Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3282942
Lizzy schreef:Ik wilde toch graag het volgende toevoegen.

Een aantal jaar geleden is er bij mijn vader blaaskanker vastgesteld. In ernstige mate. En helaas reageerde hij vreselijk allergisch op de chemo-kuur, dus daar moest hij na 1 behandeling mee stoppen. Ik zal jullie verder niet met de details vermoeien.

Goed, omdat ik op Internet info had gevonden over kurkuma en blaaskanker, heb ik mijn vader geadviseerd om kurkuma in te gaan nemen. Dat vond hij allemaal maar flauwekul maar goed, hij dacht ook "ik moet toch wat".

Na de heftige operatie werd hij na 3 maanden gecontroleerd. Schoon. Drie maanden later weer. Weer schoon. Toen vond hij het wel mooi geweest en stopte met de kurkuma. En hij zegt nog tegen me "als het bij de volgende controle niet terug is, dan weten we ook dat die kurkuma niks helpt". De controle erop: foute boel. Wederom geopereerd tot op de urineleiders toe. Dus hij ging na de operatie toch maar weer kurkuma innemen.

De controle erop: schoon. Vorige week weer controle gehad: schoon.

Ach, het kan toeval zijn (zullen zeker de sceptici zeggen) maar hij blijft het gewoon maar innemen nu.
Ik heb het gisteren gelezen en vandaag nog eens gelezen en ben nog steeds verbluft. Fijn dat je het met ons deelt. Ik heb om persoonlijke redenen een mengsel gemaakt van kurkuma, kaneel, kruidnagel en zwarte peper. Het gaat iedere morgen samen met olijfolie door m'n Griekse yoghurt.
Bestel alles bij pit&pit. Heel snel geleverd, mooi in plastic potjes verpakt. De kruiden ruiken zo vers en heel lekker.
#3284174
Lazy Garfield schreef:Waar koop ik goede kurkuma capsules? Ben erg geinteresserd!
Waarom capsules? Verse kukermawortel is gewoon te verkrijgen. Het is veel goedkoper en dan weet je wat je eet. Bij de capsules blijft het altijd onzeker of er inzit wat er op de verpakking staat.
#3284181
Lida. S schreef:Waarom capsules? Verse kukermawortel is gewoon te verkrijgen. Het is veel goedkoper en dan weet je wat je eet. Bij de capsules blijft het altijd onzeker of er inzit wat er op de verpakking staat.

Verse wortel moet je dan wel verhitten of drogen en malen, je kunt het niet rauw eten. Ik gebruik kurkumapoeder in elke warme maaltijd, samen met gember, zwarte peper en cayenne. Plus kokos- en olijfolie.
#3284194
Tanna schreef:Verse wortel moet je dan wel verhitten of drogen en malen, je kunt het niet rauw eten. Ik gebruik kurkumapoeder in elke warme maaltijd, samen met gember, zwarte peper en cayenne. Plus kokos- en olijfolie.
Het makkelijkst vind ik om er thee van te trekken. Gewoon raspen en even mee laten koken, snufje zwarte peper erbij en klaar. Je kan er natuurlijk nog van alles bij doen (gember, honing, olie ed) als je daar zin in hebt.
#3284388
Ik krijg altijd maagklachten als ik kurkuma poeder in het eten verwerk. Misschien is thee zetten dan een beter idee?
Volgens mijn dierenarts is de toegevoegde peper voor hondendarmen te heftig. Zij raadt een supplement met een veel betere opneembaarheid aan : curcumine slcp van Vitals (wel erg prijzig!)
#3284391
Laika schreef:Ik krijg altijd maagklachten als ik kurkuma poeder in het eten verwerk. Misschien is thee zetten dan een beter idee?
Volgens mijn dierenarts is de toegevoegde peper voor hondendarmen te heftig. Zij raadt een supplement met een veel betere opneembaarheid aan : curcumine slcp van Vitals (wel erg prijzig!)
De hoeveelheid peper in Golden Paste is laag hoor! En alle vier mijn honden reageren er prima op. Linga krijgt het elke dag, de andere 3 soms en die reageren echt niet op de Golden Paste. Bij de Turmeric Group op facebook raden ze curcumine supplementen (zeker voor huisdieren) af.
Door fransbulletje
#3284392
Hugo krijgt iedere morgen 1/4 theelepel kurkuma met draaitje versgemalen zwarte peper en kokosolie.
Ik zet het bakje even in warm water en laat het smelten, vervolgens door zijn vlees.
Hij krijgt dit nu een half jaar en heeft nergens last van.
#3284409
Hij neemt de capsules van Akropharma en neemt dat in met een snufje peper en olijfolie. Ik zou zeggen: je bent goedkoper uit als je bij Pit en Pit de biologische kurkuma koopt en daar Golden Paste van maakt....
#3284557
Lizzy schreef:Hij neemt de capsules van Akropharma en neemt dat in met een snufje peper en olijfolie. Ik zou zeggen: je bent goedkoper uit als je bij Pit en Pit de biologische kurkuma koopt en daar Golden Paste van maakt....
Luf joe heel matsj.
Dankjewel!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door