Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door EvitaP
#327796
Ik geef de honden afentoe, of eigenlijk regelmatig, een compleet, intact konijn. Ieder één van ong een kilo waar ze dan voor twee dagen eten aan hebben.
Nu gaat het om het volgende: Soms of eigenlijk regelmatig eet Hoover z'n konijn niet op. Soms eet hij alleen de kop of iets meer. Eerst bewaarde ik het konijn dan voor de volgende dag. Maar Cindy eet wel altijd haar konijn helemaal op. Ik vind het dan lullig om Hoover de volgende dag weer eten te geven en cindy niet. Daarnaast at hij vroeger (ahum enkele maanden geleden) wel altijd zijn hele konijn op en ik vind het smerig om op te rapen...
Dus tegenwoordig laat ik cindy Hoovers konijn opeten als hij dat niet doet. Dan heeft ze soms anderhalve kilo op en hoover nog geen halve kilo denk ik.
Het grappige is dat Hoover de volgende maaltijd (twee dagen later dus), en anders de maaltijd daarna, wel z'n konijn op eet of bijna helemaal. De volgende maaltijd eet hij weer alleen de kop op en cindy weer de rest van zijn maaltijd.
Heel grappig hoe zich dat reguleert, want ze zijn beide niet te dik of dun.

Ik vroeg me af hoe jullie dit doen als één van jullie honden niet z'n maaltijd op eet.
Door rees
#327800
Komt hier niet voor dat ze wat laten staan zijn net kliko bakken alles gaat erin :)
Door Doedels
#327808
Tegenwoordig eet Hafan altijd alles op en wacht of er nog iets overblijft van Petr. Petr eet niet altijd alles, maar dan pak ik het af en bij de volgende maaltijd krijgt hij wat er over is gegleven. Ik geef hem op dit moment vrij weining waardoor hij weer graag eet. Ik kan de resten van Petr niet voor Hafan laten staan want die komt vrij gemakkelijk aan.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#328065
Ik doe het precies zo. En ook hier gebeurt het hoofdzakelijk met hele konijnen. Stan at de konijnen die hij zelf ving altijd volledig op (er valt nu na de myxomatoseplaag weinig meer te vangen hier), maar tam konijn smaakt hem kennelijk minder goed, want daarvan laat hij nogal eens wat liggen. Nena houdt helemaal niet van zo'n heel konijn, dus die eet hooguit een paar happen. Kliko Boef heeft op die dagen een goede dag. Maar die geef ik dan de volgende dag weer wat minder. Nena houdt ook niet zo van vis en neemt af en toe zelf het besluit maar eens een vastendagje in te lassen. Wat zij dan laat staan gaat meestal naar Stan, die toch nergens dik van wordt. Biska staat nu nog op Kvv en die heeft nog niks laten staan.
Wat de katten laten staan geef ik ook aan de honden. Daar is altijd wel een liefhebber voor.
Door bas rouge
#328069
Voor degene die niet eet/alles opeet vind ik het niet zo'n punt.

Dan maar een dag niet of wat minder. Echter, over degene die wel alles opeet en dan ook nog de portie van de ander maak ik me wel bezorgd.
Barousse, de zwarte, pikt eten in van Rein, de rode, dat gebeurde vanochtend ook weer en zij, de pikkerd ligt nu zo ontzettend zwaar en sloom te wezen, dat ik dat niet meer wil, ik vind het gewoon griezelig i.v.m. torsie/dilataties.
Door the dude
#328112
rees schreef: Komt hier niet voor dat ze wat laten staan zijn net kliko bakken alles gaat erin :)
gheghe, heel herkenbaar !

(Alleen de groenteprut word tegenwoordig mee getut)
Door EvitaP
#328278
bas rouge schreef: Voor degene die niet eet/alles opeet vind ik het niet zo'n punt.

Dan maar een dag niet of wat minder. Echter, over degene die wel alles opeet en dan ook nog de portie van de ander maak ik me wel bezorgd.
Barousse, de zwarte, pikt eten in van Rein, de rode, dat gebeurde vanochtend ook weer en zij, de pikkerd ligt nu zo ontzettend zwaar en sloom te wezen, dat ik dat niet meer wil, ik vind het gewoon griezelig i.v.m. torsie/dilataties.
Ze mogen van mij geen eten van elkaar pikken. Als één z'n eten links laat liggen mag het van mij wel, maar dan noem ik het geen pikken meer. Dan is het 'eerlijk gevond' ;)
ik weet niet wat dilataties is maar het lijkt mij moeilijk om met een echt volle maag een maagtorsie te krijgen. Daarnaast last hij zelf zijn rust in als ik het goed begrijp dus dan valt het wel mee, denk ik.

Overigens was het in het begin zo dat ze, na voor twee dagen eten te hebben gekregen, niet meer bedelden. Maar daar merk ik niks meer van, volgens mij is hun maag gegroeid ofzo... :P
Laatst gewijzigd door EvitaP op di 31 mei 2005, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#328342
Als hier 1 van de 3 zijn / haar voer laat staan, haal ik het meteen weg.

Ik vind het ook niet zo erg als er eentje eens een keer een dag niet / minder eet, maar wel erg als eentje ineens een dubbele portie krijgt. Vanwege een maagdraaiing, maar ook om te voorkomen dat ze model bijzet-tafeltje krijgen. De ene keer voer ik ze namelijk en de andere keer mijn man, dus dan is het niet altijd bij te houden als er eentje een dubbele portie heeft gehad omdat ie de portie van de ander ook op heeft.

Mijn teven zijn ook in staat om mijn reu bij zijn voerbak weg te jagen en die sukkel laat het nog toe ook, dus als ie iets krijgt wat ie uit een bak moet eten (CB) dan zet ik hem met voer apart.

En als ze een bot of een lap vlees hebben gaan ze wel netjes met z'n 3tjes op het kleed liggen maar daar zit ik altijd bij zodat er niet van elkaar gejat kan worden en zodat ik het meteen weg kan halen als 1 van de 3 iets niet opeet.
Door Nelly
#328684
Hier wil Angel haar eten (en idd bij konijn of eend) ook weleens weigeren. Meestal is Andor er dan als de kippen bij om het te jatten en op te eten ;D Angel krijgt op zo'n dag niks anders aangeboden, ze moet maar eten wat de pot schaft ::) Ze neigt zoiezo naar te dik worden (is gecastreerd) En Andor is nog in de groei, dus voor hem kan af en toe zo'n extra hapje geen kwaad. Vaak gebeurt dit niet hoor, hooguit 1x per 2 weken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door