Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3280894
TomsBorders schreef:ik knip de karkassen gewoon in een paar stukken, maar hier eet ze nog zo'n 7% van het lichaamsgewicht op 4,5 maand (border collies zijn duur...) dus is ongeveer 340 gram vleesbot per dag.
In stukken knippen kan natuurlijk prima met een nette eter, maar als je een hond hebt die "haring hapt" dan slikken ze de meest achterlijke stukken gewoon in 1x door. Dan kan je beter kiezen voor 1 maaltijd goed bevleesd (!) vleesbot waarbij je dan 1 groot stuk kan voeren dat gewoon niet door te slikken valt.
#3280921
TomsBorders schreef:ik knip de karkassen gewoon in een paar stukken, maar hier eet ze nog zo'n 7% van het lichaamsgewicht op 4,5 maand (border collies zijn duur...) dus is ongeveer 340 gram vleesbot per dag.
Niet alleen Borders zijn duur. Duc at als pup op het hoogtepunt 10% van zijn gewicht. Hij kreeg 700 gram bij een gewicht van 7 kg. Nu is hij inmiddels bijna 9, weegt 17 kilo en eet 600 gram per dag. Daarmee vind ik hem een behoorlijk dure eter.
Al mijn Fauven zijn altijd grote (lees dure) eters geweest, als pup maar ook als volwassen en oudere hond. Ik begrijp dan ook nooit hoe het mogelijk is dat er honden zijn die met 1,5 of 2% kunnen volstaan ::) :-X
Door Martine-Tom
#3280931
pike schreef:Niet alleen Borders zijn duur. Duc at als pup op het hoogtepunt 10% van zijn gewicht. Hij kreeg 700 gram bij een gewicht van 7 kg. Nu is hij inmiddels bijna 9, weegt 17 kilo en eet 600 gram per dag. Daarmee vind ik hem een behoorlijk dure eter.
Al mijn Fauven zijn altijd grote (lees dure) eters geweest, als pup maar ook als volwassen en oudere hond. Ik begrijp dan ook nooit hoe het mogelijk is dat er honden zijn die met 1,5 of 2% kunnen volstaan ::) :-X
Tom eet nu 2% en als ik naar ideaal gewicht kijk zou hij eigenlijk wat minder moeten eten. Als ik kijk naar voldaan dan zou ie wat meer moeten eten. Minder als 2 krijgt ie last van zuur en gaat ie van straat vreten...dus ik heb me erbij neer gelegd dat hij nooit meer in zijn bikini zal passen :P
#3280981
Martine-Tom schreef: Tom eet nu 2% en als ik naar ideaal gewicht kijk zou hij eigenlijk wat minder moeten eten. Als ik kijk naar voldaan dan zou ie wat meer moeten eten. Minder als 2 krijgt ie last van zuur en gaat ie van straat vreten...dus ik heb me erbij neer gelegd dat hij nooit meer in zijn bikini zal passen :P
Hier moet ik oppassen dat de zwembroekjes niet afzakken :biggrin2:
#3285823
Even een update hoe het begin met barfen is gegaan en het schrokken

Djowah Barft nu 3 dagen in de week
hij eet voortaan zonder andere alleen in de veranda en ik zit er op een bank bij maar bemoei me nergens mee ( maar moet wel in kunnen grijpen natuurlijk)
Hij kent het woordje goed bijten he ( voortaan)

Ik geef hem zijn vlees en orgaan in de bak en op zijn kussen ligt een groot stuk karkas--hij rent naar de bak schrok hap slik weg orgaan op een paar stukjes na en rent dan naar zijn kussen waar ik hem heb geleerd eerst te gaan liggen en dan op eten---dit doet hij ook en gaat netjes liggen en kauwt op zijn gemak het karkas om en om rond en rond tot ieder stukje is doorgebeten en hij het kan door slikken en dat zonder te schrokken
rent dan wel snel naar de bak terug waar hij hap slok weg de rest van het orgaan op eet haha
Kortom HET GAAT HEEL GOED !!
De karkassen waar we nu al op zitten bij hem zijn
Kippenkarkas - konijn karkas- parelhoen larkas en kwartel en echt op alles bijt hij nu goed en neemt de tijd -- oh wat is mijn mannetje vooruit gegaan ik dacht echt na 8 maanden ik kan hem nooit leren barfen en kvv word te duur voor goldens
maar jawel hoor dank zij jullie hulp is het gelukt - ik heb alles aangegrepen en gedaan wat jullie als advies gaven en ik heb een waar barfertje in huis nu
gelukkig barfen nu beide honden van me al moet djowan nog een paar daagjes erbij maar het gaat goed en over een tijdje komen er steeds meer botten bij
dank jullie wel allemaal het is gelukt :daisy: O0
#3286898
Wat fijn dat het goed gaat. Slimme jongen want barf is natuurlijk lekkerder dan kvv.

Hier hebben we het snel naar binnen schrokken trouwens afgeleerd door als we in de buurt kwamen een lekker stukje spiervlees extra in zijn bak te geven
(Tammo eet in de keuken en ik loop daar nog wel eens heen en weer tijdens het eten).

Dat gaf hem heel veel rust. Ik was er niet om eten af te pakken maar juist meer te brengen :biggrin2:
#3287409
@ aprilsnow
Net wat je zegt zo hebben wij het vanaf het begin ook altijd gedaan
elke dag legde ik wel iets in zijn bak erbij en hij vind het ook prima als ik iets af zou pakken
het was echt het schrokken en heel graag alles op hebben haha
ik mag alles doen bij zijn bak gelukkig al laat ik hem met rust hoor
maar ik ben heel blij dat het barfen nu rustig gaat en goed gaat gelukkig
dankzij alle hulp hier ( TOP)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door