Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3282664
Ik geef nu darf, maar wil uitbreiden naar andere merken.
Ik weet dat darf goed is en bv smuldier een stuk minder, maar er zitten zoveel merken tussen dat ik tussen de bomen het bos niet meer zie.

Welke merken zijn erg goed?

Wie o wie kan mij helpen. :please:
Gebruikersavatar
Door pluk
#3282684
Bandit steekt er wat mij betreft bovenuit omdat het, net als Darf, biologisch is en verder gewoon klopt.
Daarna volgt een hele berg prima kvv's waaronder barfmenu, Carnivoer, haaksbarf en Alaska.
Door fransbulletje
#3282686
Hangt ook af van je eigen eisen aan een kvv. Ik voer zoveel mogelijk biologisch en dan is er minder keus.
Hier krijgen ze Darf, Alroda en heel soms Carnivoer.
Wil geen bioindustrie vlees zoals Haaksbarf bijvoorbeeld.
Door Martine-Tom
#3282741
Chiens schreef:Ik heb geen idee hoe de status nu is, maar Carnibest scoorde ook altijd erg goed qua samenstelling en hoeveelheid spiervlees in het product.
bij mijn weten is daar niks over bekend qua samenstelling...
Voor mij Bandit, TinLo, Carnivoer, Bibi en Haaks dan heb ik de voor mij besten wel gehad.

CB zit veel vet in of wat dit witte dingetjes ook mogen zijn, Tom kan er ook niet goed tegen.
Darf vond ik erg vet aandoen en snel stinken en verkleuren.
Best4dogs deed Tom het ook erg goed op dus in dat opzicht ook een goede kvv maar samenstelling lijkt wisselend.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3282744
Chiens schreef:Ik heb geen idee hoe de status nu is, maar Carnibest scoorde ook altijd erg goed qua samenstelling en hoeveelheid spiervlees in het product.
Carnibest bevat een premix, daarom ben ik er niet zo'n fan van.

Ik quote mezelf nog even uit een ander topic:

Een goede kvv voldoet in mijn ogen aan drie voorwaarden:
- als calciumbron wordt bot gebruikt 
- de kvv bevat géén premix (toegevoegde vitamines en mineralen die de kvv "compleet" maakt.
- er zitten geen granen, olieen en andere toevoegingen in (soms kan het goed zijn wel zaken toe te voegen maar dat doe ik liever apart)

Persoonlijk vind ik biologisch of van diervriendelijke oorsprong ook belangrijk.

Ook wil ik graag weten:
- welke diersoorten zitten er in de kvv
- wat zijn de verhoudingen van bot, orgaan en spiervlees
- welke onderdelen zijn van welk dier gebruikt, dus van welk dier is het bot afkomstig, van welke dier de lever etc. 
Niet alle fabrikanten zijn hier duidelijk in. Je zou deze info op hun etiket, foldermateriaal en/of website moeten kunnen vinden.
Door sentinel1984
#3282747
Onze vorige hond is (letterlijk) groot geworden op carnibest.
Het is een redelijke compacte rol en heeft als nadeel dat in bijna alle soorten rijst zit en ze werken met een premix.

Bij onderzoek voor onze nieuwe hond heb ik besloten om primair geen merken te voeren waarbij rijst of granen zijn verwerkt en ook geen premixen.

Ik geef op dit moment Darf, meat4dogs, en als afwisseling af en toe Carnibest, Haaksbarf of iets anders waar ik tegenaan loop.
Daarbij wil ik naast Darf en meat4dogs ook Tinlo gaan geven maar ik ben nog geen adres tegengekomen die dit verkoopt in de buurt van Amersfoort.

Bandit is wellicht goed alleen ben ik tegen de prijs aangelopen. De prijs ligt, vind ik, te hoog.
Wat betreft Darf en wat Martine-tom aangeeft. Ik herken dit niet, de geur vind ik niet stinkend overkomen en ik vind het ook niet vet. Het droogt wel snel uit omdat er geen verpakking om heen zit. Dus ontdooien moet in een afsluitbare bak gebeuren.
Gebruikersavatar
Door Tal
#3282751
sentinel1984 schreef:Onze vorige hond is (letterlijk) groot geworden op carnibest.
Het is een redelijke compacte rol en heeft als nadeel dat in bijna alle soorten rijst zit en ze werken met een premix.

Bij onderzoek voor onze nieuwe hond heb ik besloten om primair geen merken te voeren waarbij rijst of granen zijn verwerkt en ook geen premixen.

Ik geef op dit moment Darf, meat4dogs, en als afwisseling af en toe Carnibest, Haaksbarf of iets anders waar ik tegenaan loop.
Daarbij wil ik naast Darf en meat4dogs ook Tinlo gaan geven maar ik ben nog geen adres tegengekomen die dit verkoopt in de buurt van Amersfoort.

Bandit is wellicht goed alleen ben ik tegen de prijs aangelopen. De prijs ligt, vind ik, te hoog.
Wat betreft Darf en wat Martine-tom aangeeft. Ik herken dit niet, de geur vind ik niet stinkend overkomen en ik vind het ook niet vet. Het droogt wel snel uit omdat er geen verpakking om heen zit. Dus ontdooien moet in een afsluitbare bak gebeuren.
TinLo wordt hier bij Intratuin verkocht (Kortenhoef). Misschien verkoopt iedere Intratruin het wel.
Door sentinel1984
#3282790
De praktijk lijkt iets anders te werken dan de theorie. Overigens geldt dit voor meerdere merken en niet alleen
Ik ben al 2 zaken binnengelopen en ze hadden het niet liggen. Uiteraard kan ik wat particulieren bellen/mailen met de vraag of ze wat hebben liggen maar een winkel is juist handig om zo even binnen te lopen.
Omdat ik Barfmenu niet ken wil ik 2 of 3 rollen aanschaffen om te kijken hoe de KVV eruit ziet en belangrijker om te kijken of de hond het goed verdraagt.
Door CarolienPaco
#3282795
Een - vind ik - goede KVV die nog mist is Tammenga, en de TamRo barf flakes. Tammenga is grover gemalen, waardoor je iets beter ziet wat je voert dan wanneer het echt tot snot vermalen is. De Tamro flakes zijn nog grotere stukken, alleen het bot is heel fijn. Die laatste wordt in een soort blauwe zak in een doos geleverd, waar je het gewoon uit kunt scheppen. Dat is dus heel makkelijk te portioneren, ook als een kilo niet handig is om te verdelen.

TinLo vind ik zelf echt niks, heel fijn gemalen, verkleurt snel naar grijs. Daarbij vindt mijn hond dat echt de enige KVV die niet lekker is, dus hier komt TinLo er niet meer in
Door src_esther
#3282796
CarolienPaco schreef:TinLo vind ik zelf echt niks, heel fijn gemalen, verkleurt snel naar grijs. Daarbij vindt mijn hond dat echt de enige KVV die niet lekker is, dus hier komt TinLo er niet meer in
Mijn ervaring is niet dat het heel fijn gemalen is, wel vrij fijn. Naturis, dat is heel fijn gemalen, dat is smurrie. Ook het grijs kleuren herken ik niet, ja, als het 3 dagen in de koelkast ligt maar dat is sowieso te lang. Darf verkleurt sneller. Wel is het botpercentage van BarfMenu vrij hoog en daar doet niet elke hond het goed op.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3282804
Ik vind Barfmenu, Alaska (alleen jammer dat dat per 400 gram gaat of per kilo), Carnibest (duur!) en Oervoer goede kvv's. Bevatten geen premixen, hebben bot als calciumbron en zien er goed uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door