Ik geef ze namelijk s 'middags omdat ik meestal in de ochtend met ze sport anders moet ik eerst ruim 2 uur wachten na het eten om te sporten.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3283798
martyn schreef:@Pluk wat is dan wel genoeg als 600gr te weinig is ze wegen 22,7 en 23,6 kg en sporten
ik bedoelde niet dat ze te weinig krijgen maar dat er honden zat zijn die zonder problemen 600 gram eten in een keer

zoals al meerdere keren aangegeven: ga op andere tijden voeren. De ene dag om 12.00 dan weer om 16.00 dan weer 14.00 etc etc. Op een dag dat je niet sport eens om 11.00.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3283812
pearlsofpassion schreef:Geef je altijd midden op de dag eten?

Ik acht het niet onmogelijk dat het kokhalzen ook gelinkt is met te veel gal maar dat het er niet altijd uit komt. Puur gal is heel lastig op de brengen.

Enfin. Je zou kunnen proberen op onregelmatige tijdstippen eten te geven. Dan stelt hun lichaam zich zo niet in op voedsel op een vast tijdstip en is de kans dat ze galproductie krijgen kleiner.
Of tegen de avond nog iets kleins te eten geven.


Barf geven kan ook helpen. Dat verteert minder snel dan kvv.
En anders toch op 2 keer per dag voeren.
Het kan ook tijdelijk zijn, als jet lichaam gewend wordt maar 1 keer per dag eten te krijgen.

Dat is voor een hond juist niet zo. Die gooien gal juist heel makkelijk eruit. En het kan ook geen kwaad, op zich hoef je je daar geen zorgen om te maken. Maar het kokhalzen dat je beschrijft kan ik niet zo plaatsen.

Gal heeft volgens mij amper met bloedsuiker te maken, maar vooral met anticipatie op voer. Dus ik zou, net zoals al geadviseerd is, op verschillende tijden (en momenten in je ritme, dus niet steeds gelinkt aan dezelfde bezigheden van jou) gaan voeren. En juist 1 keer per dag blijven voeren, hoe vaker je voert, hoe vaker je het lichaam aanzet gal te gaan produceren.

Overstappen naar barf is helemaal mooi! Dan kun je de kwaliteit veel beter in het oog houden en hebben je hondjes lekker wat te kauwen.
Waarschijnlijk ga je dan vanzelf iets meer voeren, want kvv heeft de neiging nogal vet te zijn ten opzichte van barf. De hoeveelheid die goed is voor je honden zie je zelf het beste, als hun gewicht stabiel is en je ze er goed uit vindt zien, dan heb je de juiste hoeveelheid voor jou honden. 600 gram is in die zin niet veel, dat honden van dit formaat dit heel prima in 1 keer moeten kunnen opeten en verteren. Sterker nog, mijn herder van 30 kilo schoof met gemak 1,5 kilo naar binnen zonder blikken of blozen. Om je een idee te geven.
Door topaaz
#3286372
Gewoon even in de groep gooien... krijgen ze misschien Bravecto of iets op hetzelfde component gebaseerd ontvlooiings middel / tekkenmiddel ?

De mijne is hier enorm misselijk van (meestal 's morgens)

hij gaat dit niet meer krijgen in de toekomst en ik hoop dat het stopt na de laatste pil is uitgewerkt (nog een dikke maand te gaan).
Hij kreeg pas deze bijwerking bij pil 3 en pas de link gelegd na pil 4 (niet dankzij de DA)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3286406
Ik haak even aan.

Atz maakt sinds een paar dagen een keer of 3-4 per dag (random) een kokhalsgeluid. Geen pompende maagbeweging, er komt ook niks uit, hij is niet misselijk, het is alleen maar 1x blurp (zoiets dan :biggrin2:) alsof hij kotst. Kennelhoest is het niet, dat klinkt echt anders. Hij is ook niet ziek, eet (BARF) en drinkt gewoon goed, poept en piest normaal, heeft geen Botlek gehad...

Gek toch? Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3286417
Nee dat is het niet. Het is net of hij uit het niets ineens kotst. Echt een braakgeluid. 1x ook maar. Alleen komt er niks uit.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3286418
Dan zet ik.mijn geld op een haarbal. Of iets anders dat beetje vastzit. Als het na een hele tijd niet overgaat zou ik er eens naar laten kijken. Misschien eens laxeermiddel geven...
Maar zolang hij er geen last van heeft zou ik het nog wat tijd geven.
Door Janie2
#3293100
Hoe gaat het nu met de honden?

Voor TS zou ik overstappen op een ander merk en beginnen met 2 x daags eten geven. In de ochtend en savonds voor het slapen.

Ik herken het euvel van mijn hond, maag/darm gerelateerd. Ik noem het een soort reflux. Op dit moment doet mijn hond het zo goed als niet. Dat is een heel gezoek geweest. Maar we zijn er nog niet.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3293134
Atz doet het af en toe nog. Maar ben er achter dat hij dan ergens een pluk haar gevonden heeft (Note to self: vaker stofzuigen ::)) en dat dat dan kriebelt in zijn keel of zo. Dus zo'n beetje opgelost bij ons :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door