Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sanne Vandommele
#3280730
hallo,

Ik heb een Cane Corso pup van 13 weken, ik vraag mij af welke botten hij al mag eten. Tot nu toe heeft hij kvv gegeten maar ik wil gaan barfen. Ze hebben bot nodig voor calcium enzo maar ik zou wel niet graag zijn melktandjes beschadigen.
Door Lizzy
#3280766
Sanne Vandommele schreef:zijn kippen/eendennekken niet te scherp voor zo'n jonge pup?
Nee hoor, helemaal niet. Maar, je moet niet alleen nekken voeren. Nekken voer je niet vaker dan twee keer per week en verder kun je kipkarkas, eendkarkas, parelhoenkarkas, konijnkarkas, fazantkarkas, patrijskarkas, etc. voeren. Alle karkassen van kleine dieren.

Aangezien een pup maar 1 keer goed op kan groeien is het raadzaam je heel goed in de materie in te lezen voor je begint met zelf samenstellen. En, gefeliciteerd met je pup natuurlijk!
Door sentinel1984
#3281110
Je moet ook heel goed kijken naar de hond.
Hoe eet de hond het bot en hoe is zijn ontlasting.

Wij zijn begonnen met Kip en Eend. Waarbij eend mijn voorkeur heeft omdat de pup er meer werk voor moet doen.
Toen ik merkte dat die goed gingen heb ik eens een kippenpoot geprobeerd. Ik ben er rustig naast gaan zitten en wat hulp gegeven als het nodig was. Na 1 of 2 poten heb ik een kippenrug gegeven.
Dit alles binnen 4 weken. Ik ben nu opzoek naar de volgende uitdaging. Er ligt nog reeënrib in de vriezer maar ik ben bang dat het nog net een stap te ver is.
Door Too
#3281155
sentinel1984 schreef:Je moet ook heel goed kijken naar de hond.
Hoe eet de hond het bot en hoe is zijn ontlasting.

Wij zijn begonnen met Kip en Eend. Waarbij eend mijn voorkeur heeft omdat de pup er meer werk voor moet doen.
Toen ik merkte dat die goed gingen heb ik eens een kippenpoot geprobeerd. Ik ben er rustig naast gaan zitten en wat hulp gegeven als het nodig was. Na 1 of 2 poten heb ik een kippenrug gegeven.
Dit alles binnen 4 weken. Ik ben nu opzoek naar de volgende uitdaging. Er ligt nog reeënrib in de vriezer maar ik ben bang dat het nog net een stap te ver is.

Persoonlijk had ik dat precies andersom gedaan : eerst de rug en daarna de poten, je kunt ook heel goed parelhoen geven is ook niet al te hard.
Met parelhoen, eend, kip en konijn heb je echt al een mooie serie vleesbot hoor.
Reeribben zijn , mits niet te hard ( snoeischarentest) echt voor de gevorderde barfer.
Door sentinel1984
#3281227
Bedankt voor je reacto Too.

Ik zat zelf te twijfelen wat ik eerst zou gaan voeren.. De rugjes zijn aan de kleine kant en had de gedachten dat dit te klein was als het een schrokker zou zijn.
Een poot is groter en daar moet meer werk voor worden gedaan. En omdat het groter is kan ik sneller ingrijpen. Dat was mijn redenatie maar wellicht, achteraf niet helemaal de juiste.

Het is alleen totaal geen schrokker en tot nu toe gaat alles met veel beleid.
Ik zal ook konijn, eend en parelhoen aanschaffen. De ribben blijven nog even in de vriezer liggen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door