Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door martyn
#3283621
Goedemiddag,

Heb een vraag heb 2 honden die eten kivo nu is het zo de laatste tijd is het net of ze na het eten en zelf uren later willen overgeven maar toch niet.Ze beginnen dan te smakken en dan komt er een lucht uit hun bek niet te harden ligt dit aan het voer of iets anders?


alvast bedankt

Namens Teuntje en Bella
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3283624
Als het net na het eten of een paar uur later is lijkt me dat voergerelateerd.
Wat voer je van Kivo?
En hebben ze dat met alle vleessorten van Kivo?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3283626
Dat is vanaf afstand natuurlijk moeilijk te zeggen.
Hoe lang krijgen ze al kvv? En kivo? Welke smaken kivo eten ze? Is het bij elke smaak of verschilt het? Hoeveel maaltijden krijgen ze per dag? Hoe laat?
Door martyn
#3283627
Bij alle soorten van kivo is het de kleine krijgt geen kip maar die doet het vaakst de grote wat minder vaak.
Zijn amerkaanse stafford bijna 3jaar en pitbull van 14mnd
Door martyn
#3283629
ze krijgen 1x per dag rond 12:00/12:30 de grote heeft al vanaf 7 weken kvv daarna barf en nu al weer ruim half jaar kvv
Ze eten alle smaken en is niet bij 1 soort dat ze het doen.
Door Carlo_040
#3283659
Ik moest meteen denken aan onverteerbare delen of stukjes bot die ze niet verteerd krijgen en proberen eruit te gooien, maar verder zou ik geen idee hebben.

Ik voer nu ook gedeeltelijk kivo maar als het op is blijf ik er voorlopig vanaf, de ontlasting van mijn pup is steenhard na het voeren van kivo en waarschijnlijk heeft dit te maken met het te hoge calcium gehalte, maar dat heeft niets met jou verhaal van doen.
Door Lizzy
#3283665
martyn schreef:Goedemiddag,

Heb een vraag heb 2 honden die eten kivo nu is het zo de laatste tijd is het net of ze na het eten en zelf uren later willen overgeven maar toch niet.Ze beginnen dan te smakken en dan komt er een lucht uit hun bek niet te harden ligt dit aan het voer of iets anders?


alvast bedankt

Namens Teuntje en Bella
Vreemd. Hebben ze altijd al Kivo gegeten? Wat krijgen ze verder, nog iets van snacks?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3283693
Carlo_040 schreef:Ik moest meteen denken aan onverteerbare delen of stukjes bot die ze niet verteerd krijgen en proberen eruit te gooien, maar verder zou ik geen idee hebben.

Ik voer nu ook gedeeltelijk kivo maar als het op is blijf ik er voorlopig vanaf, de ontlasting van mijn pup is steenhard na het voeren van kivo en waarschijnlijk heeft dit te maken met het te hoge calcium gehalte, maar dat heeft niets met jou verhaal van doen.
Hoog in calcium komt door veel bot. Dus dat het komt door wat onverteerbare botstukjes zou kunnen.

Ik zou twee dingen doen:
- op verschillende tijdstippen gaan voeren. Dus eens een paar uur eerder of later
- andere merken erbij gaan voeren.

Het tweede om uit te sluiten dat het door de kivo komt en omdat dit sowieso de betere keuze is. Iedere fabrikant maakt zijn eigen mix en hierdoor wed je op meer paarden ipv 1
Door martyn
#3283741
Ze zijn pas ontwormd dus dat zal het denk ik niet zijn.
Kan het zijn omdat ze maar 1x eten dat het teveel is om te verteren.
Ze zijn goed op gewicht ik weeg ze elke week want het zijn sport honden.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3283743
martyn schreef:Ze zijn pas ontwormd dus dat zal het denk ik niet zijn.
Kan het zijn omdat ze maar 1x eten dat het teveel is om te verteren.
Ze zijn goed op gewicht ik weeg ze elke week want het zijn sport honden.
Alles kan meespelen natuurlijk. Maar de spijsvertering van de hond is op zich wel ingesteld op 1 grote maaltijd.
Ik zou gaan variëren: andere tijden en andere merken. Als dat niet werkt kun je altijd nog gaan spreiden over 2 maaltijden.
Door martyn
#3283744
ze krijgen nu 600 gram per keer ze krijgen lam,konijn,rund,vis,geit,eend en de grote ook kip.
Of zou ik ze op barf moeten gaan zetten is dat beter ipv kvv ik loop hard en step met ze wedstrijden.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3283759
600 gr per maaltijd is echt niet veel. Een goed barfmenu is in mijn ogen altijd beter dan kvv dus als het een optie is zou ik dat zeker doen.
Door Martine-Tom
#3283762
martyn schreef:Ze zijn pas ontwormd dus dat zal het denk ik niet zijn.
Kan het zijn omdat ze maar 1x eten dat het teveel is om te verteren.
Ze zijn goed op gewicht ik weeg ze elke week want het zijn sport honden.
wanneer zijn ze ontwormt en wanneer is het kokhalzen begonnen?
Door martyn
#3283769
Ze zijn in december ontwormt en kokhalzen is al tijdje 1x meer als andere x
Vanochtend had de grote geel slijm overgeven na dat ik hem een gekleurd stikje gaf
Gisteravond na 9 uur dat ze eten had gehad deed de kleine het weer (dus er zat 9 uur tussen eten en kokhalzen)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door