Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3221334
Blij dat ik Frou vandaag toch bij Tannetje heb laten titeren. Ze had dus gewoon echt nul antistoffen tegen Parvo. Niks. Nada. Noppes. En hoewel we niet 100% goed weten of een moeder dmv geheugencellen bescherming toch aan de pups doorgeeft (via de colostrum), wil ik het risico dat dit niet gebeurd niet lopen en is Frou gevaccineerd tegen Parvo (Parvo-C). Ik ben blij dat ik naar Tannetje ben gegaan.

Frou zette me daar nog even fijn voor lul door uitgebreid een GROTE plas midden in de kamer te gaan zitten doen ::)

Maar goed, alleen 1 DHP enting op 9 weken hoeft dus niet perse genoeg te zijn om 3 jaar antistoffen in het bloed te detecteren, ook al is de titer 4 weken na die enting voor alle ziektes hoog. Dat weten we dan ook weer.
#3221340
Angelique schreef:Honden weten je altijd voor l*l te zetten :biggrin2:

Maar hé, ja fock, dat was even een tegenvaller dan. Ik denk dat meten is weten altijd aan de orde blijft als je iets echt zeker wilt weten en dat je niet/nooit uit kunt gaan van "in het algemeen" aangezien we het over een individu hebben.
Ja echt he ::) . En serieus, dit was een gevalletje "doet ze anders nooit!".

Ja, dit was zeker een tegenvaller. Ik ben wel heel blij dat ik haar toch heb laten titeren want het is toch echt heel vervelend als mams geen antistoffen tegen parvo aan dr pups doorgeeft :-X

Voortaan laat ik toch mijn pups op 1 jarige leeftijd titeren.
#3221344
Oh serieus? Haha, mooi hoe honden je zo voor aap kunnen zetten

Maar als ik het goed begrijp kan het dus zo zijn dat een eerste enting ook niets doet?

Gewoon even voor mezelf, ik kan Harry dus beter volgend jaar april laten titeren dan over 2 weken.
Want even sec gezien, iemand die normaal ent, kijkt ook niet of een enting is aangeslagen maar ent een jaar later gewoon weer natuurlijk.
#3221354
Ik weet bijna zeker dat toen mijn pups de DHP enting kregen ze geen/onder de ref waarde titer voor parvo hadden. Na de enting hadden ze ook wel weer titer voor parvo. Je zou denken dat de enting dan aangeslagen is.... Maar kennelijk hebben we toch maternale immuniteit zitten meten op 9 weken (net voor de DHP enting) of is de enting voor Parvo niet/niet voldoende aangeslagen om nog titer te laten zien. Als ze geen nestje zou hebben gekregen, had ik haar niet laten titeren. Nu wilde ik het weten omdat ik toch wel graag zie dat ze antistoffen (zeker voor parvo) aan haar pups doorgeeft. Dus voor de zekerheid toch maar een Parvo-C erin.
#3267932
Mixie schreef:Oh ik had je toevallig net een PB gestuurd m.b.t. Parvo enting. Ik ben er maandag achter gekomen dat Mixie ook geen anti stoffen heeft. Ben niet van plan te fokken maar raad je het toch aan? Zijn er nog regelmatig Parvo gevallen?
Ik heb deze helemaal niet gezien :-[

Ja, er zijn nog regelmatig gevallen van Parvo.

Ter aanvulling trouwens. We hebben Fritzi vier weken na Frou Frou ook laten titeren en Frou opnieuw laten titeren: Frou Frou d'r parvo enting was prachtig aangeslagen, de allerdonkerste stip. Fritzi had ook geen antistoffen meer tegen Parvo dus ook zij heeft een parvo-C enting gekregen.
#3282775
Atz heeft met 7 weken een grote cocktail gehad (Duitse regelgeving) en is daarna getiterd. Voldoende bescherming opgebouwd na maar 1 enting.

Dus een dierenarts kan wel zeggen dat het beter is om er 4 prikken voor te gebruiken, maar ik ga dan toch liever voor 1 prik op het juiste moment, en daarna titeren om in de gaten te houden of de waardes goed blijven.
#3282779
topaaz schreef:Hey,

Ik denk dat het best is om altijd op 1 jaar te boosten. Dat is wat mijn DA alvast zegt :) En dan daarna titreren :)
Dus de puppyvaccinaties en de booster op 1 jaar.

:)

Ik denk dat dit dus onzin is. Er zijn zat pups die met 1 jaar nog voldoende hebben voor DHP en dan heeft enten dus geen zin. Je boostered namelijk niks. Als er antistoffen zijn komen er na een enting niet meer antistoffen. Dus nee, zo gaan we het hier zeker niet doen. In het geval van mijn pups zijn ze gewoon te vroeg gevaccineerd met de DHP. Er was nog een minimale stip voor Parvo zichtbaar (echt minimaal) en ik durfde niet meer langer te wachten met enten dus heeft de dierenarts ze DHP gegeven. Resultaat is dus dat Parvo niet goed is aangeslagen.

Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om de pups te titeren en echt op het juiste moment te enten. Ik was vier jaar geleden nog erg onzeker, stond het titeren van pups nog zeer zeer zeer in de kinderschoenen en daarom heb ik ze te vroeg laten vaccineren met dit als resultaat.
#3283011
topaaz schreef:Hey,

Ik denk dat het best is om altijd op 1 jaar te boosten. Dat is wat mijn DA alvast zegt :) En dan daarna titreren :)
Dus de puppyvaccinaties en de booster op 1 jaar.

:)
Ik geloof hier ook niet in en denk dat het onzin is.

Onze Mildred:
6 weken leeftijd, getiterd en alles nog aanwezig
9 weken leeftijd, getiterd en daarna gevaccineerd met DHP
12 weken leeftijd, getiterd en alles aanwezig
14 maanden leeftijd, getiterd, alles aanwezig. Hondenziekte 5, Parvo 6, Hepatitis 5.

Mathilde en Betty zijn op dezelfde manier gedaan maar die zijn nog geen jaar en moeten de volgende titerbepaling nog krijgen maar ik verwacht geen andere zaken.
#3283018
topaaz schreef:Hey,

Ik denk dat het best is om altijd op 1 jaar te boosten. Dat is wat mijn DA alvast zegt :) En dan daarna titreren :)
Dus de puppyvaccinaties en de booster op 1 jaar.

:)
Ook ik ga hier niet in mee.
Scott kreeg met 6 wkn puppy enting, met 10 wkn titer bepaling en met 14 wkn DHP.

Met 1 en 2 jr getiterd, laatste keer was bij Tannetje, en afgetekend tot 2021.

Standaard boosteren is dus niet nodig als je op het juiste moment vaccineert.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door