Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Alies
#325636
Hallo,

Ik heb vandaag vijf kilo carnibest gekocht, maar het is dus per kilo verpakt en mijn hond moet ongeveer 220 gram per dag hebben. Dat betekend dat het bijna vijf dagen in de koelkast moet liggen. Kan dit wel?
Door prissie
#325654
Ik snij het zelf altijd in plakken, eerst een paar uur laten ontdooien, ander is het te hard en dan snij je het in plakken van de gewenste hoeveelheid en die vries je in, alleen de avond ervoor haal ik voor de volgende dag het goeie zakje uit de vriezer en leg dat in de koelkast, de andere dag is het dan goed ontdooit als ze het krijgen, desnoods even een uurtje van te voren ook uit de koelkast halen zodat het op kamertempratuur is.
Ik zou het niet 5 dagen in de koelkast bewaren denk ik.
Door Truus
#325693
Je kunt het ook even iets laten ontdooien en dan doormidden zagen. Wat je nodig hebt, in een afgesloten doos in de koelkast bewaren en de rest weer in de vriezer doen.
Door geer
#325719
Toen ik alleen Ted had (die eet zo'n 100 gram per dag), deed ik dus 10 dagen met een kilo. Toen heb ik de rollen telkens buiten de koelkast gehouden tot ze 'snijbaar' waren, en daarna in porties weer ingevroren... Maar...als je 't mij vraagt, kan 5 dagen in de koelkast niet zoveel kwaad...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#325765
Volgens het etiket is het eenmaal ondooit nog 2 dagen in de koelkast houdbaar. Daarna zal het niet direct weglopen maar is de kwaliteit niet meer gegarandeerd.
Ik denk zelf dat ontdooit vlees in de koelkast na 5 dagen toch wel bedorven is.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#325799
Ik zou het zelf nooit langer dan 2-3 dagen bewaren.
Overigens als je het doorsnijden veel werk vindt, dan zijn er ook 500 gr verpakkingen te verkrijgen hoor.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#325848
Ik vind het door de midden zagen van de worsten het makkelijkst als ze gewoon diepgevroren zijn , en dan zaag ik het doormidden met een gewone zaag. (dat deed ik bij het kattenvoer)
Door Alies
#325925
Ik heb ze doormidden gesneden. Dus nu moet een halve rol 2 dagen in de koelkast blijven liggen dus dat zou wel goed zijn. Toen Tara voor het eerst Carnibest kreeg rende ze als een dolle stier door het huis nadat ze het op had en ze bleef haar bak maar leeg slikken hahaha! Ze vind het echt extreem lekker! Zo deed ze niet toen ze voor het eerst energique kreeg :P
Door Jinxy
#328149
Jullie moeten gewoon een grotere hond erbij kopen....
Mijn Pukkie eet 100 gram per dag en de kat ook.
Jinx de rest, zo kan ik mooi een rol per dag voeren.
Zo voorkom je bederf. 8)
Dus gewoon allemaal een grote hond erbij, om de restjes op te eten. Logisch toch :-\ :-X ;D ;D ;D
Door Femke
#328227
[quote="Jinxy"]
Jullie moeten gewoon een grotere hond erbij kopen....
Mijn Pukkie eet 100 gram per dag en de kat ook.
Jinx de rest, zo kan ik mooi een rol per dag voeren.
Zo voorkom je bederf. 8)
Dus gewoon allemaal een grote hond erbij, om de restjes op te eten. Logisch toch :-\ :-X ;D ;D ;D
[/quote]


Dank je wel!!! Nou heb ik tóch een goeie reden om aan te dragen bij Paul, zodat er een klein teckeltje bij kan komen....Sunday en Loebas eten samen 1400 gram per dag, de katten 400, en dan kan het teckeltje de rest opmaken ;D ;D ;D
Door Truus
#328288
Ik was vergeten het vlees eruit te halen :-\, nu heb ik de rol in koud water gelegd en het ontdooide vrij snel....gezaagd en losgepeutert en nu zitten de hondjes al een hele tijd voor het aanrecht ;D
Door Jinxy
#328967
[quote="Femke"]
Dank je wel!!! Nou heb ik tóch een goeie reden om aan te dragen bij Paul, zodat er een klein teckeltje bij kan komen....Sunday en Loebas eten samen 1400 gram per dag, de katten 400, en dan kan het teckeltje de rest opmaken ;D ;D ;D
[/quote]

Je begint het al te snappen zie ik ;D ;D ;D ;D
Dan wel een niet tè kleine hè. 1400+400=1800
voor mijn Pukkie is 200 teveel.( is kruising teckel)
Of eventueel een kleinere kat èn een kleiner teckeltje.
Puur om milieu en economische redenen dan hè!


Hahahahahahahaha, arme mannen van ons ook ;D ;D ;D
Door Miriam
#332465
Ik ben ook aan het zagen gegaan want ik heb kilo worsten van CB. Maar helaas is mijn eng. cocker spaniel 2 weken geleden overleden en voor mijn teckeltje is zo'n worst wel heel erg veel. Hij krijgt maar 110/120 gr. per dag.
Ik vind het makkelijkste om ze bevroren te zagen.
Gebruikersavatar
Door willemien
#332482
4a 5 dagen in een goed afgesloten bak in de koelkast kan best doe ik al een jaar, nog nooit een probleem gehad,
wel weer snel in de koelkast als je wat uit gehaalt hebt.
willemien
Door sentinel1984
#333011
ik heb afgelopen maandaf carnibest gehaald bij Bunschoten dierenvoeders

Hun raden aan om het niet langer dan 3 dagen in de koelkast te houden.

Praktijk weet ik nog niet, maar ik ga me wel aan de 3 dagen houden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door