Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Carlo_040
#3281754
Nouja gister in ieder geval ontgroent, zowel de hond als ik haha. Een mooie groentemix gestoomd en gemixt van 13 verschillende groente voor 2,5 week 175 gram per dag en hij at het gisteravond in een keer op met zijn vlees. Gister ook de tarwekiemolie en zalmolie van grizzly binnen gekregen en er doorheen gedaan. We zullen zien wat het allemaal voor voordelen met zich mee zal brengen :biggrin2:
Door Lizzy
#3281774
Carlo_040 schreef:Nouja gister in ieder geval ontgroent, zowel de hond als ik haha. Een mooie groentemix gestoomd en gemixt van 13 verschillende groente voor 2,5 week 175 gram per dag en hij at het gisteravond in een keer op met zijn vlees. Gister ook de tarwekiemolie en zalmolie van grizzly binnen gekregen en er doorheen gedaan. We zullen zien wat het allemaal voor voordelen met zich mee zal brengen :biggrin2:
Ontgroent ;D ;D ;D

Houd je ons op de hoogte? Ik ben wel benieuwd!
Door Carlo_040
#3281784
Lizzy schreef:Ontgroent ;D ;D ;D

Houd je ons op de hoogte? Ik ben wel benieuwd!
Haha jaa voor het eerst groente gehaald bij de groenteboer, nog wel een kilo of 4 en gestoomd (ook nog nooit gedaan ::) ) en voor hem ook zijn eerste echt portie groente.
Achja hopelijk t beste voor mijn pupsel.

Ik hou je zeker op de hoogte, enorm bedankt al!
Door Carlo_040
#3288487
Afbeelding

Het heeft succes gehad dus mijn dank daarvoor als eerst! Al vrij snel zag ik verschil.
Ben inmiddels wel even gestopt met de groentemix aangezien ik ben begonnen met Darf en Meat4Dogs erbij en sinds toen eet hij een stuk slechter en heeft er minder tot geen zin in.
Door Carlo_040
#3288510
Eerst stond hij te springen voor zn eten (barfmenu) en toen at hij eerst hele maaltijden/dagen opeens niet meer dus ben overgegaan op 2 maaltijden per dag, smorgens en smiddags en nu eet hij gelukkig weer een leuke 1200 gram kvv per dag.
Maar ik moet hem eerst nog overtuigen door het eten te laten ruiken en vervolgens moet ik hem vaak nog steeds naar zijn eetplaats slepen omdat hij er gewoon weinig tot geen interesse meer in heeft, zelfs het Barfmenu niet waar hij eerst voor stond te springen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3288533
Hormonen gieren op deze leeftijd ook door het puberhondenlijf. Zou ook zomaar kunnen dat de dames nu interessanter zijn dan eten. En zolang hij goed op gewicht blijft zou ik me geen zorgen maken.
Gebruikersavatar
Door pike
#3288558
Carlo_040 schreef:Volgens de regel niet, hij woog vanmiddag 46,3 kg en is 7 maanden oud.
Er zijn geen regels. Elke hond is anders. Voeren doe je op het oog, ook bij een pup.

Ik zou hem zeker niet naar zijn eten slepen. Grote kans dat hij daardoor nog meer aversie krijgt.
Door Martine-Tom
#3288582
Het is geen regel maar een richtlijn, een handvat. Elke hond is anders dus ik zou stoppen met teveel druk erop leggen, minder voeren en mss ook proberen naar 2 ipv 3x te gaan. Niet eten is bak weghalen en pas volgend voermoment weer aanbieden.
Door Carlo_040
#3288624
Hij krijgt ook nog maar 2 keer te eten, maar als ik hem er niet toe aanzet dan eet hij niets, en met een beetje moeite eet hij wel, maar ik zal eens kijke hoelang het duurt voor hij vanzelf graag weer mee gaat.

Edit.
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden.. Groeipijn.
Zijn achterpoten mag zelfs ik liever niet aankomen, dan springt ie piepend weg. En ik kom meer verhalen tegen over groeipijn icm verminderde eetlust..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door