Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door astrid.van-den-bos
#3281903
Hoi ik heb een aantal menu's samengesteld voor mijn honden, en morgen stond er kwartelkarkas met orgaan en pens op het menu. Nu haal ik het net uit de vriezer en blijken het hele kwartels te zijn ipv karkassen. Hoe kan ik het menu aanpassen om het kloppend te maken? De een krijgt 450 gr vleesbot met 440 gr orgaan en de ander 65 gr vleesbot met 60 gr orgaan. De kwartels zijn ongeveer 130 gr per stuk...
Moet ik dit gewicht van hun menu afhalen en de rest aanvullen met vleesbot en orgaan?
Alvast bedankt :)
Door Martine-Tom
#3281904
Als ze helemaal heel zijn incl organen mag je ze als compleet beschouwen.
Je kan dan dus 130 gram van de 450 gram afhalen (is 320 gram) en dat verder als barf geven dus bot, orgaan en spiervlees.
Je haalt het gewicht van de kwartel dus gewoon van het dagtotaal af en verder veranderd er niks.

Als je zou willen kan je ook alleen maar kwartels geven ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3281910
Je zal het van hun weektotaal moeten afhalen.
Toch als het een groot deel van hun menu is dat je wil voeren. Als het maar een klein deeltje is, steekt het niet zo nauw, maar anders zou ik de hoeveelheid die je wil voeren van het weektotaal afhalen en dan daarna de rest van je vleesbot, spier en orgaan verdelen.
Je kan inderdaad ook een volledige dag kwartel geven en dan je spier over 3 en je orgaan over 3 dagen verdelen ( ik vermoed toch dat je ofwel spier ofwel orgaan geeft? ) ipv 4 en 3.
Of om de zoveel tijd zo'n dagje ertussen soms eens op een spierdag, soms op een orgaandag...
Hangt er vanaf hoe vaak je kwartel wil gaan voeren.

Voor morgen zou ik gewoon voeren wat je van plan was, als je het al uitgehaald hebt. Voor een keertje maakt het niet uit. Zou wel kunnen dat de ontlasting daar plat op wordt als je honden daar tevoelig aan zijn. Wat ander vleesbot uithalen kan natuurlijk ook...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3281945
Ik zie dat je vrij grote honden hebt. Ik zou het gewoon voeren als ware het kwartelkarkas. Krijgen ze een keer wat extra (en heel mooi) spiervlees. De organen in een kwartel zijn verwaarloosbaar, ik zou me daar voor 1 keer niet zo druk om maken.
Gebruikersavatar
Door astrid.van-den-bos
#3281949
Ik heb een grote hond van 55 kg (bailey)en een kleine van 5,5 kilo (mila) voor haar is het een complete dagmaaltijd. Ik heb bailey er nu een gegeven en mila krijgt hem vanavond als complete maaltijd. De overige twee geef ik aan bailey en geef haar nog wat los vleesbot en orgaan, zodat ik weer op een totaal uitkom. Ik geef inderdaad de ene dag spiervlees en de andere dag orgaan. Volgende keer haal ik ze gewoon los uit de vriezer maar nu waren ze al bijna ontdooit toen ik erachter kwam ;)
Bedankt voor jullie reacties!
Door Lizzy
#3281984
Aangezien de orgaantjes in kwartel heel klein zijn, zou ik me er niet druk om maken en het menu niet aanpassen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door